پاورپوینت خانه اپرای سیدنی

4آوریل - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت خانه اپرای سیدنی

پاورپوینت خانه اپرای سیدنی

دید کلی :

دانلود فایل پاورپوینت خانه اپرای سیدنی ، در حجم ۷۴ اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید

توضیحات کامل :

پاورپوینت خانه اپرای سیدنی ، در حجم ۷۴ اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید

 

بخشی از متن:

اپرا هاوس سیدنی در انگلیسی: Sydney OperaHouse به معنای “خانه اپرای سیدنی” یکی ازمتمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری بشمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو سات ولز کشور استرالیا قرار دارد. خانه اپرای شهر سیدنی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی در کشور استرالیا به شمار می‌رود.

یورن اوتزان آرشیتکت و معمار دانمارکی اپرا هاوس شهر سیدنی در سال ۱۹۵۷ به طور غیرمنتظره‌ای برنده طراحی اپرا هاوس شد.نهایتا اپراهاوس در ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳ رسما توسط ملکه الیزابت دوم گشایش یافت.

از لحاظ هنری، خانه اپرای سیدنی، یکی از مشهورترین اماکن دنیابرای اجرای هنرهای نمایشی است. البته فقط تعداد اندکی از بازدیدکنندگان با هدف دیدن نمایش به آنجا می‌روند، زیرا محیط اطراف آن فضایی سرشار از آرامش به ارمغان می‌آورد.

این ساختمان نه تنها بندر استرالیا را مزین كرده، بلكه به كل خط آسمان شهرسیدنی زیبایی بخشیده است. ایده ”آتزون“این بود كه ساختمانی بسازد كه آینه تمام نمای بادبان های كشتی ها، امواج اقیانوس ونماد واضحی از صدف های دریایی باشد. از آنجا كه طرح اولیه از نظر جنبه های سازه ایآن قابل اجرا نبود، در سال۱۹۵۹ هنگامی كه مرحله اول ساخت آغاز می شد، شكل صدفی بامها تغییر یافت. مرحله دوم اجرا در سال۱۹۶۲ با طرح جدید مهندسی سقف های صدفی شكل شروع و تا۱۹۶۷ ادامه یافت . ”آتزون“ پساز بروز پا ره ای اختلاف نظرها با دولت جدید ”ساوث ویلز“South Wales ) ) درسال۱۹۶۶از ادامه كار استعفا داد. مرحله پایانی كار با استفاده از مصالحی كه برای صرفه جویی اقتصادی با مصالح مورد نظر ”آتزون“ متفاوت بود، تكمیل شد.اپرای سیدنی پس از۱۴ سال عملیات اجرایی، در اكتبر۱۹۷۳،به وسیله ملكه الیزابت دوم با افتخار افتتاح شد و در اكتبر۱۹۹۹ بیست و پنجمین سالروز این اپرا جشن گرفته شد. از بین چهار تالار این ساختمان، بزرگ ترین آن ها به سالن كنسرت اختصاص داده شده است كه گنجایش۲۶۷۹ صندلی را دارد .ساختمان اپرای سیدنی به دلیل آكوستیك قوی آن، كه امواجصوتی را در كمتر از۲ ثانیه مستهلك می كند، شهرت دارد . سه تالار دیگر این ساختمانبه ترتیب به اجرای اپرا، نمایش تئاتر درام و اجرای كارهای نمایشی اختصاص دارند .درمارس۱۹۹۹نیز پنجمین سالن برای اجرای موسیقی، نمایش های كوچك و رقص افتتاح شد .

و…

 

فهرست مطالب:

معرفی پروژه و معمار

اجرای ساختمان

بخش های مختلف

تحلیل فضایی ساختمان اپرای سیدنی

تعریف ریتم و تکرار در اپرای سیدنی

کانسپت طرح اپرا

پلانها

مقاطع

مشخصات  اپرای سیدنی

مراحل ساخت

تحلیل فضایی ساختمان اپرای سیدنی

ریتم و تکرار در اپرای سیدنی

طرح ها و تصاویر و نقشه

 

 

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۷۴ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

 

 

هدیه محصول:

فایل پاورپوینت ساختمان اپرای سیدنی(۲۳ اسلاید)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فارسی شده توسط همیار وردپرس