تحقیق سازه های فلزی (مقاوم سازی زلزله)

10نوامبر - توسط admin2 - 0 - در عمران و ساختمان مقاله

تحقیق سازه های فلزی (مقاوم سازی زلزله)

تحقیق سازه های فلزی (مقاوم سازی زلزله) , سازه های فلزی (مقاوم سازی زلزله) , سازه های فلزی ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۶۳۴۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۵۴

تحقیق سازه های فلزی (مقاوم سازی زلزله) برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید این تحقیق را در صورت تمایل دانلود کنید. به طور کلی رفتار سازه های فلزی به عوامل متعددی بستگی دارد که اثرات متقابل ابن عوامل ،رفتار را نمایان می سازد فایل با فرمت ورد و تنظیم شده در ۱۵۴صفحه قابل ویرایش می باشد.

قیمت فایل فقط ۱۲,۹۰۰ تومان

خرید

تحقیق سازه های فلزی (مقاوم سازی زلزله)

.

مقدمه و كلیات

.

۱-۱- مقدمه

به طور کلی رفتار سازه های فلزی به عوامل متعددی بستگی دارد که اثرات متقابل ابن عوامل ،رفتار را نمایان می سازد. بطور خلاصه این عوامل را می توان طبق (نمودار۱-۱) نشان داد. همانطور که دیده می شود،یکی از این عوامل رفتار اتصالات می باشد که در رفتار کلی قاب مؤثر است.

.

نمودار۱-۱ – عوامل شكل دهنده رفتار قاب

یکی از مشخصه های مهم اتصالات شکل منحنی لنگر- چرخش اتصال تیر به ستون می- باشد.

زلزله ۱۷ ژانویه سال ۱۹۹۴ نورث ریج که در ۲۰ مایلی شمال غرب لس آنجلس اتفاق افتاد اولین زلزله ای بود که به تعداد زیادی از ساختمانهای مقاوم خمشی در آمریکا آسیب سازه- ای رساند. اگر چه شدت زلزله ۸/۶ در مقیاس ریشتر بود که بر اساس مقدار انرژی ایی که رها کرد یک زلزله متوسط در نظر گرفته می شد،

تعداد زیادی از اتصالات تیر به ستون ساختمانهای مقاوم خمشی در آن زلزله به شدت آسیب دیدند. این اتصالات در آیین نامه ی       (Uniform Building Code) UBC مورد تأیید قرار گرفته بودند و تصور می شد که ظرفیت کافی دارند تا تیر در خمش به حد تسلیم برسد و یا ناحیه ی چشمه ی اتصال ستون دچار تسلیم برشی گردد.

اما بر خلاف انتظار، اکثریت اتصالات به دلایل مختلفی که ذکر خواهد شد بصورت ترد گسیخته شدند و در موارد کمی رفتار آنها شکل پذیر بود.

.

 فصل دوم

.

رفتار انواع اتصالات

.

۲-۱) مقدمه

به دنبال زلزله ۱۷ ژانویه ۱۹۹۴ در منطقه نورث ریج واقع در ایالات کالیفرنیای آمریکا به دلیل تحولاتی که در روند طراحی و ساخت اتصالات گیردار جوشی در سازه های فولادی ایجاد کرد نقطه ای عطفی در تاریخ اتصالات سازه های فولادی محسوب می شود.

تعدادی از ساختمانهای فولادی جوشی با قابهای خمشی (WSMF) ، در ناحیه اتصال تیر به ستون دچار شکست شدند.

ساختمانهای آسیب دیده طیف وسیعی از ساختمانها را از نظر ارتفاع و عمر شامل می شدند. ساختمانهای با ارتفاع یک تا ۲۶ طیقه ، و سازه هایی که درست در زمان زلزله بر پا شده بودند تا ساختمانهایی با عمر بیش از ۳۰ سال،آسیب دیدند. علاوه بر این سازه های آسیب دیده در منطقه جغراقیایی وسیعی پراکنده شده بودند. این آسیب دیدگی ها حتی در مناطقی که نکان های متوسط زلزله را تجربه کرده بودند، مشاهده می- شدند.]۱۶[

.

۲-۲) انواع قابهای ساختمانی

     در مبحـث دهـم مقـررات ملی ساختمـان ایـران ( طـرح و اجرای ساختمانهـای فولادی )]۴[ و نیز آیین نامه سازه‌های فولادیAISC ]3[, سه نوع قاب ساختمانی به همراه مفروضات محاسباتی مربـوط به آنهـا مـلاك طرح ومـحاسبة سـازه های فولادی قـرارگرفته اسـت و هـریك از آنـها با مشخصـاتی مختـص به خود تعیـن كننده ابعاد اعضای سـازه و نـوع و مقاومت اتصـالات مربوط , می باشد .

گروه اول : قـاب های صلب ( قابهای یكسره )كه در آنها فرض می شود اتصالات تیـر و ستون به اندازه كافی صلب هستنـد , طوریكـه در تغییـر شكل قاب , زاویه اولیه بین تیر و ستون ثابت باقی می ماند.

بعبارت دیگر , میزان قید در برابرحـركت چرخشـی تیر نسبـت به ستون بیشتـر از ۹۰ درصـد گیرداری كامل ( میزان تئـوری گیرداری ) تامیـن می باشـد. اعضا و اتصـالات این گروه قاب‌هـا در هر دو شیوه طراحی , یعنی روش تنش های مجاز و نیز مقاومت نهایی در مقابل بارهای قائـم و یا جانبی قابل محاسبه وطراحی می باشند .

.

۲-۳) انواع اتصال تیر به ستون در ساختمانهای فولادی

     بر اساس آنچه بیان شد , سـه نـوع اتصـال در ساختمـان های فـولادی كاربـرد دارد , كه هـریـك باید تامین كننده یكسری نیازها باشد . در این قسمت مهمترین جزئیات ایــن سه نوع اتصال تیر به ستون همراه با توضیحات مختصــری راجع به آنها آورده می شود .

نوع فایل: word

سایز ۱۵٫۹ MB  

تعداد صفحه:۱۵۴

.

قیمت فایل فقط ۱۲,۹۰۰ تومان

خرید

___________________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

دانلود پروژه جرثقیل و انواع آن

دانلود پاورپوینت سازه های چوبی

دانلود پاورپوینت مصالح عایق در و پنجره

دانلود پاورپوینت اثرات زلزله بر ساختمان

دانلود پاورپوینت اتصالات در سازه فولادی

______________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.