پاورپوینت سازه های خرپایی

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۵۸۸ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۰

پاورپوینت سازه‌‌های خرپایی در ۴۰ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت سازه‌‌های خرپایی


سازه‌‌های خرپایی
‌خرپا

خرپا از ‌متداول‌ترین فرم‌های سازه‌ای است که در انواع ساختمان‌ها و ماشین‌ها به کار می‌روند. ساختمان‌های خرپایی، در مقابل نیروهای وارد آمده مقاومت بسیاری دارند و از لحاظ اقتصادی نیز ساخت آن‌ها مقرون به صرفه است. خرپا مجموعه‌ای‌ از میله‌های مستقیمی است که به طور مفصلی به هم متصل شده‌اند و شبکه‌های مثلثی را به وجود می‌آورند.
اتصال اعضای خرپا به یکدیگر به وسیله جوش ‌یا پرچ‌ یا پیچ صورت می‌گیرد. خرپا را برای پوشاندن سقف‌ها، به ویژه سقف‌‌هایی با دهانه‌های زیاد و نیز پل‌ها بکار می‌برند. در بعضی از ماشین‌های سنگین، مثل جرثقیل‌ها نیز از خرپا استفاده می‌شود. خرپاها ضمن داشتن مقاومت زیاد، از نظر وزن سبک هستند. ‌

انواع خر‌پا

انواع‌ خرپاها را در یک تقسیم بندی ساده می‌توان به گونه‌های زیر تقسیم نمود.

خرپای دو بعدی‌

در این دسته از خرپاها تمامی اعضای خرپا را می‌توان در یک صفحه جای داد. این بدان جهت است که از لحاظ هندسی اختلاف بعدی در نحوه قراگیری و جهت‌گیری اعضا وجود ندارد. بسیاری از طرح‌های کلاسیک خرپا در این دسته جای می‌گیرند. توانایی تحمل تنش‌ها و بارهای صفحه‌ای و حجم و ابعاد متناسب از نقاط قوت این گونه برشمرده می‌شود.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت تیرچه ‌های پیش ساخته خرپایی

پاورپوینت ستون های سنگی

پاورپوینت سازه های خرپایی

پاورپوینت سازه های فضاکار (سازه های فضایی)

پاورپوینت جوشکاری تعمیری و کاربرد جوشکاری تعمیری

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.