گزارش کاراموزی عمران پروژه خیام ۱۸

گزارش کاراموزی عمران پروژه خیام ۱۸

گزارش کاراموزی عمران پروژه خیام 18 , کاراموزی عمران پروژه خیام 18 , کارورزی عمران پروژه خیام 18 ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۸ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۳

گزارش کاراموزی عمران پروژه خیام ۱۸در۳۳ صفحه ورد قابل ویرایش دارای ۳۳ اسلاید و حجم ۱۸ کیلوبایت می باشد و کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید این گزارش را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

مقدمه

بنام تنهاترین یار تنهایی

گزارش كارآموزی ( ۱ ) رشته عمران را كه بعد از پیمودن ۲ ترم در تابستان سال ۱۳۸۴ كه همراه با خلاصه ای از مطالب در مورد ساختمان سازی و همچنین گزارش كار روزانه و نقشه های اجرایی و نقشه های شهرداری و نیز حاوی تعدادی عكس از ساخت و ساز پروژه است را تقدیم به استاد ارجمند جناب آقای امیری دلوئی می كنم .

قبل از آغاز مطالب جا دارد از استاد راهنما جناب آقای مهندس امیری دلوئی كمال تشكر و قدردانی را داشته باشم و همچنین مهندس دانشور حسینی كه قبول كردند تا بنده در پروژه خیام ۱۸ دوره كارآموزی خود را بگذرانم و تجربیاتی كسب كنم و جناب آقای هادیخانی معمار پروژه كه در تمامی طول دوره به سوالات بنده پاسخ می گفتند تشكر می كنم.

امید عبدالله زاده

.

كلیاتی در مورد ساخت و ساز ساختمان :

این ساختمان از نوع مسكونی می باشد و جزء ساختمانهای فلزی بشمار می رود . در این نوع ساختمان برای ساختن ستونها و پلها كه از پروفیل فولادی استفاده می شود و بار سقفها و دیوارها و جدا كننده ها بوسیله تیرهای اصلی به ستون منتقل شده و بوسیله ستونها به زمین منتقل می گردد .

همچنین برای اتصالات از نبشی و تسمه و برای زیر ستونها از صفحه فولادی استفاده می شود و معمولاً دو قطعه را بوسیله جوش به یكدیگر متصل می نمایند و سقف این ساختمان از نوع تیرچه بلوك می باشد .

بتن :

بتن كه یكی از عوامل و اساسی ترین مصالح در ساختمان سازی است باید به خوبی و در شرایط ایده آل تشكیل شود . پس در اینجا لازم است كه مقداری درباره بتن بحث شود .

بتن : به مخلوطی از سنگدانه ها كه با سیمان به یكدیگر چسبیده شده اند بتن گفته می شود . چون قسمت اعظم بتن از ذرات سنگهای شكسته و ماسه تشكیل شده است ، به آنها سنگدانه گفته می شود . ماده ای كه سنگدانه ها را به هم می چسباند سیمان نام دارد و به آن ماتریس یا خمیر گفته می شود .

مخلوط های بتن : در Bs5328 ( 1981 ) مشخصات مخلوط های مختلف بتن شامل بتن مخلوط آماده ارائه شده است . یك مجموعه از مخلوط های بتن مطرح شده در این استاندارد یعنی مخلوط های مقرر معمولی برای كارهای عمومی ساختمان مانند پی ها و كف ها مناسبند .

از این مخلوط ها باید به جای مخلوط های اسمی ، حجمی ، سنتی گذشته ( مانند مخلوط ۶ : ۳ : ۱ سیمان – سنگدانه ریز و سنگدانه درشت ) استفاده كرد . مخلوط های مقرر كه با وزن خشك سنگدانه های لازم برای ۱۰۰ كیلوگرم سیمان به سنگدانه ها به دست می دهند و چون مخلوط ها بر اساس وزن خشك سنگدانه ها اندازه گیری می شوند . امكان كنترل دقیق محتوای آب و بنابراین مقاومت بتن وجود دارد .

مخلوط های مقرر با حروف و شماره به صورت C15P , C10P , C7.5P , C30P , C25p , C20P مشخص می شوند .

حرف C بیانگر ‹‹ فشاری Compressive›› ، حرف P بیانگر (( مقرر- ثابت presribed )) و عدد نشانگر مقاومت خرد شدگی قابل انتظار نمونه مكعبی ۲۸ روزه بتن بر حسب نیوتن بر میلیمتر مربع N/mm2 است . مخلوط مقرر ، نسبت های مخلوط را جهت ایجاد درجه مقاومت بتن مناسب اكثر كارهای ساختمانی به جز بتن مسلح ( بتنی كه در آن از تیكه های فلزی كوچك نیز به كار رفته باشد ) طراحی شده مشخص می سازد .

.

پی :

وظیفه پی ساختمان تحمل بارها و انتقال آنها به زمین است . پی بخشی از دیوارها ، جرزها و ستونها است كه در تماس مستقیم با دیوارها ، جرزها و ستونها به عنوان پی و بخشی از دیوار ، جرز یا ستون كه در زیر زمین و در زیر لایه افقی عایق رطوبتی قرار دارد به عنوان دیوار ، جرز یا ستون یا فونداسیون شناخته می شود .

پی این ساختمان از نوع پی نقطه ای بوده ( پی نقطه ای برای ساختمانهایی كه بار آن به طور متمركز به زمین متصل می شود ، ساخته می شود )

.

لایه های پی های نقطه ای به شرح زیر است :

۱-   زمین مناسب

۲-   بتن مگر

۳-   میلگردهای كف پی

۴-   بتن اصلی

۵-   صحفه زیر ستون

.

زمین مناسب

زمینی برای پی سازی مناسب است كه قدرت مجاز آن تاب تحمل وزن ساختمان را داشته باشد و از طریق آزمایش مكانیك خاك تعیین میگردد .

برای انتخاب پی مناسب از روی جداول یا طراحی یك پی باید بارهای روی پی را محاسبه كرد و ماهیت خاك زیرین ، ظرفیت باربری آن ، رفتار احتمالی آن تحت تاثیر تغییرات فصلی و سطح آب زیر زمینی و احتمال حركت زمین را مشخص نمود .

.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.