شیوه های شهرسازی و معماری اسلامی

پاورپوینت شیوه های شهرسازی و معماری اسلامی ,  شیوه های شهرسازی معماری اسلامی ,  معماری و شهرسازی جغرافیای ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۵۹۹۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۳۵

شیوه های شهرسازی و معماری اسلامی این کتاب در قالب ورد و در مورد شیوه های شهرسازی معماری اسلامی معماری و شهرسازی جغرافیای معماری شهرسازی اسلامی معماری شهرسازی معماری و شهرستان که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما میتوانید این پاورپوینت را دانلود کنید .

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

شیوه های شهرسازی و معماری اسلامی

 

شهرسازی واژهٔ معادل Municipal Engineering است که در سیستم دانشگاهی ایران در ردهٔ مهندسی طبقه‌بندی شده است اما معمولاً در دانشکدهٔ هنر و معماری ارائه می‌گردد. تاریخچهٔ ساخت و کاربرد این واژه در فارسی برمی گردد به حضور کارشناسان آلمانی در ایران در دههٔ بیست خورشیدی که در برابر یک واژهٔ آلمانی با همین مفهوم مشابه ساخت و ساز شهر قرار داده شد.

شهرسازی در یک تعریف عام عبارتست از مداخله و تنظیم فضا و فعالیت به منظور بهبود کیفیت زندگی ساکنان. در کتب درسی دانشگاهی آمده است که مجموعهٔ روش‌ها و تدابیر ارزشمند و مفیدی که متخصصین امور شهری به وسیلهٔ آن شهرها را بهتر می‌سازند، به شهرسازی یا علم تنسیق شهرها شهرت دارد.[۱] و یا شهرسازی عبارت است از مطالعهٔ طرح‌ریزی و توسعهٔ شهرها با در نظر گرفتن احتیاجات اجتماعی و اقتصادی با توجه به حداقل رساندن مشکلات شهری و پاسخ‌گویی به نیازهای عمومی جمعیت شهری.

[۱] واژه شهرسازی به علت میان رشته‌ای بودن آن، واژه‌ای درست است[۲] زیرا گرایش طراحی شهری نیز در مقطع فوق لیسانس در ایران ارائه می‌شود که مباحث زیبایی شناسی و منظر شهری در آن بیشتر از برنامه ریزی شهری به چشم می‌خورد. همچنین در مقطع کارشناسی، دانشجویان واحدهای درسی مهندسی آب و فاضلاب و مهندسی ترافیک و جامعه‌شناسی و … را نیز می گذرانند که این نشان از میان رشته‌ای بودن شهرسازی دارد و نمی‌توان نام آن را فقط برنامه ریزی شهری گذاشت زیرا در برنامه ریزی شهری اسکیس و راندو و پرزانته و مباحث زیبایی شناختی کمتر وارد می‌شود و طراحان شهری بر این مباحث مسلط هستند همچنین یک شهرساز باید بتواند کارگروه‌های مختلف را مدیریت نماید و مهندسین رشته‌های مختلف را در یک پروژه متمرکز و کنترل نماید. تخصص‌هایی از جمله طراحی شهری، برنامه ریزی شهری، متخصص gis، نقشه‌بردار، جامعه‌شناس، مهندس تأسیسات و …[۳]

 

قیمت فایل فقط ۷,۰۰۰ تومان

خرید

____________________________________________
پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مشاهده کنید :

پاورپوینت معماری پست مدرن

پاورپوینت سبک معماری ژاپن:کالبد سیال، الگوی زندگی

پاورپوینت معماری کلاسیک

پاورپوینت معماری نئوکلاسیک در دوره پهلوی اول

پاورپوینت معماری گوتیک.

_______________________________________________

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.