مراحل ساخت ساختمان های اسكلت فلزی

9آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

مراحل ساخت ساختمان های اسكلت فلزی

مراحل ساخت ساختمان های اسكلت فلزی , مراحل ساخت اسکلت فلزی ساختمان , تحقیق راجع به مراحل ساخت اسکلت فلزی ساختمان ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۸ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۵

تحقیق مراحل ساخت ساختمان های اسكلت فلزی برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

در ساختمانهای آجری همه نوع سقفی می‌توان به كاربرد مانند سقفهای تیرچه بلوك، طاق ضربی، پیش‌ساخته و غیره در مورد سقفهای تیرچه بلوك در بخش ساختمانهای بتونی توضیح داده خواهد شد

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

مراحل ساخت ساختمان های اسكلت فلزی

چکیده:

مراحل ساخت ساختمانهای اسكلت فلزی :

الف ـ عملیات ساخت اسكلت فلزی ساختمان :

۱ـ تسطیح و گودبرداری و آماده كردن زمین

۲ـ اجرای مراحل مختلف پی‌سازی و قالب‌بندی پی

۳ـ آرماتوربندی و شناژ فنداسیون و نصب صفحه ستونها

۴ـ بتن‌ریزی پی

۵ ـ ساخت ستونها و نصب بر روی صفحه ستون

۶ ـ نصب پلها و تیرهای اصلی و تیرریزی

۷ ـ ساختن شمشیری پله‌ها

۸ ـ بادبند

ب ـ عملیات سفت‌كاری :

۱ـ طاق ضربی و دیوار چینی

۲ـ اجرای هواكش و دودكش

۳ـ اجرای ناودانها

۴ـ نصب دروپنجره

۵ ـ ایجاد چاه آشپزخانه و چاه فاضلاب

۶ ـ گچ و خاك و سفیدكاری

۷ ـ كف‌سازی و اجرای سنگ فرنیز

۸ ـ سرویسها

۹ـ بام

طاق ضربی :

در ساختمانهای آجری همه نوع سقفی می‌توان به كاربرد مانند سقفهای تیرچه بلوك، طاق ضربی، پیش‌ساخته و غیره. در مورد سقفهای تیرچه بلوك در بخش ساختمانهای بتونی توضیح داده خواهد شد. و در این بخش فقط با سقفهای طاق ضربی آشنا می‌شویم.

طاق ضربی معمولاً در بین تیرآهنهای پوشش سقف انجام می‌شود. در بعضی از شهرستانهای ایران مانند یزد طاق ضربی را با خیزبلند در حدود نیمدایره روی دهانه‌های تا حدود ۶ متر هم اجرا می‌كنند برای اجرا طاق ضربی بدین طریق عمل می‌كنند كه روی دهانه‌های اطاق را با فاصله‌های تقریباً یك متر به یك متر تیرآهن مناسب كه نمره آن با توجه به دهانه طاق به وسیله محاسبه تعیین شده است قرار می‌دهند و آنگاه بین آن را به وسیله آجرهای فشاری با ملات گچ و خاك پر می‌نمایند. باید توجه نمود كه آجر طاق ضربی نباید كاملاً زنجاب شده باشد(قبل از مصرف مدتی در آب قرار گرفته باشد) فقط باید آجر آب ندیده را بلافاصله قبل از مصرف در سطل آب فرو كرده و بعد در محل مناس نصب نمود. برای اطمینان از مقاومت طاق بعد از اتمام كار روی آن را به وسیله دوغابی از گچ می‌پوشانند تا كلیه منافذ طاق را كه احتمالاً خالی مانده است پر نموده و جسم توپر و یكپارچه‌ای ایجاد نماید.

بهتر است در فصل بارندگی از اجرا این قسمت خودداری شود زیرا در غیراین‌صورت چنانچه بعد از اجرا طاق ضربی و قبل از اجرا پوششهای دیگر روی آن اگر باران ببارد آب باران به واسطه عدم وجود منافذ لازم روی سقف باقی مانده و موجب فساد گچ گشته و ایجاد خسارت می‌نماید(گچ در مقابل رطوبت مقاوم نیست). خیز طاق ضربی باید در حدود ۲ سانتیمتر باشد. اگر كمتر از ۲ سانتیمتر باشد بواسطه تخت بودن طاق ممكن است در اثر نیروهایی كه از بالا به آن وارد می‌شود فرو ریزد و اگر بیشتر از ۲ سانتیمتر باشد به علت آنكه مجبور هستیم از زیر سطح صافی داشته باشیم، ناچاراً باید خیز آن را از زیر با گچ و خاك پر نموده در این صورت طاق ما سنگین‌تر خواهد شد.

دیوار

با توجه به اینكه ابعاد آجر ۵/۱۵×۱۱×۲۲ می‌باشد در ساختمان دیوارهای آجری را به عرض ۲۲ سانتیمتر(یك آجر) و یا ۳۵ سانتیمتر(۵/۱ آجر) و یا ۴۵ سانتیمتر(۲ آجر) و یا ۵۵ سانتیمتر(۵/۲ آجر) می‌چینند.

در ساختمانهای دیوار به دو منظور ساخته می‌شود.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

مصالح ساختمانی

مراحل ساخت ساختمان های اسكلت فلزی

محاسبه شدت روشنایی

پاورپوینت آشنایی با GIS

پاورپوینت ورود داده ها به سیستم اطلاعات جغرافیایی

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.