پاورپوینت قالب بندی سازه‌های بتنی

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۶۹۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۴

اورپوینت قالب بندی سازه‌های بتنی در ۳۴ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت قالب بندی سازه‌های بتنی

قالب بندی سازه‌های بتنی
‌بتن به عنوان یک ماده ساختمانى مهم در ساخت سازه‌هاى بتنى چون ساختمان، سدها، پل‌ها، تونل‌ها و سازه‌هاى خاص دیگر كاربرد دارد. در اكثر موارد به بتن، به عنوان ماده‌اى مقاوم در برابر نیروهاى فشارى نگریسته شده است. انجام پروژه‌هاى وسیع تحقیقاتى بر روى مواد مختلف تشكیل دهنده بتن و آزمایش بتن‌هاى مختلف در سال‌هاى اخیر منجر به پیدایش بتن‌هایى شده‌ كه علاوه بر تأمین مقاومت، خواص دیگرى از این ماده نظیر دوام، كارآیى، نرمى، مقاومت در برابر عواملى چون آتش‌ و هوازدگى دست خوش تغییرات اساسى شده است.
به منظور شكل دادن مناسب قطعات بتنى و حفاظت از آن‌ها تا زمان كسب مقاومت لازم از قالب استفاده مى‌شود. هر سازه بتنى تنها در صورت یک قالب بندى صحیح و دقیق، داراى ابعاد و مشخصات درست و مناسبى خواهد بود.
لذا آشنایى با اصول، تكنیک‌ها و ضوابط مربوط به این فن از مهمترین مواردى است كه دست اندركاران اجراى سازه‌هاى بتنى از پیمان كاران گرفته تا مهندسین ناظر باید آنها را بیاموزند.‌‌ عدم توجه به لزوم استفاده از مصالح مناسب براى قالب و استفاده مكرر از قالب‌هاى تغییر شكل داده و خراب نیز مزید بر این علت مى‌شود. از این رو باید به مسئله بازدید دائم از قالب‌ها خصوصاً از درزهاى بین قالب‌ها به منظور حصول اطمینان از نشت شیره (دوغاب) بتن از لاى قالب‌ها، توجه ویژه‌اى‌ داشت.
مصالح قالب
از مصالح مختلفى مى‌توان براى قالب بندى در ساختمان‌هاى بتنى استفاده كرد. رایج‌ترین این مصالح، مصالح چوبى هستند كه شامل تخته، الوار، پلى وود (تخته چندلا) و تخته فیبرى هستند. عموماً به كمک میخ به هم متصل مى‌شوند.

قالب چوبی
در شرایط فعلى از چوب تبریزى (سپیدار یا صنوبر) جهت تهیه چوب گرد‌ یا دو تراش مصرفى در عملیات قالب بندى استفاده مى‌شود. تخته‌هاى چندلا معمولاً به عرض ۱/۲ متر و طول ۲/۴ متر با ضخامت ۶ تا ۳۰  میلى متر هستند. از این تخته‌ها فقط به عنوان رویه قالب استفاده شده و به لحاظ مقاومت در برابر رطوبت بتن توسط یک قشر لاكى از جنس پلیمر پوشانده مى‌شوند.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت کاشی ضد اسید

پاورپوینت کنترل آب در گودبرداری

پاورپوینت عمق گود‌برداری

پاورپوینت جوشکاری فورجینگ سربه سر میلگرد

هیدرولوژی و توضیحات جامع در مورد آن

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.