سبك معماری در دوره رنسانس در اروپا

26اکتبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
 سبك معماری در دوره رنسانس در اروپا , سبك معماری , دوره رنسانس , اروپاحمل و نقل ریلی برون شهری و درون شهری
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۷

كلیسای سان فرانسیكو یك بازسازی ساختار گوتیك كه مانند سانت آندن به گونه ای بود كه سر در برخوردار از طاق پیروزی روحی را در خود داشت و متأسفانه این بنا ناتمام باقی مانده است

قیمت فایل فقط ۴,۹۰۰ تومان

خرید

سبك معماری در دوره رنسانس در اروپا

.

كلیسای سان فرانسیكو یك بازسازی ساختار گوتیك كه مانند سانت آندن به گونه ای بود كه سر در برخوردار از طاق پیروزی روحی را در خود داشت. و متأسفانه این بنا ناتمام باقی مانده است.

سانت آندن یك ساختمان بسیار دینامیك می باشد. سر در پیروزی آن از كنتراست های شدیدی برخوردار است. پیش آمدگی و نود نظم نیمستون ها وجود دارد كه عناصر معماری را نشان می دهد اما ضرروتاً غیر عملیاتی می باشند، بسیار كم عمق می باشد. این است و بتاین با ارگ زیاد تو رفته كه باعث فراهم شدن رواق بزرگ جلو در اصلی می شود. اندازه این درك در نمای مستقیم در دو روزنه مربع شكل در بالا می باشد كه اطراف آن را شكل داده است. نور و سایه تأثیر بسیار زیادی روی سطوح ساختمان دارد و این بخاطر كم عمق بودن mouldings و عمق هشتی آن می‌باشد. در قسمت داخلی را آلبرتی با و راهروها سنتی را قرار داده بود.

در عوض پیشرفت آهسته و ماهرانه ای از ارگ های بلند متفاوت و دروازه های مربع شكل كوتاه و تكرار نقش و نگار طاق پیروزی سر در وجود دارد.

سانت آندن، مانتآا، سردر، عكس رز

فرود اینگه هلند

دو تا از بهترین ساختمان های مشهور آلبرتی در فلورنس بالا زو و روسلی و در ماریا نووالا می باشند. آلبرتی برای كاخ ترتیب های كلاسیك ستون ها را در سردر روسه سطح بكار برده است كه مربوط به سال ۵۱-۱۴۴۶ می‌باشند. در سانتا ماریا نوولا او مأموریت داشت تا اكوراسیون سرور را تمام كند. او حراج را در سال ۱۴۵۶ كامل كرده كار تا سال ۱۴۷۰ تمام نشد

فهرست مطالب

معماری در کلیساها ۴
فرود اینگه هلند ۵
گسترش رنسانس در ایتالیا ۶
اوج رنسانس ۷
روش گرایی ۱۰
کتابخانه لورن تین ۱۴
گسترش معماری رنسانس فراتر از ایتالیا ۱۹
Legacy رنسانس ۲۶
منابع

قیمت فایل فقط ۴,۹۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.