مجتمع تجاری آرمان

29اکتبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
دانلود پاورپوینت مجتمع تجاری آرمان پاورپوینت مجتمع تجاری آرمان دانلود پاورپوینت تجاری آرمان,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۵۷۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۸۵

هدف از طراحی مجموعه‌های تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعه‌های تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعه‌ها را مورد بررسی قرار میدهیم

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

 مجتمع تجاری آرمان

.

هدف:

  • علاقه و انگیزه

موضوع تجاری با توجه به قدرت بی بدیل اقتصاد در عصر ما موضوعی ویژه در طراحی معماری به حساب می آید. در عصری كه توجه به هر مسئله به میزان صرفه و بازده اقتصادی آن می باشد پیداست كه امكان پرداختن به نگاه های خاص در معماری مجموعه های تجاری تقویت می گردد به همین دلیل انتخاب یك مجموعه تجاری برای طراحی معماری خود به خود جذاب تر از موضوعات دیگر می باشد.

  • قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی

هر مجموعه تجاری كه نیازهای ضروری زندگی بشر را عرضه كند خود به خود بخشی از توجیه اقتصادی است .برای افزایش موفقیت اقتصادی یك مجموعه باید عواملی از قبیل شدت نیاز جامعه

.فاصله سایت تا مجموعه های مشابه ونحوه دسترسی افراد به مجموعه توجه نمود .

قابلیت اجرا از دو جنبه قابل بررسی است اول استان اجرای پروژهبا توجه به تكنولوژی بومی وشرایط جامعه .دوم سازگاری طرح و ساختار اجرایی آن بافدرت وموفقیت پروژه كه هر دو درمرحله طراحی مورد توجه قرارخواهد گرفت.

چکیده :

هدف از طراحی مجموعه‌های تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر است. برای رسیدن به این هدف ابتدا نگاهی  گذرا به تاریخچه تجارت و ایران و تاریخچه ایجاد مجموعه‌های تجاری و اجتماعی در ایران ومشهد داریم و سیر تکامل و ویژگیهای این مجموعه‌ها را مورد بررسی قرار میدهیم. برای شناخت بیشتر نمونه‌های مشابهی را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مطالعه شهر مشهد برای مکاتباتی صحیح مجموعه و رسیدن به هدف ابتدایی طراحی مجموعه (ایجاد محیطی خوشایند برای خرید کالا؛ دریافت خدمات و ارتباط انسانها با یکدیگر) الزامی بوده است. به کمک تحلیلهایی که از جهات مختلف بر روی سایت انجام شده؛ نحوه قرارگیری ساختمان در سایت؛ نحوه جهت‌گیری آن؛ امتدادهای موثر بر ساختمان؛ ورودیهای آن و … استخراج شده است.

از آنجایی که سعی شده که ساختمان بیشترین هماهنگی را با محیط وتلفیقی ازمعماری مدرن وسنتی داشته باشد؛ آنالیز سایت مهمترین ابزارهای طراحی را در اختیار ما گذاشته است. برنامه‌ریزی کالبدی نیز فضاهای مورد نیاز و میزان آنها را مشخص خواهد کرد. بدیهی است که در روند طراحی؛ توجه خاص به ملاحظات دید و منظر و طراحی احجام بر اساس ویژگیهای سایت برای رسیدن به بهترین دیدها و مناسبترین احجام الزامی بوده است.

فهرست

فصل اول

·عنوان پروژه—————-                             ۱

·چكیده——————                           ۲

·مقدمه————–                           ۳

فصل دوم

·نگاهی به تاریخ تجارت ایران——-                              ۷

     فصـل سوم

·بررسی نمونه‌های مشابه–                              ۱۹

فصل چهارم

·مطالعات در مراکز تجاری——-                               ۳۱

فصـل پنجم

·مطالعات منطقه استان خراسان——–                      ۳۹

فصل ششم

·نتیجه گیری——————-                               ۷۵

·بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامركز تجاری——-              ۷۶

فصل هفتم

·آنالیز سایت————            ۷۸

فصل هشتم :

·منابع ———————                 ۸۱

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.