بررسی و مطالعات معماری نمایشگاه بین المللی
بررسی و مطالعات معماری نمایشگاه بین المللی
دسته: معماری
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۱۱۲۰۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۰۴
دانلود بررسی و مطالعات معماری نمایشگاه بین المللی که به صورت وردبرای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.
قیمت فایل فقط ۳۰,۰۰۰ تومان
بررسی و مطالعات معماری نمایشگاه بین المللی
فهرست نمایشگاه بین المللی
عنوان صفحه
فصل اول(کلیات تحقیق)
- چکیده ………………………………………………………………………… ۱
- پیشگفتار……………………………………………………………………. ۲
- o دلایل انتخاب طرح در شهرستان سقز عبارتند از:……………………………….. ۳
- اهداف مشارکت در نمایشگاه ها………………………………………………. ۵
- اهداف اولیه مشارکت……………………………………………………….. ۵
- انواع نمایشگاه………………………………………………,…………………. ۸
- نمایشگاه های عمومی عمده…………………………………………………………. ۸
- نمایشگاه های تخصصی عمده:……………………………………………… ۸
- مقایسه نمایشگاههای بینالمللی بازرگانی و نمایشگاهای جهانی…………………. ۹
فصل دوم(مبانی نضری معماری)
- آشنایی با بازارهای قدیمی ایران وفضاهای بازار……………………………… ۱۰
- بازارهای قدیمی کردستان…………………………………………………………. ۱۳
- مبانی نظری در مورد طرح مورد نظر:………………………………………… ۱۹
فصل سوم(برسی نمونه ها وتاریخچه)
- اولین نمایشگاههای تجاری بین المللی امروزین……………………………….. ۲۲
- نمایشگاه جهانی آلمان – هانور ۲۰۰۰…………………………………………. ۲۳
- نمایشگاه بین المللی تهران………………………………………………………… ۳۲
- آشنایی با وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران……………………………… ۳۲
- ارزیابی وضع موجود نمایشگاه بین المللی تهران……………………………… ۳۴
- نمایشگاه بین المللی مشهد…………………………………………………………. ۳۶
- اهداف نمایشگاه:…………………………………………………………………… ۳۷
- خدمات و امکانات:………………………………………………………………. ۳۹
- خدمات نمایشگاه:…………………………………………………………………. ۴۰
- خدمات فنی…………………………………………………………………………. ۴۰
- مزیتها:………………………………………………………………………………. ۴۲
- آنالیز سایت:………………………………………………………………………….۴۵
- برنامه ریزی کالبدی:……………………………………………………..۵۰
- مقدمه……………………………………………………………………………….. ۵۰
- کاربری های موردنیاز…………………………………………………………… ۵۱
- برنامه کالبدی……………………………………………………………………… ۵۳
فصل چهارم(ضوابط واستانداردها)
- استانداردها…………………………………………………………………………. ۶۰
- جزئیات وکلیات در طراحی نمایشگاه………………………………………….. ۶۳
- گروه بندی کاربری ها………………………………………………………… ۶۷
فصل پنجم(اقـلیـم)
- تقسیمات اقلیمی……………………………………………………………………..۶۹
- آب وهوای آسیا……………………………………………………………………..۷۰
- اقلیم های آب و هوایی ایران………………………………………………………۷۳
- اقلیم ایران……………………………………………………………………………۷۴
- نگاهی جغرافیایی شهرسقز………………………………………………………. ۷۹
- شرایط اقلیمی شهرستان سقز:…………………………………………………….۸۰
- طراحی اقلیمی…………………………………………………………………….. ۸۰
- خصوصیات کلی فرم بنا در اقلیم سرد…………………………………………. ۸۱
- کالبد شهری و روستایی در اقلیم سرد………………………………………….. ۸۴
فصل ششم(تحلیل سایت وروند تحقیق)
- تحلیل سایت………………………………………………………………………… ۸۶
- دسترسی ها………………………………………………………………………….۸۷
- مجاورت ها………………………………………………………………………….۸۸
- پتانسیل ها……………………………………………………………………………۸۹
- اقلیم…………………………………………………………………………………..۹۰
- مکان یابی کاربری ها در سایت………………………………………………….۹۱
فصل هفتم(نتیجه گیری-گذینه های طراحی)
- ایده های اصلی طراحی(ایده های نهایی)………………………………………..۹۲
- سیرکولاسیون محوطه …………………………………………………………….۹۳
- سطوح خدماتی مجموعه نمایشگاه………………………………………………..۹۴
- ساختمان نمایشگاه…………………………………………………………………..۹۴
- نقشه ها………………………………………………………………………………۹۵
- فهرست منابع……………………………………………………………………….۱۰۴
فصل اول:کلـیـات تحقــیـــق
چکیده
امروزه کلیه کشور های جهان اهمیت فوق العاده ای به بازرگانی خود قائل هستند و همه کشورها اعم از کشور های پیشرفته و در حال توسعه ناگزیرند به این موضوع اهمیت داده و در جهت گسترش سالم و سود مند این قسمت از اقتصاد کشور کوشا باشند . بازرگانی نقش بسیار مهمی را در کل اقتصاد کشور ایفا می کند و اطلاعات بازرگانی نه تنها مورد توجه دولت ها می باشد ، بلکه محققین اقتصادی و صنعتگران و بازرگان نیز از طالبین جدی آن هستند. احتیاج محققین اقتصادی به این جهت است که برای بررسی تحولات اقتصادی و پیش بینی های آینده و تجزیه و تحلیل وضع اقتصادی در اعصار گذشته ، حال و آینده ناگزیر هستند که به بازرگانی اهمیت زیادی بدهند .
بدین جهت نمایشگاه بین المللی سقز با هدف کوشش در راه ایجاد نمایشگاه های تجاری به منظور گردآوری امکانات تولیدی و فرآورده های مطلوب کشور در یک جا و همچنین آشنایی با فرآورده های گوناگون در زمینه های مربوط به رشته های مختلف علمی , بازرگانی و صنعتی کشاورزی ، فرهنگی و هنری مطالعه و طراحی خواهد گردید .
به طور کلی یک مرکز بازرگانی عبارت است از مرکزی که نقش مکمل و پشتیبانی خدمات بخش های خصوصی و دولتی را دارند . هدف اصلی هر مرکز بازرگانی گرد هم آوردن فعالیتها و مؤسسات دست اندرکار بازرگانی به زیر یک سقف و ارائه خدمات مورد نیاز به آنها برای پیشرفت بیشتر کارشان است .
پیشگفتار
پیشرفت علم و فن آوری نو زندگی انسان را در تمامی عرصه ها متحول نموده است ولی مسائل بی شمار ناشی از این تحول لا ینحل مانده اند . اگر شعور و دانش انسان ها بصورت ترکیبی در جهت همگرایی و کارایی به کار گرفته شود تحت تاثیر ارتباط متقابل و یگانگی جهت دانشی قدرتمند تر حاصل خواهد شد . این دانش نو سبب ایجاد تفاهم متقابل در فضای زندگی انسان ها گردیده و به شکیبایی آن ها برای قبول سنت ها و رفتار های اجتماعی یکدیگر خواهد افزود . به این ترتیب توسعه اجتماعات بشری هم نواخت و هم آهنگ بسوی طریقی بهتر برای زندگی حرکت خواهد کرد .
نمایشگاه ها باید با نمایش افتخار آمیز دانش و عرضه دستاورد های آن در کنار یکدیگر تبدیل به میدان گاه برخورد های انسانی گردیده و در دست یابی به این هدف موثر باشد .
از اکسپو باید مفهومی بالاتر از نمایشگاه دست آوردهای سنتی گذشته و توسعه و پیشرفت فن آوری زمان حال انتظار داشت . نمایشگاه باید در عین حال کیفیت یک همایش بین المللی سرور انگیز را داشته باشد که مردم دنیا یکدیگر را در آن ملاقات کنند ، آشنا شوند ، افکارشان را هماهنگ کرده و دانش خود را مبادله نمایند .
نمایشگاه باید بجای عرضه نمایش سخت افزار به عرصه های جشن ها و مراسم برای نرم افزار تبدیل شوند . به همین منظور هدف این است که تمامی مجموعه نمایشگاه تبدیل به میدان گاهی گردد که توسعه این انگاره را میسر سازد .
انگاره ( مراسمی برای هماهنگی و یگانگی انسان ها )
برای آگاهی از هر پدیده باید ابتدا خوب آنرا بشناسیم و تعریف مشخص عام و خاص از این پدیده برای خود داشته باشیم ، مقوله نمایشگاهها ترکیبی از صنعت و هنر است که معمولاً فعالیتهای اقتصادی را در یک محدوده زمانی و مکانی متمرکز نموده است .
قیمت فایل فقط ۳۰,۰۰۰ تومان
پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید: