پاورپوینت مجموعه پاسارگاد

پاورپوینت مجموعه پاسارگاد

 پاورپوینت مجموعه پاسارگاد , پاورپوینت مجموعه پاسارگاد , مجموعه پاسارگاد , پروژه مجموعه پاسارگاد , پاسارگاد

دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۹۵۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۶

پروژه ی معرفی و توضیحاتی درمورد مجموعه پاسارگاد در۳۶ اسلاید پاورپوینت برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۵,۵۰۰ تومان

خرید

—مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته‌است.
—دشت پاسارگاد در قسمت شمالی استان فارس و میان رشته کوه های زاگرس در فاصله۱۳۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است .
—شهر باستانی پاسارگاد نخستین پایتخت شاهنشاهی هخامنشی، در دشت رودخانه پُلوار قرار دارد. شهر توسط کوروش بزرگ(کوروش دوم) در سدهٔ ششم قبل از میلاد ساخته شد. محوطهٔ اصلی (۱۶۰ هکتار، حدوداً ۲٫۷×۰٫۸ کیلومتر) توسط یک منطقهٔ طبیعی بزرگ احاطه و محافظت شده‌است (حدوداً ۷۱۲۷ هکتار).
—

—بر اساس مدارک و شواهد موجود نام پاسارگاد برای نخستین بار در دوره هخامنشی مطرح می شود که از لحاظ مکانی به دشتی اطلاق می شود که کوروش بزرگ به عنوان مرکز فرماندهی خود برگزید و در آن اقدام به ساخت بناها و کاخهایی نمود. این مجموعه دربرگیرنده ساختمان‌هایی چون آرامگاه کوروش بزرگ، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بارعام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطهٔ مقدس و تنگه بلاغی است.
—بنای آرامگاه دو بخش شناخته شده دارد:
—سکویی ۶ پله‌ای که قاعده آن مربع مستطیلی به وسعت ۱۶۵ متر مربع است.
—یک چهاردیواری کوچک به وسعت ۵/۷ متر مربع که سقف شیب بامی دارد و ضخامت دیوارهایش به ۵/۱ متر می‌رسد.
—پایه بنا (۱۳٫۳۵×۱۲٫۳۰ متر) از شش لایه پلکانی ساخته شده‌است، که از آن‌ها نخستین به بلندی ۱۷۰ سانتی‌متر، دومی و سومی ۱۰۴ سانتی‌متر، و سه عدد واپسین ۵۷٫۵ سانتی‌متر هستند. بلندای کلی بنا در حدود ۱۱ متر است. در ورودی آرامگاه در سمت شمال غربی قرار داشته و ۷۵ سانتی‌متر پهنای آن است. این درگاه کوتاه نیز دارای دو در سنگی بوده که از بین رفته‌است.
—

قیمت فایل فقط ۵,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت میدان نقش جهان

پاورپوینت مجموعه پاسارگاد

پروژه نمای داخلی فضای کتابخانه در ۳dmax

پروژه نمای اداری در ۳dmax

پاورپوینت معرفی روستای کندوان

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.