پاورپوینت هنر و معماری تخت جمشید

 پاورپوینت هنر و معماری تخت جمشید ,  دانلود پاورپوینت تخت جمشید ,  پاورپوینت تخت جمشید ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۷۰۰۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۱

پاورپوینت هنر و معماری تخت جمشید یكی از ویژگی های این مجموعه این است كه پیش و پس از ان مجموعه ای با آن عظمت در تاریخ ایران ساخته نشده و هنوز هم منحصر به فرد است ویژگی مهم دیگر تخت جمشید این است كه بزرگترین مجموعه ی طراحی شده از دوران باستان است كه افزون بر عظمت وشكوه جنبه ای آئینی نیز داشته است

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت هنر و معماری تخت جمشید

تخت جمشید یا پارسه (یا پرسپولیس، پرسه‌پلیس، هزارستون، صدستون و یا چهل‌منار) نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته، پایتخت باشکوه و تشریفاتیِ پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. در این شهر باستانی کاخی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده‌است و به مدت حدود ۲۰۰ سال آباد بوده‌است. در نخستین روز سال نو گروه‌های زیادی از کشورهای گوناگون به نمایندگی از ساتراپیها یا استانداری‌ها با پیشکش‌هایی متنوع در تخت جمشید جمع می‌شدند و هدایای خود را به شاه پیشکش می‌کردند.

—تخت جمشید را می توان مشهورترین مجموعه از دوران باستان در ایران به شمار آورد كه در سطح جهانی نیز كاملا شناخته شده است . —احداث این مجموعه در دوره داریوش هخامنشی در حدود سال های ۵۱۸ تا ۵۲۰ پ.م شروع شد و در دوره پسر او خشایار شا نیز ادامه یافت. — در دوره پادشاهان بعدی هخامنشی نیز فعالیت هایی در زمینه توسعه این مجموعه صورت گرفت.

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

______________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

نقشه های اتوکدی هنرستان-نمونه پنجم

نقشه های اتوکدی هنرستان-نمونه دوم

نقشه های اتوکدی هنرستان-نمونه سوم

نقشه های اتوکدی هنرستان-نمونه چهارم

___________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.