بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز

27اکتبر - توسط admin2 - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز

دانلود مقاله بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز , دانلود تحقیق بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز , دانلود پژوهش بررسی روسازی

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۳۴۲۱۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۲۷

پروژه بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز دارای ۴۲۷ اسلاید و حجم ۳۴۲۱۴ کیلو بایت می باشد و کاربران می توانند در ادامه مطلب را دانلود کنند.

قیمت فایل فقط ۱۰,۵۰۰ تومان

خرید

بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز

دون شک امروزه با توجه به افزایش روز افزون سفرهای درون و برون شهری رویکرد جوامع مختلف به سمت سیستم‌های حمل و نقل عمومی می‌باشد یکی از بهترین و ایمن ترین مدهای حمل و نقل استفاده از سیستم‌های ریلی می‌باشد. در سیستم‌های ریلی به منظور افزایش جاذبه و اقبال مردم به این سیستم بایستی آسایش، ایمنی، سرعت و حرکت آرام و ایمن مد نظر قرار گیرد.

.

فصل اول: (تعریف مساله

۱-۱تعریف کلی مساله………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳

۱-۲ نیاز به مطا لعه در مورد مساله……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵

۱-۳  اثرات مهم مطالعه بر مساله از نظر بهبود آن………………………………………………………………………………………. ۱۶

۱-۴ اهداف و فرضیات…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

۱-۵دامنه اثر مساله در جامعه علمی و اجتماع……………………………………………………………………………………………. ۱۸

۱-۶   محدودیت هاوچهار چوب پروزه…………………………………………………………………………………………………………… ۱۹

۱-۷ مقدمه و تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۱

فصل دوم: (كاووش در متون)

۲-۱طبقه بندی و مقدمه و اظهار بكر بودن متون…………………………………………………………………………………………. ۲۶

۲-۲ بررسی مقالات…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴

۲-۳ بررسی تزها و پایان نامه ها…………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱

۲ -۴ بررسی كتابها……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۰

فصل سوم: (روش تحقیق)

۳-۱- روش بكار گرفته شده و دلایل آن……………………………………………………………………………………………………. ۱۴۱

۳-۲   دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روشهای بكار رفته…………………………………………………………………. ۱۴۸

۳- ۳ تعاریف ، اختصارات و نشانه های ریاضی………………………………………………………………………………………….. ۱۵۰

۳- ۴منطق سیستم تصمیم‌گیری……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۲

۳-۴-۱پنج گام اساسی تا تصمیم‌گیری نهایی……………………………………………………………………………………………. ۱۵۲

۳- ۵ ارائه مباحث ضروری علمی………………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۴

۳-۶ سابقه و رژیم ترافیكی………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۴

۳- ۸ معیارهای محدود كننده فنی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۵

۳-  ۹معیارهای آزمایش و كنترل……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۵

۳-۱۰ مطالعات و تحلیل‌های تكمیلی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۶

۳-  ۱۱تحكیم بستر علمی قضیه و بكارگیری سیستماتیك آن……………………………………………………………….. ۱۵۶

۳-  ۱۲ معیارهای ارزیابی  مقایسه و مدل انتخاب نوع سیستم روسازی…………………………………………………. ۱۵۷

۳-۱۲-۱معیارهای ارزیابی و مقایسه……………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۷

۳-۱۳انواع خطوط با دال بتنی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۰

۳-۱۴  مدل ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۱

۳-  ۱۵لایه داخلی مدل ، ابزار تحلیل هزینه طول عمر روسازی……………………………………………………………… ۱۶۱

۳-  ۱۶لایه میانی : تاثیرات بالقوه اعمالی از مسیر…………………………………………………………………………………….. ۱۶۶

فصل چهارم: (گردآوری اطلاعات)

۴معرفی خطوط  با دال بتنی………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۷۰

۴-۱معرفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۰

۴-۲خطوط بابالاست دربرابرخط بادال………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۱

۴-۱-۱خط با بالاست…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۲

۴-۱-۲خط با دال……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۲

۴-۲طراحی روسازی‌های دارای خط بدون بالاست……………………………………………………………………………………. ۱۷۴

۴-۳بلاكها یا تراورسهایی مدفون در بتن……………………………………………………………………………………………………… ۱۷۶

۴-۴طراحی های روسازیهای خطوط با دال………………………………………………………………………………………………… ۱۷۹

۴-۵توسعه كیفیت یكپارچگی سیستم……………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۱

۴-۶خط زوبلین………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۰

۴-۷خط با بستر بتن آسفالتی……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۹۴

۴-۸دالهای پیش ساخته………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۷

۴-۹-۱خط با دال شینكانسن………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۸

۴-۹-۲  خط با دال بوگل……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۵

۴-۱۰دالهای یكپارچه و ابنیه فنی………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰۷

۴-۱۱ریل مدفون……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۰

۴-۱۱-۱خصوصیات ریل مدفون………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۰

۴-۱۱-۲ساخت خط ریل مدفون…………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱۱

۴-۱۱-۳تجربیات اجرایی ریل مدفون…………………………………………………………………………………………………………. ۲۱۵

۴-۱۱-۴خط عرشه‌ای………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۷

۴-۱۳سازه های ریل با تكیه گاه پیوسته و مهار شده………………………………………………………………………………… ۲۲۵

۴-۱۲-۱خط كوكن………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲۵

۴-۱۲-۲ریل قاشقی با تكیه گاه پیوسته…………………………………………………………………………………………………….. ۲۲۹

۴-۱۲-۳ ریلهای مهار شده در جان…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳۰

۴-۱۳ EPS به عنوان مصالح بستر در سازه خط با دال راه آهن……………………………………………………………. ۲۳۳

۴-۱۳-۱معرفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۳۳

۴-۱۳-۲سازه های خط با دال بتنی با زیر اساس EPS………………………………………………………………………….. 234

۴-۱۳-۳عملكرد استاتیكی…………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳۵

۴-۱۳-۴ایفای نقش دینامیكی……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳۶

۴-۱۳-۵كاربردها……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳۸

۴-۱۴خاصیت ارتجاعی خط………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳۹

۴-۱۵مقتضیات سیستم……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴۰

۴-۱۵-۱مقتضیات زیرسازی…………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴۱

۴-۱۶-۲مقتضیات خط با دال بتنی در تونلها……………………………………………………………………………………………… ۲۴۵

۴-۱۶-۳مقتضیات خط با دال بتنی روی پلها……………………………………………………………………………………………… ۲۴۶

۴-۱۷تجربیات عمومی با سیستمهای خط با دال………………………………………………………………………………………. ۲۴۹

۴-۱۸نتیجه‌گیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵۲

۴-۱۹ المانهای تشكیل‌دهنده خطوط با دال بتنی…………………………………………………………………………………….. ۲۵۲

۴-۲۰ریل……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵۵

۴-۲۱پابند………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۵۶

۴-۲۲تراورس…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵۶

۴-۲۳تكنیك های ساخت ، تولید……………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵۸

۴-۲۴انواع ساخت……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵۹

۴-۲۵نقاط تكیه گاهی مجزا ریل با تراورس ها…………………………………………………………………………………………… ۲۶۰

۴-۲۵-۱روش ساخت مدفون……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶۱

۴-۲۵-۲روش ساخت رهدا………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶۱

۴-۲۵-۳روش ساخت رهدا  در خاك ریزی و خاك برداری ها………………………………………………………………… ۲۶۲

۴-۲۵-۴روش ساخت رهدا  در تونل ها……………………………………………………………………………………………………… ۲۶۳

۴-۲۵-۵روش ساخت BERLIN… 265

۴-۲۵-۶روش ساخت HEITKAMP…………………………………………………………………………………………………….. 261

۴-۲۵-۷روش ساخت SBV………………………………………………………………………………………………………………………. 269

۴-۲۵-۸روش ساخت ZÜBLIN…. 269

۴-۲۷ساخت تراورس های غیر مدفون……………………………………………………………………………………………………….. ۲۷۱

۴-۲۷-۱روش ساخت SATO…. 272

۴-۲۷-۲نوع ساخت FFBS-ATS-SATO………………………………………………………………………………………….. 276

۴-۲۷-۳نوع ساخت ATD…………………………………………………………………………………………………………………………. 276

۴-۲۷-۴روش ساخت BTD………………………………………………………………………………………………………………………. 278

۴-۲۷-۵روش ساخت . WALTER……………………………………………………………………………………………………….. 279

۴-۲۷-۶روش ساخت GETRAC…………………………………………………………………………………………………………… 280

۴-۲۷-۷نقاط تكیه گاهی گسسته ریل بدون تراورس ها………………………………………………………………………….. ۲۸۲

۴-۲۸انواع ساخت سازه خط یكپارچه………………………………………………………………………………………………………… ۲۸۲

۴-۲۸-۱روش ساخت GRASS TRACK………………………………………………………………………………………….. 283

۴-۲۸-۲روش ساخت HOCHTIEF / SCHRECK – MIEVES / LONGO……………………. 284

۴-۲۸-۳روش ساخت FFC……………………………………………………………………………………………………………………….. 285

۴-۲۸-۴روش ساخت BES……………………………………………………………………………………………………………………….. 286

۴-۲۸-۵روش ساخت BTE………………………………………………………………………………………………………………………. 287

۴-۲۹انواع ساخت پیش ساخته…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۸۸

۴-۳۰تكیه گاه ریل پیوسته………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۸۹

۴-۳۰-۱روش ساخت INFUNDO………………………………………………………………………………………………………… 289

۴-۳۱خطوط با پابند های گیره ای……………………………………………………………………………………………………………… ۲۹۱

۴-۳۱-۱روش ساخت  SFF………………………………………………………………………………………………………………………. 291

۴-۳۱-۲روش ساخت  SAARGUMMI…………………………………………………………………………………………….. 292

۴-۳۲پیشرفت های دیگر……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹۲

۴-۳۳خطوط دارای تراورسهای قابی……………………………………………………………………………………………………………. ۲۹۳

۴-۳۴خطوط نردبانی……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۹۷

۴-۳۵نتیجه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹۸

فصل پنجم: (نتیجه گیری)

۵-۱-تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۲

۵-۲- سیستم های قطار سبك (LRT)……………………………………………………………………………………………………. 302

۵-۳- مترو………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۳

۵-۴محیط زیست و حفظ آن در حمل و نقل شهری………………………………………………………………………………… ۳۰۴

۵-۵- ویژگی های خطوط قطار شهری………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۶

۵-۵-۱- ایمنی كامل…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۰۷

۵-۵-۲- حداقل تعمیرات……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۷

۵-۵-۳- زیبائی و پاكیزگی بستر خط و سهولت نظافت…………………………………………………………………………… ۳۰۷

۵-۵-۴- حداقل لرزش و سر و صدا ۳۰۸

۵-۶- شرائط محیطی شهرستان تبریز………………………………………………………………………………………………………… ۳۰۸

۵-۷پارامترهای مهم طراحی خطوط قطار شهری ……………………………………………………………………………………. ۳۰۹

۵-۷-۱ عرض خطوط …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۹

۵-۷-۲ حداقل شعاع قوس افقی ………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۰

۵-۷-۳ قوسهای قائم Vertical curve …………………………………………………………………………………………………. 310

۵-۷-۴ حداكثر شیب و فراز Max gradient……………………………………………………………………………………….. 310

۵-۷-۵ فواصل محوری خطوط Centre to centre track………………………………………………………………… 310

۵-۷-۶ دور خطوط Superelevation…………………………………………………………………………………………………… 311

۵-۷-۷ سرعت…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۱

۵-۷-۸ بار محوری Axle load………………………………………………………………………………………………………………… 312

۵-۷-۹ شیب عرضی ریلها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۳

۵-۷-۱۰ مشخصات ابعادی سكوها………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۳

۵-۷-۱۰-۱- طول سكوها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۳

۵-۷-۱۰-۲- ارتفاع سكوها………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱۳

۵-۷-۱۰-۴-عرض سكوها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۴

۵-۱۱- اندازه قواره خطوط………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱۴

۵-۱۱-۱- اندازه قواره خطوط در مسیر روباز Clearance gauge open…………………………………………. 314

۵-۱۱-۲- اندازه قواره خطوط در مسیر تونل Clearance Gauge in Tonnel…………………………….. 315

۵-۱۲انواع تیپ خطوط قطار شهری…………………………………………………………………………………………………………… ۳۱۵

۵-۱۲-۱- خطوط شهری همسطح AT GRADE TRAK……………………………………………………………… 315

۵-۱۲-۲- خطوط شهری زیرزمینی( مترو )   UNDER GROUND…………………………………………….. 316

۵-۱۲-۳ خطوط شهری در ارتفاع ELEVATED TRACK…………………………………………………………… 316

۵-۱۲-۴ خطوط با ترافیك مختلط MIXED TRAFFIC………………………………………………………………… 317

۵-۱۲-۵خطوط مستقل ‌ INDEPENDENT…………………………………………………………………………………….. 317

۵-۱۲-۶- گزینه پیشنهادی خطوط قطار شهری تبریز……………………………………………………………………………… ۳۱۸

۵-۱۳ساختمان خطوط قطار شهری……………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۹

۵-۱۳-۳- نقش روسازی خطوط…………………………………………………………………………………………………………………. ۳۲۰

۵-۱۳-۴- شرح خطوط با بستر بالاستی Ballasted Track………………………………………………………………. 321

۵-۱۳-۵- شرح خطوط با بستر مختلط بالاستی و بتنی…………………………………………………………………………… ۳۲۱

۵-۱۳-۶- شرح خطوط با بستر بتنی SLAB-TRACK…………………………………………………………………….. 321

۵-۱۳-۷- تیپ های مختلف روسازی خطوط…………………………………………………………………………………………….. ۳۲۲

۵-۱۳-۷-۱- خطوط با پانل های نردبانی روی بستر تراكم یافته زیرسازی……………………………………………… ۳۲۲

۵-۱۳-۷-۲- خطوط با تراورس چوبی روی بستر بالاستی……………………………………………………………………….. ۳۲۳

۵-۱۳-۷-۳- خطوط با تراورس بتنی روی بستر بالاستی…………………………………………………………………………. ۳۲۴

۵-۱۳-۷-۴- خطوط با بستر بتنی………………………………………………………………………………………………………………. ۳۲۶

۵-۱۴- ریل……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۲۶

۵-۱۵- تراورس…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۲

۵-۱۵-۱- تراورس چوبی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۳۳

۵-۱۵-۲- تراورس فلزی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۴

۵-۱۵-۳- تراورس بتنی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۵

۵-۱۶-سیستم اتصال ریل به تراورس (پابند ریل )……………………………………………………………………………………. ۳۳۶

۵-۱۶-۱پابند صلب……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۳۷

۵-۱۶-۲- پابند ارتجاعی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۸

۵-۱۷- اتصال ریل ها…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴۰

۵-۱۸-جوشكاری ریلها…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴۱

۵-۱۹- میراكننده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴۵

۵-۲۰- جذب انرژی ارتعاشی و صدا در خطوط بالاستی………………………………………………………………………….. ۳۵۱

۵- ۲۱ سوزنها و نقش آنها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۵۳

۵-۲۲مقایسه فنی و اقتصادی خطوط با بستر بتنی و بالاستی…………………………………………………………………. ۳۵۵

۵-۲۲-۱- مزایا و معایب خطوط با بسترهای بتنی……………………………………………………………………………………. ۳۵۷

۵-۲۲-۲- مقایسه اقتصادی بسترهای بتنی و بالاستی……………………………………………………………………………… ۳۵۹

۵-۲۳- استانداردهای حمل و نقل ریلی بین شهری………………………………………………………………………………….. ۳۶۵

۵-۲۵- حداكثر سرعت…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۶۸

۵-۲۶- محاسبه مقطع ریل بر اساس بار محوری……………………………………………………………………………………….. ۳۶۹

.۵-۲۷- حجم ترافیك سالیانه (تناژ بار و مسافر سالیانه )…………………………………………………………………………. ۳۷۰

۵-۲۸-هزینه تهیه و تدارك ریل برای هر كیلومتر خط……………………………………………………………………………. ۳۷۶

۵-۲۹تعریف و نقش تراورس در خط………………………………………………………………………………………………………….. ۳۷۷

۵-۳۰- فواصل تراورس ها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۸۷

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹۲

معرفی موضوع به منظور تحقیقات بعدی……………………………………………………………………………………………………. ۳۹۳

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۹۴

قیمت فایل فقط ۱۰,۵۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.