طراحی مجتمع تجاری ( در مقیاس ناحیه شهری )

15نوامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
طراحی مجتمع تجاری ( در مقیاس ناحیه شهری ) ,  طراحی مجتمع تجاری ,  در مقیاس ناحیه شهری,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۹۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۲۲

طراحی مجتمع تجاری ( در مقیاس ناحیه شهری  اهمیت تاریخی و مذهبی شهرمشهد ، جاذبه زیارتی وتوریستی آن ، این توانمندی را ایجاد کرده است که نقش مهمی در مبادلات پولی ، کالایی و خدماتی شهد ایفا می کند و بر شکل گیری کالبدی شهرنیز اثرات تعیین کننده دارد

قیمت فایل فقط ۱۸,۹۰۰ تومان

خرید

طراحی مجتمع تجاری ( در مقیاس ناحیه شهری )

اهمیت تاریخی و مذهبی شهرمشهد ، جاذبه زیارتی وتوریستی آن ، این توانمندی را ایجاد کرده است که نقش مهمی در مبادلات پولی ، کالایی و خدماتی شهد ایفا می کند و بر شکل گیری کالبدی شهرنیز اثرات تعیین کننده دارد. آمار زاُّیرین مشهد در سال ۹۰ حدود ۱۴ میلیون نفر پیش بینی شده است. در کل ، درآمد شهر از محل مخارج زایرین ، بیش از ۶۰ میلیارد ریال خواهد بود که این مبلغ باعث ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی در بخش خدمات شهر مشهد خواهد شد. همچنین زیارتی بودن شهر مشهد عمدتا بر روی نوع و ترکیب اشتغال اثر گذاشته است. مقایسه ترکیب اشتغال در شهر مشهد با دیگر شهرهای بزرگ کشور مانند : تهران،تبریز،اصفهان،تفاوت های معناداری دا آشکار می کند.

نسبت اشتغال در گدوه عمده فروشیو رستوراندر شهر مشهد ۳۹ درصد بیشتر از اصفهان، ۱۳ درصد بیشتر از تبریز و حتی ۵ درصد بیشتر از تهران بوده است و شاغلین در خرده فروشی ( فعالیتی که نیاز به تخصص و سرمایه زیادی ندارد) در شهر مشهد ۳۶ درصد بیش از اصفهان، ۶ درصد بیش از تبریز و ۷ درصد بیش از تهران بوده است. و در مورد خدمات اجتماعی نسبت اشتغال در مشهد و حومه ۴۵درصد بیش از تهران، ۵۲درصد بیش از تبریز و ۲۱درصد بیش از اصفهان بوده است.


.

فهرست مطالب

حوزه اول:بیان موضوع طراحی (paper)

  1. بیان ضرورت مطالعه و طراحی(کمی- کیفی)
  2. بیان هدف(ارایه تصویرکلی از محصول نهایی)
  3. منابع

حوزه دوم:مطالعات و تحلیل اطلاعات

– مرحله اول : مطالعات پایه – زمینه

  • بخش ۱ : مطالعات پایه

فصل ۱ – تعریف بازار- ادبیات بازار

فصل ۲ – آشنایی با مفاهیم

فصل ۳ – پیدایش بازار

فصل ۴ – فضاهای شهری

فصل ۵ – فضاهای تجاری به عنوان فضاهای عمومی

فصل ۶ – بررسی خلاصه ای از پیشینه تجارت

فصل ۷ – شناخت فضاهای تجاری گذشته ایران و جهان

فصل ۸ – گونه شناسی بازارها

فصل ۹ – شناخت انواع مراکز تجاری

فصل ۱۰ – شناخت مراکز خرید معاصر در ایران

فصل ۱۱ – عصر پسابازار

  • بخش ۲ : مطالعات زمینه:

فصل ۱ – مکانیابی پروژه

فصل ۲ – شناخت محدوده مورد نظر(سایت آنالیز)

فصل ۳ – بررسی اجمالی بستر طرح

– مرحله دوم : مطالعات تکمیلی – تطبیقی:

قیمت فایل فقط ۱۸,۹۰۰ تومان

خرید

________________________________

پیشنهاد میکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

پاورپوینت نور و کاربرد آن در معماری

پاورپوینت معماری همساز با اقلیم

پاورپوینت اقلیم گرم و خشک

پاورپوینت معماری های – تک

__________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.