استفاده از الیاف در آسفالت

12نوامبر - توسط admin2 - 0 - در عمران و ساختمان مقاله

استفاده از الیاف در آسفالت

استفاده از الیاف در آسفالت , الیاف در آسفالت , الیاف ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۳۷۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۰

مقاله استفاده از الیاف در آسفالت برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید این مقاله را در صورت تمایل دانلود کنید. امروزه راه یكی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها می‌باشد و از عوامل مهم روز است كه بحث های بسیاری دارد و كنفرانسهای مختلفی در رابطه با آن برگزار می شودیكی از روشهای مهم برای كاهش و كنترل عرض تركهای حاصل از كشش مستقیم استفاده از الیاف است.

قیمت فایل فقط ۴,۵۰۰ تومان

خرید

استفاده از الیاف در آسفالت

.

۱٫مقدمه

امروزه راه یكی از عوامل مهم در ارتباط و انتقال مسافران و بارها می‌باشد و از  عوامل مهم روز است كه بحث های بسیاری دارد و كنفرانسهای مختلفی در رابطه با آن برگزار می شود.

در راه های با آمد وشد زیاد ،در رویه راه از مصالح قیری یا سیمانی استفاده می شود .كه در اثر اعمال بار این نوع رویه ها دچار تغییر شكلهایی می شود كه باعث ایجاد تنشهای كششی افقی در لایه روسازی می شود كه اگر این تنشها از میزان استقامت كششی مصالح بیشتر باشد باعث ایجاد ترك می گردد.

.

۲٫تركها در آسفالت:

.

الف )ترك موزاییكی ( پوست ماری – سوسماری ):

این ترك به علت داشتن شباهت به پوست بدن سوسمار به این نام شناخته شده است .

این خرابی با ترك خوردن تمام و یا قسمتی از سطح رویه آسفالتی به شكل نسبتأ كوچك چند ضلعی ظاهر می‌شود كه با تكرار بار گذاری بر وسعت آن افزوده می شود .

علت به وجود آمدن این نوع تركها تغییر شكل یا خستگی بیش از حد در اثر بار گذاری بر روی لایه ها می باشد و معمولا در روسازیهای كه بر روی لایه های اساس و زیر اساس كه تراكم  كافی نداشته و یا خاكهایی كه دارای تغییر شكل زیاد و مقاومت كم می باشند ایجاد می شوند .

.

ب) ترك برشی (كناری ):

این تركها به موازات محور طولی راه و به فاصله كمی از روسازی بوجود می آیند این نوع تركها ممكن است علاوه بر تركهای طولی دارای تركهای عرضی نیز باشند كه معمولا یك یا چند ترك طولی را قطع كرده و به روسازی منتهی می گردد.

علت بوجود آمدن این تركها میتواند فقدان پایداری و استقامت برشی خاك یا مصالح كناره های روسازی باشد كه عدم تراكم محل كنده شده و عبور وسایل نقلیه به فاصله كم از محل كنده شده باعث تغییر شكل جانبی خاك و ایجاد ترك می شود .

.

ج)تركهای انقباضی :

این ترك در اثر تغییر حجم و جمع شدن رویه در اثر افت دمای محیط می باشد كه معمولا عرضی بوده و گاهی به شكل مجموعه ای از تركهای به هم پیوسته كه قطعات بزرگی را تشكیل می دهند وجود دارند تفاوت بین این ترك و ترك موزاییكی این است كه در این ترك سطح رویه به قسمتهای بزرگتری تقسیم شده و در گوشه ها تیزتر می باشد .

.

قیمت فایل فقط ۴,۵۰۰ تومان

خرید

________________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت ایمنی ساختمان و بالابرها

دانلود پاورپوینت آموزشی اجرای کناف

دانلود پاورپوینت نورگیرها

دانلود پاورپوینت کف سازی داخلی طبقات

دانلود پاورپوینت کف کاذب

_____________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.