بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز
بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز
دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۳۴۲۱۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۲۷
پروژه بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز دارای ۴۲۷ اسلاید و حجم ۳۴۲۱۴ کیلو بایت می باشد و کاربران می توانند در ادامه مطلب را دانلود کنند.
قیمت فایل فقط ۱۰,۵۰۰ تومان
بررسی روسازی های بتنی در حمل و نقل ریلی با نگاهی به متروی تبریز
دون شک امروزه با توجه به افزایش روز افزون سفرهای درون و برون شهری رویکرد جوامع مختلف به سمت سیستمهای حمل و نقل عمومی میباشد یکی از بهترین و ایمن ترین مدهای حمل و نقل استفاده از سیستمهای ریلی میباشد. در سیستمهای ریلی به منظور افزایش جاذبه و اقبال مردم به این سیستم بایستی آسایش، ایمنی، سرعت و حرکت آرام و ایمن مد نظر قرار گیرد.
.
فصل اول: (تعریف مساله
۱-۱تعریف کلی مساله………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۱-۲ نیاز به مطا لعه در مورد مساله……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵
۱-۳ اثرات مهم مطالعه بر مساله از نظر بهبود آن………………………………………………………………………………………. ۱۶
۱-۴ اهداف و فرضیات…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸
۱-۵دامنه اثر مساله در جامعه علمی و اجتماع……………………………………………………………………………………………. ۱۸
۱-۶ محدودیت هاوچهار چوب پروزه…………………………………………………………………………………………………………… ۱۹
۱-۷ مقدمه و تاریخچه…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۱
فصل دوم: (كاووش در متون)
۲-۱طبقه بندی و مقدمه و اظهار بكر بودن متون…………………………………………………………………………………………. ۲۶
۲-۲ بررسی مقالات…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۴
۲-۳ بررسی تزها و پایان نامه ها…………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
۲ -۴ بررسی كتابها……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۰
فصل سوم: (روش تحقیق)
۳-۱- روش بكار گرفته شده و دلایل آن……………………………………………………………………………………………………. ۱۴۱
۳-۲ دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روشهای بكار رفته…………………………………………………………………. ۱۴۸
۳- ۳ تعاریف ، اختصارات و نشانه های ریاضی………………………………………………………………………………………….. ۱۵۰
۳- ۴منطق سیستم تصمیمگیری……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۲
۳-۴-۱پنج گام اساسی تا تصمیمگیری نهایی……………………………………………………………………………………………. ۱۵۲
۳- ۵ ارائه مباحث ضروری علمی………………………………………………………………………………………………………………… ۱۵۴
۳-۶ سابقه و رژیم ترافیكی………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۴
۳- ۸ معیارهای محدود كننده فنی…………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۵
۳- ۹معیارهای آزمایش و كنترل……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۵
۳-۱۰ مطالعات و تحلیلهای تكمیلی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵۶
۳- ۱۱تحكیم بستر علمی قضیه و بكارگیری سیستماتیك آن……………………………………………………………….. ۱۵۶
۳- ۱۲ معیارهای ارزیابی مقایسه و مدل انتخاب نوع سیستم روسازی…………………………………………………. ۱۵۷
۳-۱۲-۱معیارهای ارزیابی و مقایسه……………………………………………………………………………………………………………. ۱۵۷
۳-۱۳انواع خطوط با دال بتنی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۰
۳-۱۴ مدل ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۱
۳- ۱۵لایه داخلی مدل ، ابزار تحلیل هزینه طول عمر روسازی……………………………………………………………… ۱۶۱
۳- ۱۶لایه میانی : تاثیرات بالقوه اعمالی از مسیر…………………………………………………………………………………….. ۱۶۶
فصل چهارم: (گردآوری اطلاعات)
۴معرفی خطوط با دال بتنی………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۷۰
۴-۱معرفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۰
۴-۲خطوط بابالاست دربرابرخط بادال………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۱
۴-۱-۱خط با بالاست…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷۲
۴-۱-۲خط با دال……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷۲
۴-۲طراحی روسازیهای دارای خط بدون بالاست……………………………………………………………………………………. ۱۷۴
۴-۳بلاكها یا تراورسهایی مدفون در بتن……………………………………………………………………………………………………… ۱۷۶
۴-۴طراحی های روسازیهای خطوط با دال………………………………………………………………………………………………… ۱۷۹
۴-۵توسعه كیفیت یكپارچگی سیستم……………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۱
۴-۶خط زوبلین………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۹۰
۴-۷خط با بستر بتن آسفالتی……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۹۴
۴-۸دالهای پیش ساخته………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۷
۴-۹-۱خط با دال شینكانسن………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۹۸
۴-۹-۲ خط با دال بوگل……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۰۵
۴-۱۰دالهای یكپارچه و ابنیه فنی………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰۷
۴-۱۱ریل مدفون……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۰
۴-۱۱-۱خصوصیات ریل مدفون………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۰
۴-۱۱-۲ساخت خط ریل مدفون…………………………………………………………………………………………………………………. ۲۱۱
۴-۱۱-۳تجربیات اجرایی ریل مدفون…………………………………………………………………………………………………………. ۲۱۵
۴-۱۱-۴خط عرشهای………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱۷
۴-۱۳سازه های ریل با تكیه گاه پیوسته و مهار شده………………………………………………………………………………… ۲۲۵
۴-۱۲-۱خط كوكن………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۲۵
۴-۱۲-۲ریل قاشقی با تكیه گاه پیوسته…………………………………………………………………………………………………….. ۲۲۹
۴-۱۲-۳ ریلهای مهار شده در جان…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳۰
۴-۱۳ EPS به عنوان مصالح بستر در سازه خط با دال راه آهن……………………………………………………………. ۲۳۳
۴-۱۳-۱معرفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۳۳
۴-۱۳-۲سازه های خط با دال بتنی با زیر اساس EPS………………………………………………………………………….. 234
۴-۱۳-۳عملكرد استاتیكی…………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳۵
۴-۱۳-۴ایفای نقش دینامیكی……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳۶
۴-۱۳-۵كاربردها……………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۳۸
۴-۱۴خاصیت ارتجاعی خط………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳۹
۴-۱۵مقتضیات سیستم……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴۰
۴-۱۵-۱مقتضیات زیرسازی…………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴۱
۴-۱۶-۲مقتضیات خط با دال بتنی در تونلها……………………………………………………………………………………………… ۲۴۵
۴-۱۶-۳مقتضیات خط با دال بتنی روی پلها……………………………………………………………………………………………… ۲۴۶
۴-۱۷تجربیات عمومی با سیستمهای خط با دال………………………………………………………………………………………. ۲۴۹
۴-۱۸نتیجهگیری و پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵۲
۴-۱۹ المانهای تشكیلدهنده خطوط با دال بتنی…………………………………………………………………………………….. ۲۵۲
۴-۲۰ریل……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵۵
۴-۲۱پابند………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۵۶
۴-۲۲تراورس…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵۶
۴-۲۳تكنیك های ساخت ، تولید……………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵۸
۴-۲۴انواع ساخت……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵۹
۴-۲۵نقاط تكیه گاهی مجزا ریل با تراورس ها…………………………………………………………………………………………… ۲۶۰
۴-۲۵-۱روش ساخت مدفون……………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶۱
۴-۲۵-۲روش ساخت رهدا………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۶۱
۴-۲۵-۳روش ساخت رهدا در خاك ریزی و خاك برداری ها………………………………………………………………… ۲۶۲
۴-۲۵-۴روش ساخت رهدا در تونل ها……………………………………………………………………………………………………… ۲۶۳
۴-۲۵-۵روش ساخت BERLIN… 265
۴-۲۵-۶روش ساخت HEITKAMP…………………………………………………………………………………………………….. 261
۴-۲۵-۷روش ساخت SBV………………………………………………………………………………………………………………………. 269
۴-۲۵-۸روش ساخت ZÜBLIN…. 269
۴-۲۷ساخت تراورس های غیر مدفون……………………………………………………………………………………………………….. ۲۷۱
۴-۲۷-۱روش ساخت SATO…. 272
۴-۲۷-۲نوع ساخت FFBS-ATS-SATO………………………………………………………………………………………….. 276
۴-۲۷-۳نوع ساخت ATD…………………………………………………………………………………………………………………………. 276
۴-۲۷-۴روش ساخت BTD………………………………………………………………………………………………………………………. 278
۴-۲۷-۵روش ساخت . WALTER……………………………………………………………………………………………………….. 279
۴-۲۷-۶روش ساخت GETRAC…………………………………………………………………………………………………………… 280
۴-۲۷-۷نقاط تكیه گاهی گسسته ریل بدون تراورس ها………………………………………………………………………….. ۲۸۲
۴-۲۸انواع ساخت سازه خط یكپارچه………………………………………………………………………………………………………… ۲۸۲
۴-۲۸-۱روش ساخت GRASS TRACK………………………………………………………………………………………….. 283
۴-۲۸-۲روش ساخت HOCHTIEF / SCHRECK – MIEVES / LONGO……………………. 284
۴-۲۸-۳روش ساخت FFC……………………………………………………………………………………………………………………….. 285
۴-۲۸-۴روش ساخت BES……………………………………………………………………………………………………………………….. 286
۴-۲۸-۵روش ساخت BTE………………………………………………………………………………………………………………………. 287
۴-۲۹انواع ساخت پیش ساخته…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۸۸
۴-۳۰تكیه گاه ریل پیوسته………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۸۹
۴-۳۰-۱روش ساخت INFUNDO………………………………………………………………………………………………………… 289
۴-۳۱خطوط با پابند های گیره ای……………………………………………………………………………………………………………… ۲۹۱
۴-۳۱-۱روش ساخت SFF………………………………………………………………………………………………………………………. 291
۴-۳۱-۲روش ساخت SAARGUMMI…………………………………………………………………………………………….. 292
۴-۳۲پیشرفت های دیگر……………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹۲
۴-۳۳خطوط دارای تراورسهای قابی……………………………………………………………………………………………………………. ۲۹۳
۴-۳۴خطوط نردبانی……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۹۷
۴-۳۵نتیجه……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۲۹۸
فصل پنجم: (نتیجه گیری)
۵-۱-تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۲
۵-۲- سیستم های قطار سبك (LRT)……………………………………………………………………………………………………. 302
۵-۳- مترو………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۳
۵-۴محیط زیست و حفظ آن در حمل و نقل شهری………………………………………………………………………………… ۳۰۴
۵-۵- ویژگی های خطوط قطار شهری………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۶
۵-۵-۱- ایمنی كامل…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۰۷
۵-۵-۲- حداقل تعمیرات……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۷
۵-۵-۳- زیبائی و پاكیزگی بستر خط و سهولت نظافت…………………………………………………………………………… ۳۰۷
۵-۵-۴- حداقل لرزش و سر و صدا ۳۰۸
۵-۶- شرائط محیطی شهرستان تبریز………………………………………………………………………………………………………… ۳۰۸
۵-۷پارامترهای مهم طراحی خطوط قطار شهری ……………………………………………………………………………………. ۳۰۹
۵-۷-۱ عرض خطوط …………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۰۹
۵-۷-۲ حداقل شعاع قوس افقی ………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۰
۵-۷-۳ قوسهای قائم Vertical curve …………………………………………………………………………………………………. 310
۵-۷-۴ حداكثر شیب و فراز Max gradient……………………………………………………………………………………….. 310
۵-۷-۵ فواصل محوری خطوط Centre to centre track………………………………………………………………… 310
۵-۷-۶ دور خطوط Superelevation…………………………………………………………………………………………………… 311
۵-۷-۷ سرعت…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۱
۵-۷-۸ بار محوری Axle load………………………………………………………………………………………………………………… 312
۵-۷-۹ شیب عرضی ریلها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۳
۵-۷-۱۰ مشخصات ابعادی سكوها………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۳
۵-۷-۱۰-۱- طول سكوها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۳
۵-۷-۱۰-۲- ارتفاع سكوها………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱۳
۵-۷-۱۰-۴-عرض سكوها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۴
۵-۱۱- اندازه قواره خطوط………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۱۴
۵-۱۱-۱- اندازه قواره خطوط در مسیر روباز Clearance gauge open…………………………………………. 314
۵-۱۱-۲- اندازه قواره خطوط در مسیر تونل Clearance Gauge in Tonnel…………………………….. 315
۵-۱۲انواع تیپ خطوط قطار شهری…………………………………………………………………………………………………………… ۳۱۵
۵-۱۲-۱- خطوط شهری همسطح AT GRADE TRAK……………………………………………………………… 315
۵-۱۲-۲- خطوط شهری زیرزمینی( مترو ) UNDER GROUND…………………………………………….. 316
۵-۱۲-۳ خطوط شهری در ارتفاع ELEVATED TRACK…………………………………………………………… 316
۵-۱۲-۴ خطوط با ترافیك مختلط MIXED TRAFFIC………………………………………………………………… 317
۵-۱۲-۵خطوط مستقل INDEPENDENT…………………………………………………………………………………….. 317
۵-۱۲-۶- گزینه پیشنهادی خطوط قطار شهری تبریز……………………………………………………………………………… ۳۱۸
۵-۱۳ساختمان خطوط قطار شهری……………………………………………………………………………………………………………. ۳۱۹
۵-۱۳-۳- نقش روسازی خطوط…………………………………………………………………………………………………………………. ۳۲۰
۵-۱۳-۴- شرح خطوط با بستر بالاستی Ballasted Track………………………………………………………………. 321
۵-۱۳-۵- شرح خطوط با بستر مختلط بالاستی و بتنی…………………………………………………………………………… ۳۲۱
۵-۱۳-۶- شرح خطوط با بستر بتنی SLAB-TRACK…………………………………………………………………….. 321
۵-۱۳-۷- تیپ های مختلف روسازی خطوط…………………………………………………………………………………………….. ۳۲۲
۵-۱۳-۷-۱- خطوط با پانل های نردبانی روی بستر تراكم یافته زیرسازی……………………………………………… ۳۲۲
۵-۱۳-۷-۲- خطوط با تراورس چوبی روی بستر بالاستی……………………………………………………………………….. ۳۲۳
۵-۱۳-۷-۳- خطوط با تراورس بتنی روی بستر بالاستی…………………………………………………………………………. ۳۲۴
۵-۱۳-۷-۴- خطوط با بستر بتنی………………………………………………………………………………………………………………. ۳۲۶
۵-۱۴- ریل……………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۲۶
۵-۱۵- تراورس…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۲
۵-۱۵-۱- تراورس چوبی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۳۳
۵-۱۵-۲- تراورس فلزی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۴
۵-۱۵-۳- تراورس بتنی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۵
۵-۱۶-سیستم اتصال ریل به تراورس (پابند ریل )……………………………………………………………………………………. ۳۳۶
۵-۱۶-۱پابند صلب……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۳۷
۵-۱۶-۲- پابند ارتجاعی………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳۸
۵-۱۷- اتصال ریل ها…………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴۰
۵-۱۸-جوشكاری ریلها…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴۱
۵-۱۹- میراكننده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴۵
۵-۲۰- جذب انرژی ارتعاشی و صدا در خطوط بالاستی………………………………………………………………………….. ۳۵۱
۵- ۲۱ سوزنها و نقش آنها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۵۳
۵-۲۲مقایسه فنی و اقتصادی خطوط با بستر بتنی و بالاستی…………………………………………………………………. ۳۵۵
۵-۲۲-۱- مزایا و معایب خطوط با بسترهای بتنی……………………………………………………………………………………. ۳۵۷
۵-۲۲-۲- مقایسه اقتصادی بسترهای بتنی و بالاستی……………………………………………………………………………… ۳۵۹
۵-۲۳- استانداردهای حمل و نقل ریلی بین شهری………………………………………………………………………………….. ۳۶۵
۵-۲۵- حداكثر سرعت…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۶۸
۵-۲۶- محاسبه مقطع ریل بر اساس بار محوری……………………………………………………………………………………….. ۳۶۹
.۵-۲۷- حجم ترافیك سالیانه (تناژ بار و مسافر سالیانه )…………………………………………………………………………. ۳۷۰
۵-۲۸-هزینه تهیه و تدارك ریل برای هر كیلومتر خط……………………………………………………………………………. ۳۷۶
۵-۲۹تعریف و نقش تراورس در خط………………………………………………………………………………………………………….. ۳۷۷
۵-۳۰- فواصل تراورس ها……………………………………………………………………………………………………………………………. ۳۸۷
نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹۲
معرفی موضوع به منظور تحقیقات بعدی……………………………………………………………………………………………………. ۳۹۳
منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۹۴
قیمت فایل فقط ۱۰,۵۰۰ تومان