كاربرد كامپیوتر در معماری

30نوامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری

كاربرد كامپیوتر در معماری

كاربرد كامپیوتر در معماری ,  دانلود مقاله كاربرد كامپیوتر در معماری ,  خرید مقاله كاربرد كامپیوتر در معماری ,

 دسته: معماری
بازدید: ۵ بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۳

كاربرد كامپیوتر در معماری مقدمه تاریخ بشریت ، حاكی از تلاش بی وقفه آدمی برای تسلط و بهره وری از مادر طبیعت بوده است وی با اتكا به قدرتهای خدادادای ، عقل ، خرد و خلاقیت همچنین دستانی ماهر همواره تلاش نموده است تا طبیعت سركش و قدرتمند را مهار نماید و برای تداوم بقای خویش مورد بهره برداری قرار دهد او سالیان درازی را در غارها و با حداقل امكانات و ابزار گذراند ضروریات و الزمات محیطی ، جمعی و فردی كم كم او را به كشف رموز و قوانین حاكم بر طبیعت وادار نمود .

قیمت فایل فقط ۳,۳۰۰ تومان

خرید

كاربرد كامپیوتر در معماری

 مقدمه:

تاریخ بشریت ، حاكی از تلاش بی وقفه آدمی برای تسلط و بهره وری از مادر طبیعت بوده است . وی با اتكا به قدرتهای خدادادای ، عقل ، خرد و خلاقیت همچنین دستانی ماهر همواره تلاش نموده است تا طبیعت سركش و قدرتمند را مهار نماید و برای تداوم بقای خویش مورد بهره برداری قرار دهد . او سالیان درازی را در غارها و با حداقل امكانات و ابزار گذراند . ضروریات و الزمات محیطی ، جمعی و فردی كم كم او را به كشف رموز و قوانین حاكم بر طبیعت وادار نمود .

او تلاش نمود تا با دستیابی به بهترین و كارآمدترین ابزارها ، آمال و آرزوها و تمنیات مادی و معنوی خود را تحقق بخشد .

آشنایی با ابزار معماری:

معماری نیز همچون دیگر شاخه های علوم و حرف بشری ، اهداف و وظایفی را برعهده گرفته است و بدین منظور ، از مجموعه ای از علوم ، فنون ، روشها و ابزار و امكاناتی  برای دست یابی به آن بهره می جوید . تا چندی پیش معماران برای تهیه نقشه ها و طرحهای خود از قلم ، راپید ، كاغذ كالك و نظایر آن استفاده می كردند ، ولی امروزه این ابزارها جای خود را به رایانه ها و برنامه های رایانه ای سپرده اند .

در سیستمهای سنتی ، طراحان ، طرحهای اولیه را در مقیاسهای كوچك( الی ) با دست و یا خط كش تهیه می كردند . سپس دسناتورها ( نقشه كشها ) وظیفة‌ تهیه نقشه های مدادی دقیق و با مقیاس بزرگتر (  تا  ) را برعهده گرفتند . در جریان تهیة نقشه ها ، بارها طرح ، از سوی طراحان ، كنترل ، حك و اصلاح می گردید . و سرانجام پس از كنترل نهایی طراح ، اقدام به دسن ( مركبی كردن ) آن بر روی كالك می نمودند . عموماً جریانات رفت و برگشت بین طراح و نقشه كش در مرحلة مدادی ، زمان بسیاری را به خود اختصاص می داد . چه بسا كه نقشه های مركبی شده ، بار دیگر مورد تجدید نظر قرار می گرفت و نقشه كشها مجبور به تیغ زدن ( پاك كردن ) قسمتهایی از كالك ، و ترسیم مجدد آن می شدند .

قیمت فایل فقط ۳,۳۰۰ تومان

خرید

__________________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیررامشاهده کنید:

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

انواع پله های ساختمانی – مهندسی معماری

تعیین ضخامت سنگ فرش

پاورپوینت پروژه نظم و بی نظمی در مبانی نظری معماری

پاورپوینت ضوابط و استاندارد کامل فضاهای مسکونی

_____________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.