كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی

30نوامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری

كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی

: كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی ,  دانلود مقاله كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی ,  خرید مقاله كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی ,

 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۸۰۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۵

كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی مقدمه امروزه صنعت راهسازی یكی از مهمترین شاخه های مهندسی می‌باشد كه به سرعت در حال رشد است گسترش سریع شبكه راهها، افزایش ترافیك و بار محوری ناشی از آن، همچنین افزایش تقاضا برای بهبود كیفیت خدمات، سبب تلاش بیشتر مهندسان به منظور بالا بردن كیفیت راهها و نگهداری آنها گشته است

قیمت فایل فقط ۴,۱۰۰ تومان

خرید

كاربرد پلیمرها در صنعت راهسازی

 مقدمه:

امروزه صنعت راهسازی یكی از مهمترین شاخه های مهندسی می‌باشد كه به سرعت در حال رشد است. گسترش سریع شبكه راهها، افزایش ترافیك و بار محوری ناشی از آن، همچنین افزایش تقاضا برای بهبود كیفیت خدمات، سبب تلاش بیشتر مهندسان به منظور بالا بردن كیفیت راهها و نگهداری آنها گشته است.

تا اوایل قرن بیستم جاده ها عمدتا خاكی بودند و راههای داخل شهری سنگفرش می‌شدند، امروزه، با پیشرفت تكنولوژی به روسازی راه بسیار اهمیت داده می‌شود.

در این میان مناسبترین ماده ای كه برای روسازی راه به كار می‌رود، آسفالت است. زیرا از مواد دیگری ارزانتر است، در برابر تغییرات شرایط جوی پایدار می‌باشد، خاصیت ارتجاعی دارد، به فراوانی و در همه جا  در دسترس است و می‌توان آن را (با اصلاحات لازم) در هر آب و هوایی به كار برد.

تا چندین دهه قبل آسفالت به صورت معمول خود (مخلوطی از قیر و سنگدانه) به كار می‌رفت. ولی امروزه مهندسان بنا به دلایل زیر سعی در بهبود خواص آسفالت دارند:

آسفالت با مشكلاتی نظیر ترك خوردن، شیار شیار شدند (Rutting) فرسوده شده بر اثر نمكها، جمع شدن بر اثر گرما یا شكننده شدن بر اثر سرما و … روبروست.

توجه به ایمنی و راحتی جاده ها از مهمترین اصول راهسازی مدرن است. مثلا سطح جاده باید طوری باشد كه اصطكاك لازم را ایجاد كرده از لیز خوردن اتومیبلها جلوگیری نماید. همچنین صدای ناهنجار ایجاد ننماید. یعنی دارای سطحی هموار باشد  نیز از جمع شدن آب روی جاده جلوگیری شود.

طراحان و مهندسان در پی یافتن روشها و مواد مناسبی برای اصلاح آسفالت هستند. از جمله مهمترین موادی كه تا كنون برای این منظور به كار رفته اند و نتایج بسیار رضایت بخشی به همراه داشته اند. پلیمرها می‌باشند.

.

فهرست مطالب:

– مقدمه. ۱

۲-۱ بهبود خواص قیر با اضافه كردن پلیمر. ۳

۲-۲ مواردی از كاربرد آسفالت پلیمری.. ۵

۲-۳ مشكلات استفاده از قیر پلیمری.. ۷

۳ – استفاده از پلیمرها در تسلیح آسفالت… ۸

۳-۱ چگونه مشهای انعطاف پذیر از ترك خوردن آسفالت جلوگیری می‌كنند؟. ۹

۳-۲ مشخصات فیزیكی مشهای تسیلح.. ۱۰

 

قیمت فایل فقط ۴,۱۰۰ تومان

خرید

__________________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیررامشاهده کنید:

جزوه دیوارهای هوشمند، ساخت دیوارهای بتنی شفاف با قابلیت تغییر رنگ – مهندسی معماری

انواع پله های ساختمانی – مهندسی معماری

تعیین ضخامت سنگ فرش

پاورپوینت پروژه نظم و بی نظمی در مبانی نظری معماری

پاورپوینت ضوابط و استاندارد کامل فضاهای مسکونی

____________________________________________

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.