بتن ساختمان (مهندسی عمران)

14نوامبر - توسط admin2 - 0 - در عمران و ساختمان مقاله

بتن ساختمان

تحقیق بتن ساختمان , بتن ساختمان , سنگ روان ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۵

مقاله بتن ساختمان (مهندسی عمران) برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید این مقاله را در صورت تمایل دانلود کنید. بتن که میزان تولید آن بالغ بر ۸۳ بیلیون مترمکعب در سال تخمین زده می شود، به علت دارا بودن خواص و ویژگی های ممتاز و نیز در دسترس بودن مصالح آن، پس از آب، پرمصرف ترین ماده روی زمین به شمار می رود

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

بتن ساختمان

.

سنگ روان در خدمت معماری نوین

بتن که میزان تولید آن بالغ بر ۸/۳ بیلیون مترمکعب در سال تخمین زده می شود، به علت دارا بودن خواص و ویژگی های ممتاز و نیز در دسترس بودن مصالح آن، پس از آب، پرمصرف ترین ماده روی زمین به شمار می رود.

بتن در همه جا موجود است و در یکصد سال اخیر، استفاده از آن در ساخت بناهای مسکونی و اداری، پیاده روها، راه ها و جاده ها و نیز انواع مختلف ساختمان های فنی عملکردی از قبیل کارخانه ها، پارکینگ ها، متروها، فرودگاه ها، پل ها، سدها، سیلوها، سازه های دریایی، رآکتورهای اتمی و سازه های مقاوم در برابر انفجارات و زلزله، مقبولیتی همگانی پیدا کرده است.

.

ویژگی های بتن

بتن می تواند هر رنگ، بافت و طرحی را به خود بگیرد، از این رو شاید بتوان آن را به یک آفتاب پرست تشبیه کرد. رنگ بتن اغلب خاکستری ست، اما از طریق انتخاب سیمان و مصالح دانه ای مناسب یا با استفاده از رنگدانه های شیمیایی می توان به آسانی آن را در رنگ های سفید، قهوه ای یا حتی قرمز روشن تولید کرد.

.

ترکیب مقاومت فشاری سنگ

ترکیب مقاومت فشاری سنگ و مقاومت کششی فولاد در بتن مسلح، سازه های بتنی را قادر به تحمل وزن بسیار زیاد و پوشش دهانه های بزرگ می سازد. از آنجایی که عناصر تشکیل دهنده سازه بتن مسلح می توانند بصورت یک شبکه پیوسته و یکپارچه، به هم بافته شوند، استفاده از بتن مسلح در طراحی سازه، آن را از قابلیت انعطاف پذیری بی نظیری برخوردار می کند. معماران و مهندسان از این ویژگی برای خلق عناصر ساختمانی مختلف، از صفحات بتنی یکپارچه گرفته تا قاب های سازه ای سه بعدی و کنسول های عظیم و مهیب، بهره می گیرند.

.

بررسی تاریخی کاربرد بتن

بررسی تاریخی کاربرد بتن در معماری نشان می دهد که بتن توسط معماران رومی و صدر مسیحیت مورد استفاده قرار می گرفت،

اما در قرون وسطی و رنسانس اغلب بی استفاده ماند، تا آنکه در نیمه دوم قرن نوزدهم بار دیگر، عمدتا برای مصارف معمولی، مورد توجه قرار گرفت، بویژه در مواردی که ساخت ارزان، قابلیت ایجاد دهانه های عریض و نسوز بودن، ضرورت به کارگیری آن را ایجاب می کرد.

.

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

_______________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت انواع سقف های رایج بتنی

دانلود پروژه جرثقیل و انواع آن

دانلود پاورپوینت سازه های چوبی

دانلود پاورپوینت مصالح عایق در و پنجره

دانلود پاورپوینت اثرات زلزله بر ساختمان

______________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.