احداث باغ در اراضی شیبدار

5آگوست - توسط adminpost - 0 - در پروژه عمران و ساختمان
دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۵
تحقیق احداث باغ در اراضی شیبدار برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

با توجه به اینكه بیشتر زمینهای مستعد كشور ما در دامنه ها و كوهپایه ها قرار دارند و از طرفی دیگر چون ایران یك كشور بسیار مناسب از لحاظ تولید محصولات باغی است بنابراین باید راهكاری ارائه شود تا بتوان به نحو بسیار خوب از این اراضی استفاده كرد

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

احداث باغ در اراضی شیبدار

چکیده:

با توجه به اینكه بیشتر زمینهای مستعد كشور ما در دامنه ها و كوهپایه ها قرار دارند و از طرفی دیگر چون ایران یك كشور بسیار مناسب از لحاظ تولید محصولات باغی است بنابراین باید راهكاری ارائه شود تا بتوان به نحو بسیار خوب از این اراضی استفاده كرد. در اینجا موضوع دیگر مهمی كه خودنمایی می كند موضوع فرسایش خاك است زیرا اگر این بهره برداری از اراضی شیبدار به نحو محاسبه شده ای نباشد می تواند ضربه بسیار سنگینی به كشور و سرمایه ملی كشور وارد كند و نسل بعد را با یك خاك فقیر و از بین رفته روبرو كند. بنابراین در موضوع بهره برداری از اراضی شیبدار بیشتر باید به این نكته توجه شود كه خاك فرسایش نیابد یا اینكه مقدار فرسایش كه در حداقل نگه داشت با توجه به اینكه فرسایش خاك در ایران تقرباً دو برابر آمریكا است بنابراین باید در فكر حفظ خاك بود. حفظ خاك شاید به اندازه خود تولید محصول مهم است و شاید مهم تر از آن.

در این نوشته سعی شده است ضمن ارائه راه حلهای اصولی كنترل شیب ها به فكر فرسایش خاك نیز بود. امید است كه با این تحقق حداقل نظر استاد را برآورده كرده باشم.

قربانی

۱/۲/۸۳

فرسایش خاك – نقش هوموس و پوشش گیاهی در جلوگیری از فرسایش خاك در اراضی شیبدار.

پوشش گیاهی و هوموس در جلوگیری از فرسایش بسیار مؤثر است. هوموس نفوذپذیری خاك را افزایش می دهد و از شدت جریان آبی می كاهد. افزایش هوموس به دو طریق انجام می شود. ۱- افزایش هوموس از طریق دادن كود حیوانی بقایای گیاهی مانند كاه و كلشن و غیره ۲- افزایش هوموس بطور غیرمستقیم از طریق دادن كود شیمیایی و تقویت زمین و غیره. در بعضی از شیب ها با درجه كم یا ایجاد پوشش گیاهی می توان از فرسایش خاك جلوگیری كرد. انتخاب گیاه باید با توجه به شرایط اقلیمی، وضع خاك و آب و ناهمواری و دیگر شرایط طبیعی محل صورت گیرد.

در بعضی از نقاط شرایط طبیعی طوری است كه امكان روئیدن گیاه نیست ولی باید اقداماتی صورت گیرد برای اینكه بتوان در این اراضی شیبدار درخت كشت كرد. و روشهای دیگری برای نفوذ دادن آب در خاك و تثبیت خاك و ایجاد یك شرایط حداقل برای رشد گیاه ایجاد كرد.

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

ساختمان و اجزا آن

احداث باغ در اراضی شیبدار

احیا و حفظ حقوق شهروندى

ارزیابی ریسک بیمه تمام خطر پیمان کاران

استفاده از الیاف در آسفالت

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.