پاورپوینت سقف بتنی پیش تنیده

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۲۲۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۵

پاورپوینت سقف بتنی پیش تنیده در ۳۵ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت سقف بتنی پیش تنیده

سقف بتنی پیش تنیده
پیش تنیدگی‌ ایجاد‌ تنش فشاری ثابت و دائمی در یک عضو بتنی به نحو دلخواه و به اندازه ‌لازم است. به طوری كه در اثر ‌تنش فشاری‌، مقداری از تنش‌های کششی ناشی از بارهای مرده و زنده در این عضو خنثی شده است.‌ در نتیجه مقاومت باربری آن افزایش پیدا می‌كند. تنش فشاری دائمی با قرار دادن کامل فولاد‌ در قطعه بتنی‌، کشیدن و مهار نمودن آن در دو طرف عضو به مقطع بتنی اعمال شود. اعمال نیروهای‌ پیش تنیدگی به دو روش پس کشیده (پس از بتن ریزی) یا پیش کشیده ‌به وسیله جک‌های مخصوص، قبل از بتن ریزی‌ صورت می‌گیرد.در سیستم سقف بتنی پیش تنیده بجای آرماتورهای معمولی از یک سری كابل (تاندون‌های با مقاومت كششی بالا) استفاده می‌شود. ‌این كابل‌ها تحت كشش زیادی قرار گرفته و در دو انتهای تیر توسط گره‌های مخصوص تثبیت می‌شوند. بدین ترتیب كابل‌های پیش كشیده پس از رها شدن از كشش، تمایل به جمع شدن و رسیدن به حالت اولیه دارند.‌ بنابراین نیروی فشاری زیادی در قسمت زیرین تار خنثی در بتن ایجاد می‌شود.‌ به تبع این نیرو در مقابل نیروی كششی كه به واسطه بارهای ثقلی در بتن ایجاد می‌شود، قرار می‌گیرد. بنا‌براین‌ كابل‌ها مقداری از نیروهای ناشی از بارهای ثقلی را خنثی می‌نمایند.
مزایای سقف بتنی پیش تنیده
آن چه در سیستم پیش تنیدگی مزیت اصلی به شمار می‌آید. امکان اجرای دهانه‌های زیاد با حداقل تعداد ستون یا بدون آن است. کاربرد این روش بیشتر در سیستم‌های مهار خاک و سنگ، پل سازی‌، شمع سازی فلزی‌، مهار سدهای بتنی، پایدار سازی تونل و اجرای سقف‌های دال بتنی است.
سقف بتنی پیش تنیده پیش کشیده
در این سیستم در مرحله اول فو‌لادها تحت كشش قرار می‌گیرند.‌ فولادها در دو انتهای عضو توسط گیره‌های مخصوص كاملاً گیر داده می‌شوند. در مرحله دوم عضو مورد نظر بتن ریزی می‌شود. سپس بتن، عمل آوری شده و به مقاومت كافی می‌رسد. در مرحله سوم فو‌لاد‌های پیش تنیدگی در دو انتهای تیر، بریده و نیروی پیش تنیدگی بصورت یک نیروی فشاری بر عضو اعمال می‌شود. فو‌لاد‌های پیش تنیدگی به دو صورت فو‌لاد با مسیر مستقیم یا فو‌لاد با مسیر شكسته است. اجرای مسیر با منحنی پیوسته برای كارهای پیش كشیده تقریباً امكان پذیر نیست.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت لودرها

پاورپوینت سقف یوبوت

پاورپوینت آسفالت الیافی

پاورپوینت نانو پوشش‌های ساختمانی

پاورپوینت سقف کامپوزیت

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.