روند طراحی نقشه های ساختمانی

گزارش کارآموزی روند طراحی نقشه های ساختمانی شرکت مشاوره ارکان توسعه

گزارش کاراموزی روند طراحی نقشه های ساختمانی شرکت مشاوره ارکان توسعه , کاراموزی روند طراحی نقشه های ساختمانی شرکت مشاوره ارکان توسعه , کارورزی روند طراحی نقشه های ساختمانی شرکت مشاوره ارکان توسعه ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۸۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۵

گزارش کارآموزی روند طراحی نقشه های ساختمانی شرکت مشاوره ارکان توسعه در ۳۵ صفحه ورد قابل ویرایش برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است . کاربران عزیز می توانید این گزارش را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

گزارش کارآموزی روند طراحی نقشه های ساختمانی شرکت مشاوره ارکان

.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل اول : معماری رهیافتی

–       ا رزیابی بخش های مرتبط کارورزی

۱-   طراحی پلان پارکینگ پروژه شماره ۱

۲-   طراحی پلان تیپ طبقات پروژه شماره ۱

۳-   طراحی پلان معماری پروژه شماره ۱

۴-   طراحی پلان همکف پروژه شماره ۲

۵-   طراحی پلان تیپ طبقات پروژه شماره ۲

۶-   طراحی نما پروژه شماره ۲

۷-   طراحی برش پروژه شماره ۲

۸-   طراحی پرسپکتیو  پروژه شماره ۲

۹-   یادگیری و محاسبه میزان ساخت و طبق ضابطه بر اساس دستور نقشه

۱۰-                        ترسیم بسیاری از مبلمان داخلی و تجهیزات بهداشتی ساختمان

۱۱-                        محاسبه میزان ساخت بر اساس دستور نقشه پروژه شماره ۳

۱۲-                        طراحی پلان همکف و پارکینگ پروژه شماره ۳

۱۳-                        طراحی پلان تیپ طبقات پروژه شماره ۳

۱۴-                        طراحی پلان مبلمان پروژه شماره ۳

۱۵-                        طراحی پلان برش پروژه شماره ۳

۱۶-                        طراحی نمای پروژه شماره ۳

۱۷-                        طراحی پرسپکتیو داخلی  پروژه  شماره ۳

۱۸-                        طراحی پرسپکتیو خارجی پروژه شماره ۳

۱۹-          یادگیری تعداد زیادی از دستورهای برنامه outocad از قبیل : Erase LINE Surttab Layer Extrade PE.trim.Rectangle …

.

فصل دوم : بررسی روند طراحی پروژه ها

–       طراحی مبلمان و تجهیزات بهداشتی ساختمان

–       محاسبه میزان ساخت

فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات

.

چکیده

طبقه همکف : اطلاعات، سرویس های بهداشتی آقایان و خانم ها، اتاق های مربیان، تعدادی انبار، آبدارخانه، آزمایشگاههای آنالیز و سیگامی، شیمی و فیزیک، معدنی عمومی، شیمی آلی، فیزیک مکانیک، مکانیک سیالات، تحقیقات شیمی، اتاق رسمی فنی.

طبقه اول و دوم : سرویس های بهداشتی آقایان و خانم ها، اتاق های مربیان، تعدادی انبار، آبدارخانه، آزمایشگاههای اپتیک، فیزیک الکترونیک، مدار منطقی، الکترونیک، میکروبیولوژی، فیزیولوژی، کشاورزی، بیوشیمی، اتاق استراحت مربیان.

طبقه سوم : اتاق منشی و مسئول، سرویس های بهداشتی آقایان و خانم ها، اتاق های مربیان، تعدادی انبار، آزمایشگاه معماری کامپیوتر، کارگاههای آموزش کامپیوتر، ساخت و تعمیر آزاد کامپیوتر.

در ادامه تعدادی از نقشه ها و عکس های مربوط به این ساختمان ارائه  می شود.

و پلانهای  مسکونی که هر کدام در قسمت خود آن توضیح داده شده است.

.

مقدمه :

معماری پنجره‌ای است كه اگر آن را بگشایی همه چیز را زیباتر خواهی دید زیباتر زندگی خواهی كرد.

و تأثیر آن بر روح آدمی مطمئناً پلكانی خواهد بود به سوی بالا اگر یادمان نرود كه معماری هنری است متناسب با فرهنگ هر ملت و معماری باید مردمی، همراه با احساسات انسانی و منظم باشد.

به امید آن روز كه تمام سعی خود را برای داشتن مكانی زیباتر، امن تر و راحت تر برای زندگی كردن بنماییم.

.

فصل اول

معماری رهیافتی است به جعبه‌ای با دو بعد آرمان و هدف، آرمان معماری فرم بخشیدن به یك الگوی جهانی و هدف آن، بیدار كردن احساس انسانی است و برای رسیدن به این دو باید از فن و هنر در كنار یكدیگر بهره برد.

موضوع اولیه معماری ایجاد یك الگوی فضایی است، یعنی نظم بخشیدن به یك فضای برهنه و عاری از هر چیز. انتظام فضایی. به معنای استفاده از فرمی است كه فضا منشاء آن است و نظمی شفاف آن را به فضا مرتبط می‌كند.

برای دستیابی به این هدف، معماری به هندسه نیاز دارد، هندسه علم ایجاد نظم منطقی و هوشمندانه‌ای است كه حامل ارتباط فرم با فرم و فرم با فضا می‌باشد.

از این رو، هندسه فرم آرمانی را  ایجاد می‌كند، فرمی كه بیان بصری مفهوم است و فضایی انتزاعی در آن تجلی می‌یابد.

به طور كلی هندسه به ارتباطات منطقی خالص توجه دارد، بنابراین هندسه مفاهیم و ارزشهای اجتماعی را منعكس می‌سازد و جهانی با منطق شفاف ایجاد می‌كند. به طور خلاصه، هندسه ثباتی منطقی باقی می‌ماند و ارزش‌هایی چون صداقت، زیبایی و خوبی در مرحله دوم ارائه می‌شوند.

منطقی كه احساس را طرد می‌كند و تنها درباره حقیقت با ما صحبت می‌كند.

معماری، پیوسته در جستجوی انتظامی است كه بر اساس نیروی طبیعی و جاذبة زمین باشد، اگر چه هنوز به آن  دست نیافته است.

بر خلاف هندسه، معماری نمی‌تواند در تمام  ابعاد نفوذ كند، زیرا نیروی جاذبه آن را به حركت‌های افقی و عمودی محدود می‌سازد. معماری، الگویی پویاست.

یك ساختمان طبیعتاً حركت می‌كند ولی زمانی كه مردم در امتداد مسیری حركت می‌كنند، شكل آن در حال حركت به نظر می‌رسد. مردم با حركت و تغییر نقطه دیدشان فرم كلی معماری را در ذهن تجسم می‌كنند.

.

موضوع دوم

در معماری بیدار كردن احساسات انسانی است. هندسه، فضایی منطقی و با ثبات ایجاد می‌كند. ولی به راستی، این منطق چگونه ما را با تجربه‌های معماری آشنا می‌سازد؟ آیا تنها نظم هندسی است كه فضا را روشن و واضح می‌سازد؟ آیا هندسه باعث یكنواختی و سكون نیست؟

آیا نیازی به رهایی فضا از ثبات هندسی ناشی می‌شود؟ آیا فرم و فضا صرفاً باید بر اساس منطق هندسی شكل گیرد؟

هنگامی كه چند فرم یا حجم در كنار هم قرار می‌گیرند، این هندسه و منطق هندسی است كه به آن‌ها نظم و ترتیب می‌بخشد. زمانی كه این انتظام بین عناصر معماری مانند ستون، دیوار، سقف و كف ایجاد می‌شود، در واقع به آنها هویت می‌بخشد.

و در نتیجه ما نظم موجود در این مجموعه را درك می‌كنیم. اگر در این عناصر، نسبت‌ها دقیقاً بر اساس ابعاد و اندازه‌ها و تناسبات ریاضی باشد، ما یك مجموعه خردمند را احساس می‌كنیم.

.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.