تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارك

30اکتبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارك , باغهای جهان , باغسازی در قرون وسطی
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۵۸۴۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۳۰

این پایان نامه در قالب فایل word و در ۱۳۰ صفحه تهیه و تنظیم شده است

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارك

.

این پایان نامه در قالب فایل word و در ۱۳۰ صفحه تهیه و تنظیم شده است.

توجه :

شما می توانید با خرید این محصول فایل ” قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)” که دارای ۱۰۷ صفحه می باشد را به عنوان هدیه دریافت نمایید.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                         صفحه

فصل اول: بررسی تاریخچه باغسازی………………………………………………………. ۱

۱-۱- باغهای جهان………………………………………………………………………………….. ۲

۱-۱-۱-         بین النهرین……………………………………………………………………………… ۲

۱-۱-۲-         مصر………………………………………………………………………………………. ۳

۱-۱-۳-         یونان………………………………………………………………………………………. ۵

۱-۱-۴-         روم………………………………………………………………………………………… ۷

۱-۲- باغسازی در قرون وسطی ………………………………………………………………. ۸

۱-۲-۱- باغهای اروپا………………………………………………………………………………. ۸

۱-۲-۲- باغهای اسلامی در اسپانیا……………………………………………………………. ۹

۱-۲-۳- ایران از قرن پنجم تا پانزدهم……………………………………………………….. ۹

۱-۲-۴- قرون میانی از قرن پنجم تا پانزدهم………………………………………………. ۱۱

۱-۲-۵- از قرن پنجم تا یازدهم…………………………………………………………………. ۱۱

۱-۲-۶- از قرن یازدهم به بعد………………………………………………………………….. ۱۲

۱-۲-۷- باغهای خلفای بنی امیه در اندلس از قرن هشتم تا پانزدهم میلادی…… ۱۳

۱-۳- باغسازی بعد از قرون وسطی………………………………………………………….. ۱۴

۱-۳-۱- دوره انسانگرایی از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم………………… ۱۴

۱-۳-۲- نمونه های ویلا- باغ- منظر………………………………………………………….. ۱۶

۱-۳-۳- دوره باروك……………………………………………………………………………….. ۱۸

۱-۳-۴- نمونه های «ویلا- پارك»……………………………………………………………… ۲۰

۱-۳-۵- نقش فرانسه در تكامل طراحی منظر قرن هفدهم…………………………….. ۲۱

۱-۳-۶- مجموعه «و- لو- ویكونت»…………………………………………………………… ۲۳

۱-۳-۷- مجموعه ورسای…………………………………………………………………………. ۲۴

۱-۳-۸- عصر روشنگری قرن هجدهم……………………………………………………….. ۲۵

۱-۳-۹- باغ های منظره ای در انگلستان قرن هجدهم …………………………………. ۲۸

۱-۳-۱۰- فرهنگ باغ سازی چین……………………………………………………………….. ۳۱

۱-۳-۱۱- جایگاه نقاشی منظر فرانسه در باغسازی انگلستان………………………… ۳۲

۱-۳-۱۲- روشام…………………………………………………………………………………….. ۳۴

۱-۳-۱۳- استوهاوس………………………………………………………………………………. ۳۴

۱-۳-۱۴- استارهد…………………………………………………………………………………… ۳۵

۱-۳- تاریخچه و سبكهای پردیس سازی در ایران………………………………………. ۳۶

۱-۴- تحول تاریخی باغ در ایران……………………………………………………………….. ۴۱

۱-۴-۱- باغ های تیموری………………………………………………………………………….. ۴۱

۱-۴-۲- باغ های صفوی یا شاه عباسی……………………………………………………… ۴۳

۱-۴-۳- باغ های قاجاری………………………………………………………………………….. ۴۵

۱-۴-۴- باغهای شیراز…………………………………………………………………………….. ۴۶

۱-۴-۵- باغهای تبریز………………………………………………………………………………. ۴۷

۱-۴-۶- باغ فین كاشان…………………………………………………………………………….. ۴۹

۱-۴-۷- باغ شاهزاده ماهان كرمان……………………………………………………………. ۴۹

۱-۴-۸- باغ گلشن طبس ………………………………………………………………………….. ۵۰

فصل دوم: مبانی نظری……………………………………………………………………………. ۵۲

۲-۱- بررسی و تحلیل باغهای ایرانی………………………………………………………….. ۵۳

۲-۱-۱- بررسی عناصر باغهای ایرانی………………………………………………………. ۵۳

۲-۱-۱-۱- آب نما و استخر……………………………………………………………………… ۵۳

۲-۱-۱-۲- كوشك…………………………………………………………………………………… ۵۵

۲-۱-۱-۳- درخت و گیاه………………………………………………………………………….. ۵۵

۲-۱-۱-۴- حصار……………………………………………………………………………………. ۵۷

۲-۱-۱-۵- زمین……………………………………………………………………………………… ۵۷

۲-۱-۲- بررسی مفاهیم در معماری باغ……………………………………………………… ۵۸

۲-۱-۲-۱- حس مكان یا مكانیت………………………………………………………………… ۵۸

۲-۱-۲-۲- همزمان زمان- صورت……………………………………………………………. ۶۰

۲-۱-۲-۳- نواخت و ریتم…………………………………………………………………………. ۶۰

۲-۱-۲-۴- هندسه…………………………………………………………………………………… ۶۱

۲-۱-۲-۵- ابعاد نمادین……………………………………………………………………………. ۶۲

۲-۱-۲-۶- رنگ………………………………………………………………………………………. ۶۴

۲-۱-۳- خصوصیات كالبدی باغ ایرانی………………………………………………………. ۶۶

۲-۱-۳-۱- باغ واقع در محیط های هموار………………………………………………….. ۶۶

۲-۱-۳-۲- باغ واقع در روی تپه……………………………………………………………….. ۶۷

۲-۱-۳-۳- باغ آبی…………………………………………………………………………………… ۶۸

۲-۱-۳-۴- باغ- خانه……………………………………………………………………………….. ۶۸

۲-۱-۳-۵- باغ واقع در كنار رودخانه………………………………………………………… ۶۹

۲-۲- آب و طبیعت در معماری………………………………………………………………….. ۷۱

۲-۲-۱- آب و معماری…………………………………………………………………………….. ۷۱

۲-۲-۲- طبیعت و معماری………………………………………………………………………… ۹۱

۲-۲-۱-۱- طبیعت بستری برای معماری……………………………………………………. ۹۲

۲-۲-۱-۲- طبیعت عنصری از معماری………………………………………………………. ۹۴

۲-۲-۱-۳- طبیعت آرایه ای بر معماری……………………………………………………… ۹۵

۲-۲-۱-۴- طبیعت رهنمودی در معماری……………………………………………………. ۹۶

۲-۳- رمانیسم، بنیان های معرفت شناختی و نمود آن در هنر و معماری……….. ۱۰۳

۲-۳-۱- بنیان های معرفت شناسانه رمانتیسم و اهمیت ذهنی هنرمند…………….. ۱۰۴

۲-۳-۲- نقش تخیل درمعرفت شناسی رماتیسم و تأثیر آن در زیبایی‌شناسی….. ۱۰۷

۲-۳-۳- عاطفه و احساسات هنر رمانتیك…………………………………………………… ۱۱۲

۲-۳-۴- گرایش به گوتیك در معماری و برانگیختگی احساسات……………………. ۱۱۴

۲-۳-۵- طبیعت و نگرش تازه رمانتیك‌ها به آن ونمود آن در هنرومعماری……. ۱۱۵

۲-۳-۶- طبیعت گرایی رمانتیك های انگلیس و تحول باغ سازی…………………….. ۱۱۷

۲-۳-۷- جنبش نئوگوتیك در هنر و معماری فرانسه……………………………………. ۱۱۹

۲-۳-۸- بررسی اجمالی فرم و محتوا در هنر رمانتیك…………………………………. ۱۲۱

۲-۳-۹- نتیجه…………………………………………………………………………………………. ۱۲۴

۲-۴- توریسم و گردشگری در ایران………………………………………………………….

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.