اتصالات ساده تیر به ستون و شاه تیر

3آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان
دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۶
پروژه اتصالات ساده تیر به ستون و شاه تیر برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

این اتصالات بر دو نوع است ۱ ) اتصال با جفت نبشی جان معمولا دو عدد نبشی را در كارخانه به جان تیر جوش می دهند جوشهای بین نبشی و ستون یا شاهتیر را در كارگاه در روی كار انجام می دهند

قیمت فایل فقط ۲,۰۰۰ تومان

خرید

اتصالات ساده تیر به ستون و شاه تیر

چکیده:

این اتصالات بر دو نوع است :

۱ ) اتصال با جفت نبشی جان : معمولا دو عدد نبشی را در كارخانه به جان تیر جوش می دهند. جوشهای بین نبشی و ستون یا شاهتیر را در كارگاه در روی كار انجام می دهند . معمولا نبشیهای اتصال را به اندازه ۱۰ تا ۱۲ میلیمتر از انتهای جان تیر فاصله آزاد می گذارند تا اگر تیر در حدود رواداریهای مجاز بلند باشد ، بدون بریدن سر آن و تنها با جابه جا كردن نبشی آن را نصب كنند.

۲ ) اتصال با نبشی نشیمن : این نوع اتصال را در عكس العملهای نسبتا كوچك تا حدود ۱۵ تن به كار می برند . نبشی نشیمن عمل نصب و تنظیم تیر را آسان می كند . این نبشی را معمولا قبلا در كارخانه یا پای كار در ارتفاع لازم به ستون جوش می دهند و بعد تیر روی آن سوار و به آن جوش می شود . در این اتصال ، نبشی كمكی دیگری در بالای تیر نصب و جوش می شود كه در محاسبه در مقابل عكس العملهای تكیه گاه به حساب نمی آید و عمل آن تنها ثابت كردن تیر در محل خود و تامین تكیه گاه عرضی و جلوگیری از غلتیدن آن است . سعی می شود كه اتصال با نبشی نشیمن تا حد امكان انعطاف پذیر باشد تا از آزادی دوران تیر در تكیه گاه جلوگیری نشود و در حقیقت ، اتصال ساده و مفصلی باشد تا در تكیه گاه ایجاد لنگر نكند . معمولا عرض نشیمن گاه نباید از ۵/۷ سانتیمتر كمتر باشد . در آیین نامه AISC عرض استاندارد را ۱۰ سانتیمتر برای نشیمن انتخابكرده اند . برای این منظور نبشی فوقانی را با ابعاد ظریف و فقط دو لبه انتهایی بالها آن را ( در امتداد عرض بال تیر ) جوش می دهند . لازم به ذكر است كه وقتی عكس العمل زیادتر از حد تحمل نبشی گردد ، می توان از نبشی تقویت شده با مقطع T استفاده كرد . ضخامت صفحه نشیمن گاه در حدود ضخامت بال تیر انتخاب می شود . استفاده از صفحات تقویت كننده زیر یك

نشیمن به صورت مستطیلی یا مثلثی استفاده می گردد

اتصال چند پل در یك محل به ستون : مواقعی كه با توجه به پوشش سقف به نصب پل در دو جهت عمود بر هم در محل ستون می شود ، یك پل به بالهای ستون و پل دیگر به جان ستون متصل خواهد شد ؛ در نتیجه ، ستون از دو جهت تحت تاثیر بار قرار خواهد گرفت كه باید با توجه به بار وارد شده و دهانه پل ، همچنین تعیین نوع گیرداری پلها در محل ستون اقدامات لازم برای اتصال صحیح و مطلوب به عمل آید . اگر برخورد پل در خارج از ستون باشد ، باید آن ناحیه را از نظر نیروی خارج از مركز ، همچنین نحوه اتصال صحیح و اصولی به ستون به دقت بررسی و كنترول كرد.

قیمت فایل فقط ۲,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت افزودنی‌های بتن زودگیرکننده

پاورپوینت راهكارهای بهسازی پی‌ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.