معماری موزه لباس ایرانی

28مارس - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

معماری موزه لباس ایرانی

معماری موزه لباس ایرانی

دید کلی :

دانلود فایل ورد معماری موزه لباس ایرانی ، در حجم ۱۰۲ صفحه قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید

توضیحات کامل :

فایل ورد معماری موزه لباس ایرانی ، در حجم ۱۰۲ صفحه قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید

 

 

بخشی از متن:

لباس از نخستین نیازهای زندگی بشر بوده و اکنون از خصوصیات اولیه زندگی روزمره است و مارا به سهولت با اوضاع اقتصادی و اجتماعی یک جامعه اشنا میکند.به طوریکه با برخورد اول با یک فرد یا جامعه اشکارا لباس ان فرد هم بیان کننده مفاهیم ظاهری و هم نمادهایی نهفته در ان است.تن پوش ها نشان دهنده پایگاه و منزلت اجتماعی ،اقتصادی،مذهبی،شغلی وروحی و…پوشندگان انهاست.لباس مانند زبان هویت قومی،اجتماعی و جغرافیایی و وابستگی های صنفی،سیاسیو شان ومنزلت وبسیاری چیزهارا مشخص میکند.پس لازمست در طراحی ان ارتباطی بین طراح با فرهنگ گذشته و نیازو امکانات امروز برقرار باشد تا لباسی درخور ستایش طرح شود.

لباس می تواند هم ارزش واقعی و هم مفهوم نمادین داشته باشد.یک لباس میتواند هم ظاهری زیبا داشته باشد و هم مطابق با فرهنگ و آداب و بسیاری از مسائل مربوط به انسان باشد. دوره معاصر نه فقط برای معماری که در حیطه کار ماست بلکه برای لباس هم دوره بحرانی شده است و ازین رو منجر به انتخاب این موضوع برای پایان نامه ام شد بلکه گامی هرچندکوچک باشد برای احیای ارزش هاو فرهنگ غنی کشورمان.

در ایران باستان لباس اهمیت بالایی داشته و با دقت بالایی طراحی میشده و ازدوران قبل اریاییها شروع شده و در دوران ساسانی اوج میگیرد وسپس با افول تدریجی ان تا پایان دوره پهلوی روند خاص خودراداشته است.این مسئله به جایی رسید که  طراحی لباس در تقلید از فرمهای خارجی خلاصه شد.

اینکه چرا در گذشته پارچه های ابریشم، زری¬بافی و بسیاری از این موارد خاص ایرانیان بوده است. بسیاری از طرح ها مانند بوته جقه و ترنج و شمسه و… هنوز زنده اند و به کشورهای دیگر هم راه یافته اند.همچنین در هر دوره ای مردم لباس هایی داشته اند که امروزه کاملاً با آن لباس میتوان فهمید مربوط به کدام دوره است. و حتی لباس مردان دارای طرح ها و نقش ها و مدل های متنوع و زیبا بوده است. که کاملاً متناسب با آن دوره و فرهنگ بوده است و بسیاری مسایل از این قبیل ،ذهن ما را به دنبال پاسخی درخور ومناسب زمان حال میگرداند.

و…

 

 

سرفصل مطالب:

مقدمه

فصل اول: شناخت موضوع طراحی

فصل دوم: برنامه فیزیکی و تدوین اصول و ضوابط طراحی

فصل سوم: ارائه نقشه ها

 

 

این فایل با فرمت ورد در ۱۰۲ صفحه قابل ویرایش و آماده پرینت گرفتن تهیه شده است.

 

 

هدیه محصول:

فایل WORD موزه ی یهود در برلین(۸صفحه)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فارسی شده توسط همیار وردپرس