رفتار سازه ها تحت بار زلزله (مهندسی عمران)
رفتار سازه ها تحت بار زلزله
دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۱۴۶۹۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۰۷
مقاله رفتار سازه ها تحت بار زلزله (مهندسی عمران) دارای ۲۰۷ اسلاید و حجم ۱۴۶۹۷ کیلوبایت می باشد و کاربران عزیز می توانند این مطلب را دانلود کنن. برای دست یافتن به سازه ای ایمن واقتصادی ،سازه های طراحی شده در نواحی زلزله خیز با خطر نسبی بالا باید دو معیار عمده طراحی را تامین كنند.
قیمت فایل فقط ۱۲,۰۰۰ تومان
رفتار سازه ها تحت بار زلزله
.
پیشگفتار:
زمین لرزه پدیده ای طبیعی است كه با شدت های گوناگون ودر نقاط مختلف كره زمین اتفاق می افتد و به دلیل عدم شناخت لایه های زیرین نمی توان زمان وشدت آن را پیش بینی نمود.
گستره زلزله های واقع شده در نقاط مختلف كره زمین، ارتباطی را بین این نقاط نمایان می نماید. امروزه مشخص شده است كه اكثر زلزله های دنیا بر روی نوارهایی به نام كمربند زلزله خیزی واقع شده اند.با توجه به تكتونیك صفحه ای موجود، ایران در حال فشرده شدن بین صفحه اروپا،آسیا وصفحه عربستان است. بهترین نشانه این عمل نیز رشته كوه های زاگرس والبرز می باشدكه در فصل مشترك این صفحات واقع شده اند. اكثر زلزله های مهم ایران نیز در حوالی این فصل مشترك ها رخ داده است.
نقشه پهنه بندی لرزه خیزی ایران نشان دهنده این است كه هیچ نقطه ای از كشورمان را نمی توان در مقابل اثر زلزله مصون پنداشت.در شكل( ۱-۱)نقشه پهنه بندی لرزه خیزی ایران طبق آیین نامه ۲۸۰۰ را مشاهده می نمایید.
بنابراین طراحی وساخت سازه هایی كه بطور مناسب بتوانند در مقابل زلزله ها پایدار باشد الزامی است،این موضوع درك وشناخت رفتار سیستم های سازهای را آشكار می سازد.
برای طراحی یك سازه مقاوم در برابر زلزله ركورد شتاب و مشخصات زمین لرزه نیز نیاز میباشد، تا اثرات زمین لرزه بر سازه شناسایی گردد اثرات زمین لرزه بر سازه های طراحی شده از موضوعات جالب توجه میباشد، زیرا نتیجه آزمایش واقعی روی سازه های طراحی شده براساس آخرین آیین نامه های تدوین شده هستند.
معمولا هر چاپ جدید از آیین نامه ساختمانی بازتابی از نتایج حاصل از آخرین زمین لرزه های ثبت شده و تجزیه وتحلیل آنها میباشد.
به طور كلی دو روش برای ساخت سازه ای مقاوم در برابر زلزله موجود است:
۱-سازه صلب
۲-سازه نرم
.
سازه صلب
سازه صلب: در اینگونه سازه ها، پارامتر طراحی تغییر شكلهای جانبی سازه تحت اثرات زلزله است بطوریكه سازه به قدری صلب ساخته می شود كه كلیه انرژی را جذب می نماید و بایستی با انتخاب اجزا بسیار مقاوم، توانایی جذب انرژی را به سازه داد.
.
سازه نرم
سازه نرم: در اینگونه سازها، پارامتر انعطاف پذیری سازه در برابر حركات رفت وبرگشتی كه ناشی از خاصیت خمیری آن است مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت كه سازه، انرژی را با حركات نوسانی و درصد میرایی آزاد میكند.
با توجه به مطالب گفته شده تعیین سیستم مقاوم(این سیستم مقاوم شامل تركیبی از عناصر سازه ای افقی وعناصر مهاربندی عمودی میباشد) در برابر نیروهای جانبی یك موضوع اساسی در طراحی سازه ها می باشد، كه در اینجا روی سیستم های مهاربندی عمودی بحث خواهد شد.
.
فهرست مطالب:
۱-۱-پیشگفتار: ۲
۲-سازه نرم ۳
شکل (۱-۱)- نقشه پهنه بندی خطر نسبی زمین لرزه در ایران ۴
فصل دوم ۵
رفتار سازه ها تحت بار زلزله ۵
۲-۱-فلسفه طراحی سازه های مقاوم تحت بار زلزله ]۱۳[و]۹[ ۶
۲-۲-رفتار مناسب سازه تحت بارگذاری متناوب ۸
الف) هیسترزیس ثابت(خوب) ۹
ب)هیسترزیس کاهنده(بد) ۹
۲-۳-ضریب رفتار سازه ها ۹
شکل (۲-۱)-نمودار نیرو- تغییر شکل مصالح ۱۱
شکل (۲-۲)-نمودار پسماند ۱۱
شکل (۲-۳)-رفتار ثابت سازه ها تحت بار افقی تکراری ۱۲
شکل (۲-۴)-رفتار کاهنده سازه ها تحت بار افقی تکراری ۱۲
شکل (۲-۵)-رفتارسازه الاستیک و غیر الاستیک ۱۳
فصل سوم ۱۴
ملاحظات طراحی سازه ها ۱۴
۳-۱-مقدمه ۱۵
۳-۲-اهمیت سیستم سازه ای ۱۵
۳-۳-عوامل موثر در مقاومت سازه ۱۶
۳-۳-۱-پلان ساختمان ونسبت ابعاد ۱۶
۳-۳-۲-ارتفاع ساختمان ونسبت ارتفاع به ابعاد ۱۶
۳-۳-۳-طبقه نرم ۱۷
۳-۳-۴-طبقه ضعیف ۱۷
۳-۳-۵-اثرات نامتقارنی ساختمان ۱۷
۳-۳-۶-تاثیر اعضاء غیر سازه ای ۱۸
۳-۴-بارگذاری ۱۸
۳-۴-۱-بارهای قائم ۱۸
۳-۴-۲-بارهای اجرایی ۱۹
۳-۴-۳-بارهای ضربه ای قائم ۱۹
۳-۴-۴-بارهای زلزله ۱۹
۳-۴-۴-۱-بارجانبی معادل ۲۰
۳-۴-۴-۲-آنالیز مودال ۲۰
شکل (۳-۱)-حرکات نسبی در سازه های پیوسته ۲۲
شکل (۳-۲)-توزیع جرم در ارتفاع ۲۲
شکل (۳-۳)-طبقه نرم ۲۳
فصل چهارم ۲۴
سیستم های سازه ای ۲۴
۴-۱-مقدمه ۲۵
۴-۲-سیستم های سازه ای مختلف ۲۵
۴-۳-قاب خمشی صلب (MRF): ۲۷
۴-۴-قابهای مهاربندی شده ۲۸
۴-۴-۱-مقدمه ۲۸
۴-۴-۲-انواع مهاربندی ۲۹
۴-۴-۲-۱-مهاربندهای هم مرکز (CBF) ۳۰
۴-۴-۲-۲-مهاربندهای خارجی از مرکز (EBF) ۳۱
۴-۴-۲-۲-۱-شکل پذیری فولاد ۳۳
۴-۵-قاب مهاربندی شده با قاب صلب ۳۳
۴-۵-۱-مقدمه ۳۳
۴-۵-۲-اندرکنش سیستم مهاربندی وقاب صلب ۳۴
۴-۶-۱-مقدمه ۳۵
۴-۶-۲-عملکرد خرپای کمربندی ومیانی ۳۵
۴-۶-۳-اتصال کمربندهای خرپایی به ستونهای پیرامونی ۳۷
۴-۶-۴-سیستمهای با دو یا چند خرپای کمربندی ۳۸
۴-۷-قابهای لوله ای ۳۸
۴-۷-۱-مقدمه ۳۸
۴-۷-۲-قاب لوله ای ساده ۴۰
۴-۷-۲-۱-پدیده لنگی برشی ۴۱
۴-۷-۳-قاب لوله خرپایی ۴۴
۴-۷-۳-۱-رفتار تحت بارهای قائم ۴۵
۴-۷-۳-۲-رفتار تحت بارهای جانبی ۴۷
۴-۷-۴-قاب لوله ای دسته شده ۴۷
۴-۷-۵-قاب لوله در لوله ۴۹
۴-۸-قاب با سیستم خرپای یک در میان (Staggered truss) ۵۰
۴-۸-۱-مقدمه ۵۰
۴-۸-۲-عملکرد خرپای یک در میان ۵۱
۴-۸-۳-سیستم کف در خرپای یک در میان ۵۲
۴-۸-۴-ستونها در سیستم خرپای یک در میان ۵۳
۴-۹-سازه های معلق ۵۳
۴-۱۰-سازه های پیوندی ۵۴
۴-۱۱-پروژه های عملی ۵۵
۴-۱۱-۱-قاب مهاربندی شده ۵۵
۴-۱۱-۲-قاب با سیستم خرپای کمربندی ۵۵
۴-۱۱-۳-قاب های لوله ای ۵۶
۴-۱۱-۴-تغییرات قابل ملاحظه در طرح اصلی برای فراهم کردن مهاربندی ۵۷
۴-۱۲-مقایسه اجمالی سیستم های سازه ای ۵۸
شکل (۴-۱)- الف-پاسخ قاب صلب تحت بار جانبی؛ ۶۱
ب-تغییر شکل خمشی تیر و ستون به علت گره صلب ۶۱
شکل (۴-۲)- مولفه های تغییر مکان جانبی قابهای MRF ۶۱
شکل (۴-۳)- قاب مقاوم خمشی یک طبقه تحت بارگذاری شدید تکراری ۶۲
شکل (۴-۴)- تعدادی از اشکال مهاربندی ۶۳
شکل (۴-۵)- تغییر شکل پلاستیک قاب با مهاربند هم مرکز K شکل ۶۴
شکل (۴-۶)- حلقه های پسماند برای یک قاب با مهاربند هم مرکز K شکل ۶۴
شکل (۴-۷)- تغییر شکل پلاستیک یک قاب EBF ۶۵
شکل (۴-۸)- حلقه های پسماند برای یک قاب EBF ۶۵
شکل (۴-۹)- شکل شماتیک اندرکنش قابهای مهاربندی و خمشی؛ ۶۷
(a)هسته مهاربندی و قاب خمشی محیطی؛ ۶۷
(b)هسته مهاربندی و قابهای خمشی داخلی و خارجی ۶۷
شکل (۴-۹)- ادامه؛ (c)هسته مهاربندی و قاب خمشی داخلی؛ ۶۸
(d) مهاربندی داخلی در کل عرض و قابهای خمشی خارجی ۶۸
شکل (۴-۹)- ادامه؛ (e)مقطع نشان داده شده با مهاربندی اصلی و ثانویه ۶۹
شکل (۴-۱۰)- عملکرد متقابل میان قاب مهار شده و قاب صلب؛ ۷۰
(a) تغییر شکل هر کدام از سیستمهای مجزا؛ ۷۰
(b) تغییر نیروی برشی عامل منتجه از اثر متقابل ۷۰
شکل (۴-۱۱)- پلان کف ساختمان با خرپای کمربندی ۷۰
شکل (۴-۱۲)- عملکرد هسته مرکزی و کمربندها ۷۱
شکل (۴-۱۳)- (a) رفتار طره ای هسته؛ ۷۲
(b) رفتار انحناء برگشتی خرپای کلاهک ۷۲
(الف) شکل(۴-۱۴)- توزیع تنش دراعضاء کناری وهسته مقاوم ۷۲
شکل (۴-۱۵)- نمای شماتیک از سازه ای با دو خرپای میانی و کمربندی ۷۳
شکل (۴-۱۶)- توزیع تنش محوری در لوله مربع شکل تو خالی ۷۴
شکل (۴-۱۷)- توزیع نیروی محوری در ستونها، ناشی از بار جانبی؛ ۷۶
(a) لوله مستطیلی؛ (b) لوله مثلثی؛ (c) لوله دایروی ۷۶
شکل (۴-۱۸)- فرمهای متنوع سیستمهای لوله ای ۷۷
شکل(۴-۱۹)- رفتار لوله توخالی طره ای تحت بارهای جانبی شکل(۴-۲۰)- توزیع نیروی محوری در لوله تو خالی طره ای ۷۸
شکل(۴-۲۱)- حذف ستونها در طبقات پایین ۷۹
شکل(۴-۲۲)- سیستم قاب لوله ای با خرپاهای قطری ۷۹
شکل(۴-۲۴)- نیروهای قاب لوله ای مهاربندی شده تحت اثر بار قائم ۸۱
شکل(۴-۲۳)- قاب لوله ای مهاربندی شده فولادی ۸۱
شکل(۴-۲۵)- فرمی از لوله دسته شده ۸۱
شکل(۴-۲۶)- لوله دو سلولی شکل(۴-۲۷)- لوله سه سلولی ۸۲
شکل (۴-۲۸)- توزیع نیروی محوری و اثرات لنگی برشی در لوله دسته شده؛ ۸۲
(a) لوله دو سلولی؛ (b) لوله نه سلولی ۸۲
شکل (۴-۲۹)- اندر کنش قاب و دیوار برشی ۸۳
شکل (۴-۳۰)-نمایش پرسپکتیو از آرایش خرپا در سیستم خرپای یک در میان ۸۴
شکل (۴-۳۱)- پلان ساختمان نیم دایره ای در سیستم خرپای یک در میان ۸۵
شکل (۴-۳۲)- انتقال بار جانبی از طریق عامل دیافراگم در سیستم خرپای یک در میان ۸۵
شکل (۴-۳۳)- مسیر انتقال بار در سیستم خرپای یک در میان ۸۶
شکل (۴-۳۴)- سازه معلق دو طره ای ۸۷
شکل (۴-۳۵)- سازه پیوندی ۸۷
شکل (۴-۳۶)- پروژه های عملی با قاب مهار بندی شده؛ ۸۹
شکل (۴-۳۷)- پروژه عملی با سیستم خرپای کمربندی و میانی به همراه قابهای خمشی؛ ۹۰
شکل (۴-۳۸)- نمای شماتیک از خرپای میانی در پروژه Houston center ۹۱
شکل(۴-۳۹)-پروژه عملی با سیستم لوله ای؛ ساختمانWorld trade center ۹۲
شکل(۴-۴۰)-پروژه عملی با سیستم لوله خرپایی ؛ ۹۴
ساختمان۵۶ طبقۀ First international plaza ۹۴
شکل(۴-۴۱)-پروژه عملی با سیستم لوله خرپایی؛ ساختمان John hancock ۹۵
شکل(۴-۴۲)-پروژه عملی با سیستم لوله دسته شده؛ ساختمانSears tower ۹۵
شکل(۴-۴۳)- (a) ساختمان Citicorp center ۹۶
(b) تصویر شماتیک از ساختمان ۹۶
شکل(۴-۴۶)- مقایسه سیستمهای سازه ای با توجه به تعداد طبقات ساختمان بر اساس نظریات فضلور خان ۹۸
شکل(۴-۴۷)- مقدار فولاد سازه ای برای سیستمهای ثقلی و جانبی ۹۹
شکل(۴-۴۸)- ارزیابی نسبی بین ساختمانهای بلند آمریکا ۹۹
فصل پنجم ۱۰۰
قاب های خمشی صلب(MRF) ۱۰۰
۵-۱-کلیات ۱۰۱
۵-۲-رفتار قاب صلب ۱۰۱
۵-۳-مقاومت افزون در قابهای خمشی ۱۰۲
۵-۴-نتیجه گیری ۱۰۳
شکل (۵-۱)-ارتباط ایده آل بین ضرایب ۱۰۵
فصل ششم ۱۰۶
قابهای مهاربندی شده ۱۰۶
۶-۱-قابهای مهاربندی شده هم مرکز(CBF) ۱۰۷
۶-۱-۱-کلیات ۱۰۷
۶-۱-۲-رفتار مهاربندی های هم مرکز ۱۰۷
۶-۱-۳-انواع مهاربندی هم مرکز ۱۰۸
۶-۱-۳-۱-مهاربند ضربدری × شکل ۱۰۸
۶-۱-۳-۲-مهاربند تک قطری Z: ۱۰۸
۶-۱-۳-۳-مهاربند ۷و۸(cherron) ۱۰۸
۶-۱-۳-۴-مهاربندی k شکل ۱۰۹
۶-۱-۴-ملاحظات طراحی مهاربندی های هم مرکز ۱۰۹
۶-۱-۴-۱-اثربارهای ثقلی ۱۰۹
۶-۱-۴-۲-ضریب طول موثر ۱۰۹
۶-۱-۴-۳-لاغری اعضا ۱۰۹
۶-۱-۴-۴-کاهش تنش مجاز ۱۱۰
۶-۱-۴-۵-نوع اتصال ۱۱۰
۶-۱-۵-بهبود رفتار مهاربندی هم مرکز ۱۱۰
۶-۱-۶-نتیجه گیری ۱۱۱
۶-۲-قابهای مهاربندی شده خارج از مرکز (EBF) ۱۱۲
۶-۲-۱-کلیات ۱۱۲
۶-۲-۲-رفتار مهاربندی های خارج از مرکز ۱۱۲
۶-۲-۳-استهلاک انرژی در قابهای (EBF )خارج از مرکز ۱۱۴
۶-۲-۴-طول تیر پیوند درقابهای EBF ومکانیزم آن ۱۱۴
۶-۲-۵-اثر سخت کننده ها بر رفتار تیر پیوند ۱۱۶
۶-۲-۶-بهبود رفتار مهاربندی خارج از مرکز ۱۱۶
۶-۲-۶-نتیجه گیری ۱۱۷
۶-۳-مقایسه رفتار سازه های مهاربندی شده هم مرکز با خارج از مرکز ۱۱۷
۶-۳-۱-کلیات ۱۱۷
۶-۳-۲-نکاتی در طراحی قابها ۱۱۷
۶-۳-۳-بررسی روند تشکیل مفاصل پلاستیک ۱۱۹
۶-۳-۴-نتیجه گیری ]۲۰[ ۱۱۹
۶-۴-تاثیر آرایش مهاربندی ها در رفتار سازه ۱۲۰
۶-۴-۱-کلیات ۱۲۰
۶-۴-۲-بحث در مورد بررسی های انجام گرفته ۱۲۱
۶-۴-۳-نتیجه گیری ۱۲۲
۶-۵-تیرپیوند خمشی در قاب های EBF ۱۲۳
۶-۵-۱-کلیات ۱۲۳
۶-۵-۲-مدل انتخابی برای تحلیل ۱۲۴
۶-۵-۳-نتیجه گیری ۱۲۵
۶-۶-بادبندهای زانویی ۱۲۵
۶-۶-۱-کلیات ۱۲۵
۶-۶-۲-رفتار بادبند زانویی ۱۲۷
۶-۶-۳-بررسی عملکرد قاب زانویی (KBF) ۱۲۸
۶-۶-۳-۱-عوامل محدوده کننده شکل پذیری ۱۲۹
۶-۶-۳-۲-بررسی ضریب رفتار ۱۳۰
۶-۶-۴-بررسی عملکرد قاب زانویی (CKB) ۱۳۰
۶-۶-۵-نتایج کلی از بررسی بادبند زانویی ۱۳۱
۶-۷-بادبندهای دروازه ای ۱۳۲
۶-۷-۱-کلیات ۱۳۲
۶-۷-۲-مختصری از عملکرد بادبندهای ۸ ۱۳۳
۶-۷-۳-عملکرد بادبند دروازه ای ۱۳۴
۶-۷-۴-کمانش خارج از صفحه ۱۳۵
۶-۷-۵-تاثیر موقعیت گره میانی در مقدار بارکمانش خارج از صفحه ۱۳۶
۶-۷-۶-ضریب طول موثر اعضای مهاری ۱۳۶
۶-۷-۷-کمانش خارج از صفحه در برابر کمانش داخل صفحه ۱۳۷
۶-۷-۸-ملاحضات طراحی ۱۳۷
۶-۷-۹-نتیجه گیری ]۳۶[ ]۳۷[ ۱۳۸
شکل (۶-۱)-رفتار پسماند برای قاب CBF ۱۴۰
(الف)- تک مهار ؛ (ب)- جفت مهار ۱۴۰
شکل (۶-۲)-چرخه پسماند برای یک سیستم دو گانه MRF و CBF ۱۴۱
شکل (۶-۳)-منحنی هسیترزیس برای یک مهاربند،با لاغری متفاوت ۱۴۱
شکل (۶-۴)-نمونه حلقه های پسماند مهاربند های X و ۸ ۱۴۲
شکل (۶-۵)- سازه های قابی بدست آمده با تغییر فاصله d ۱۴۲
شکل (۶-۶)- سازه های قابی بدست آمده با تغییر فاصله e ۱۴۳
شکل (۶-۷)- انواع قابهای EBF ۱۴۴
شکل (۶-۸)- انواع آرایش مناسب مهاربندی های خارج از مرکز ۱۴۴
شکل (۶-۹)- انواع آرایش نا مناسب مهاربندی های خارج از مرکز ۱۴۵
شکل(۶-۱۰)-تغییرات سختی جانبی در حالت الاستیک نسبت به e/lبرای دو قاب ساده EBF ۱۴۶
شکل(۶-۱۱)-ارتباط اولین پرید طبیعی با نسبت e/l ۱۴۶
شکل(۶-۱۲)-منحنی اندرکنش برش- لنگر ۱۴۷
شکل(۶-۱۳)-حداکثر طول مفصل برشی در حالت مطلوب پلاستیک پیوند ۱۴۷
شکل(۶-۱۴)-تشکیل مکانیزم در قاب و رابطه فی ما بین ۱۴۸
شکل(۶-۱۵)-رابطه بین طول پیوند و تغییر شکل عضو ۱۴۹
شکل(۶-۱۶)- توزیع لنگر، برش و نیروی محوری ۱۴۹
شکل(۶-۱۷)- فرمهای خاص مهاربندی در حالتی که چشمه های مهاربندی شده در یک دهانه نباشند ۱۵۱
شکل(۶-۱۷)-ادامه ۱۵۲
شکل(۶-۱۸)- یک نوع متداول پیکربندی سیستم قاب EBF ۱۵۲
شکل(۶-۱۹)-تغییرات زاویه دوران مورد نیاز تیر پیوند بر حسب تغییرات نسبت e/l ۱۵۳
شکل(۶-۲۰)-پیکر بندی مدل تحلیلی سیستم EBF خمشی ۱۵۳
شکل(۶-۲۱)-فرم کلی قاب تحت بررسی شکل(۶-۲۲)-رفتار کلی بار-تغییر مکان ۱۵۳
شکل(۶-۲۳)-ابعاد بادبند زانویی(KBF) ۱۵۴
شکل(۶-۲۴)-اثر سطح مقطع بادبند بر روی سختی قاب ۱۵۴
شکل(۶-۲۵)-اثر طول عضو زانویی بر روی سختی قاب ۱۵۴
شکل(۶-۲۶)-فرم کلی از سیستم مهاربند زانویی شورن(CKB) ۱۵۵
شکل(۶-۲۷)-تصویر و مشخصات پارامتر های سیستم (CKB) ۱۵۵
شکل(۶-۲۸)-هندسه کلی قابهای مورد بررسی ۱۵۶
شکل(۶-۲۹)-تغییر شکل غیر خطی در یک بادبند به شکل ۸ ۱۵۶
شکل(۶-۳۰)-تغییر شکل غیر خطی در یک بادبند دروازه ای ۱۵۷
شکل(۶-۳۱)-مقایسه مسیر انتقال نیروی جانبی در بادبند های ۸ و دروازه ای ۱۵۸
شکل(۶-۳۲)-قاب دروازه ای با ارتفاع زیاد ۱۵۸
شکل(۶-۳۳)-تعریف مختصات گره میانی ۱۵۹
فصل هفتم ۱۵۹
قاب با سیستم خرپای کمربندی ومیانی ۱۵۹
۷-۱-کلیات ۱۶۰
۷-۱-کلیات ۱۶۰
۷-۲-فرضیات در نظر گرفته شده در تحلیل ۱۶۰
۷-۳-تعیین موقعیت بهینه برای یک خرپای کمربندی ۱۶۱
۷-۴-تعیین موقعیت بهینه برای دو خرپای کمربندی ۱۶۱
۷-۵-محل خرپای کمربندی برای سازه ۳۰ طبقه ۱۶۳
۷-۵-۱-بررسی نتایج تحلیل ۱۶۳
۷-۶-نتیجه گیری ۱۶۴
۷-۷-نکات پایانی ۱۶۵
شکل(۷-۱)-مدل شماتیک ساده سازه برای یک سیستم خرپای میانی ۱۶۶
شکل(۷-۲)-نمودار تعیین موقعیتهای بهینه برای خرپای کمربندی ۱۶۷
شکل(۷-۳)-جابجایی افقی سازه در مدهای مختلف در برابر ارتفاع سازه ۱۶۸
شکل(۷-۴)-جابجایی افقی سازه با مهار کمربندی در مدهای مختلف در برابر ارتفاع سازه ۱۶۹
فصل هشتم ۱۷۰
۸-۱-کلیات ۱۷۱
۸-۲-بررسی لنگر برشی در قاب لوله ای ۱۷۲
۸-۳-بررسی رفتار سیستم سازه ای لوله در لوله ۱۷۴
۸-۳-۱-کلیات ۱۷۴
۸-۳-۲-مشخصات سازه های بررسی شده ۱۷۴
۶-۳-۳-ارتفاع بهینه قطع لوله داخلی ۱۷۵
۸-۳-۴-نتیجه گیری ۱۷۵
۸-۴-بررسی سیستمهای مختلف لوله ای تحت بارهای گرانشی وجانبی ۱۷۶
۸-۴-۱-کلیات ۱۷۶
۸-۴-۲-مدلهای سازه ای برای ساختمان مورد مطالعه ۱۷۶
۸-۴-۳-نرم افزارهای تحلیل و طراحی ۱۷۷
۸-۴-۴-بررسی اثرات خروج از مرکزیت ۱۷۸
۸-۴-۵-بررسی اثر ۱۷۸
۸-۴-۶-بررسی تغییر شکل ها ۱۷۸
۸-۴-۷-بررسی حداکثر برش پایه ۱۷۸
۸-۴-۸-بررسی وزن ساختمان مورد مطالعه ۱۷۹
۸-۵-مقایسه کارایی سیستم سازه ای لوله ای، لوله در لوله وقاب خمشی ۱۷۹
۸-۶-بررسی رفتار سیستم ترکیبی قاب لوله ای،هسته مرکزی وکمربند خرپایی ۱۸۱
۸-۷-رفتار سازه لوله ای مهاربندی شده ۱۸۱
۸-۸-سازه های با کارایی بالا ۱۸۲
شکل(۸-۱)-تغییرات نیروی محوری درستونهای پیرامونی ضلع شمالی طبقه همکف ۱۸۵
(قاب بال) ۱۸۵
شکل(۸-۲)-تغییرات نیروی محوری درستونهای پیرامونی ضلع شرقی طبقه همکف ۱۸۶
(قاب جان) ۱۸۶
شکل(۸-۳)-تغییرات نیروی محوری در ستونهای پیرامونی ضلع شمالی طبقه پانزدهم ۱۸۷
(قاب بال) ۱۸۷
شکل(۸-۴)-تغییرات نیروی محوری در ستونهای پیرامونی ضلع شرقی طبقه پانزدهم ۱۸۷
(قاب جان) ۱۸۷
شکل(۸-۵)-درصد جذب برش عناصر مقاوم ساختمان ۱۰ طبقه ( جهتx ، تیپA ) ۱۸۸
شکل(۸-۶)-درصد جذب برش عناصر مقاوم ساختمان ۱۰ طبقه پس ازقطع لوله داخلی ۱۸۹
( جهتx ، تیپA ) ۱۸۹
شکل(۸-۷)-سطح مقطع و سطح عمودی سیستم سازه ای لوله بادبندی شدهدر ساختمان مورد مطالعه ۱۸۹
شکل(۸-۸)-پلان سیستمهای سازه ای مختلف مورد مطالعه ۱۹۱
شکل(۸-۹)-شکلهای مختلف مهاربند ۱۹۱
شکل(۸-۱۰)- (a)-قاب متداول با ستونهای داخلی و خارجی؛ ۱۹۳
(b)-ستونهای خارجی به سمت پایین رفته ولی ستونهای داخلی توسط خرپای انتقالی به کنار منتقل شده اند؛ ۱۹۳
(c)-تنها چهار ستون گوشه ای به فونداسیون متصل شده اند و ستونهای دیگر توسط خرپای انتقالی به گوشه منتقل شده اند؛ ۱۹۳
(d)-نظریه “خان” برای ساختمانهای بلند مرتبه با کارایی بالا. ۱۹۳
ستونهای خارجی ۱۹۴
مهار بندی قطری داخلی ۱۹۴
شکل(۸-۱۱)- پروژه عملی از سیستم با کارایی بالا، Bank of Southwest Tower ؛ (a)-تصویر شماتیک از مهاربندهای قطری داخلی؛ ۱۹۵
(b)-تصویر شماتیک از پلان؛ ۱۹۵
(c)-تصویر شماتیک از مقطع؛ ۱۹۵
(d)-تصویر ساختمان. ۱۹۵
فصل نهم ۱۹۶
۹-۱-مقدمه ۱۹۷
۹-۲-سیستمهای مهاربندی متقاطع ۱۹۷
الف-لوله مهاربندی شده خارجی ۱۹۷
ب-لوله مهاربندی شده داخلی ۱۹۷
پ-ترکیب لوله قاب بندی ومهاربندی شده ۱۹۸
۹-۳-سیستمهای لوله ای با ستونهای نزدیک و تیرهای عمیق ۱۹۸
الف-قاب لوله ای با فاصله بین ستونی (۳ و۵۸/۴متر) ۱۹۸
ب-قاب لوله ای با فاصله بین ستونی(۳متر) ۱۹۸
پ-لوله متقارن با فاصله ستون های ۳متر ۱۹۸
ت)قاب لوله ای با فواصل ستون های ۱/۶ متر ۱۹۹
۹-۴-سیستم های غیرلوله ای ۱۹۹
الف)قاب خمشی وهسته مهاربندی شده ۱۹۹
ب)خرپای کمربندی ومیانی ۱۹۹
شکل(۹-۱)-پلان نمونه طبقات ۲۰۱
شکل(۹-۲)- نمای فضایی از لوله مهار بندی شده خارجی ۲۰۱
شکل(۹-۳)- نمای فضایی نوع دیگری از لوله مهار بندی شده ۲۰۳
شکل(۹-۴)- پلان سیستم مهار بندی شده متقاطع داخلی ۲۰۳
هسته مهار بندی ۲۰۳
شکل(۹-۵)-نمای فضایی از سیستم مهار بندی شده متقاطع داخلی ۲۰۴
شکل(۹-۶)-نمای فضایی از سیستم لوله ای و مهار بندی ۲۰۴
شکل(۹-۷)-قاب لوله ای با فاصله ستونهای ۳ تا ۴٫۵۷ متر ۲۰۵
شکل(۹-۸)- سیستم لوله دو تایی با فاصله ستونهای ۳ متر ۲۰۵
شکل(۹-۹)- سیستم قاب خمشی و هسته مهار بندی شده ۲۰۶
منابع ۲۰۷
قیمت فایل فقط ۱۲,۰۰۰ تومان
.