معماری باغ ایرانی

 معماری باغ ایرانی, پاورپوینت معماری باغ ایرانی, دانلود پاورپوینت معماری باغ ایرانی,
 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۶۳۴۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۲

معماری باغ ایرانی به همراه تحلیل باغ فین کاشان و باغ ارم شیراز

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

مقدمه :

.

ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته و در تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها در کل عملکردهای مختلفی داشته اند و در بعضی دورانهای باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شوند . در دوره اسلامی نیز ایجاد باغها و درخت زارها همچنان مورد علاقه ساکنان این سرزمین کهنسال بوده و علاوه بر باغهای بزرگ و با شکوه بیرون شهرها ، چندین سده پدیده باغسازی در درون و پیرامون شهرها ، خاص این سرزمین بوده است .

در دین اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بیمورد آن نکوهیده شمرده شده و در این مورد احادیث و روایت فراوانی در دست است . از طرفی به دلیل اختلاف آب و هوایی مناطق مختلف ایران ، بخصوص در مناطق گرمسیری باغ اهمیت ویژه ای پیدا می کند . این دو موضوع و مسایل دیگر باعث شدند که در این سرزمین درخت به عنوان عامل گیاهی و حیاتی مورد احترام اهالی قرار گیرد

باغهای ایرانی :

باغ ایرانی از قدیمی ترین و مهمترین باغ های جهان به شمار می روند . باغ ایرانی بیشتر حاکی از نیازهای روحی و کمتر متناسب با نیازهای آب قابل سنجش است . از زمان های قدیم بخش اساسی از زندگی ایران و معماری آن بوده در موجودیت آتشکده های بزرگ و تقویت نمادین آنها ، سهم داشته است از زمان سومریان باغ ، معبد و قصر سلطنتی را احاطه می کرد. زندگی در ایران به آب وابسته و در واقع آب عامل اصلی زندگی است .

ایرانیان درخت را همراه با آب روان ترسمی کرده اند که مطلوبترین منظره در یک سرزمین خشک است . پس از آب درختان مهمترین نقش را در شکل گیری باغ ایرانی دارند . ایرانیان قدیم معتقد به فرشته مقدسی بودند به نام ( اوروزا ) که صدمه زدن به گل و گیاه موجب ناراحتی و خشم او می شد . ایرانیان بسیار پیشتر از سایر اقوام و ملل پی بردند که باغ سازی اساس کشاورزی است و نیکوترین شیوه های باغ سازی را هم از زمانهایی د یرین به دست آورده بودند .
در دوران اسلامی ، باغ های انبوهی کاخ را احاطه می کردند و از لحاظ معماری به صورت بخشی از آن در نظر گرفته می شد. به صورتی که باغ تمامی جوانب اصلی بنا را به صور قرینه فرا می گرفت .
سراسر محوطه به قطعات مستطیلی تقسیم می شد که از میان آنها جوی های کوچکی می گذشت . این باغ ها به پیروی از پیشینیان ایرانی ساخته می شوند از همان سده های نخستین هجری ، باغ سازی به شیوه ایرانی به فراسوی مرزهای می رود و به مرور زمان گستره خود را وسیع تر می کند . شیوه باغ سازی در کشورهای شرقی از باغ سازی ایران الهام گرفته است ، در این اسلام کاشتن درخت پسندیده و از بین بردن و قطع بی مورد آن نکوهیده شمرده شده و در این مورد احادیث و روایات فراوانی در دست است .

معماری باغ ایرانی به همراه تحلیل باغ فین کاشان و باغ ارم شیراز:۱٫ باغ ایرانی(زمین-هندسة باغ ایرانی-کوشک-آب در باغ-گیاهان باغ)۲٫ باغ فین کاشان:

nموقعیت باغ فین- كاشان
nموقعیت باغ در شهر
nشبکه های دسترسی در وضع موجود
nتاریخچه باغ فین كاشان
nمعرفی و شكل گیری باغشاه فین
nکوشک
nمحورهای باغ
nبازشناسی کاربری های وضع موجود
nآب
nنقشه چگونگی حضور آب و شکل حرکت آن در باغ
nنقشه جهت حرکت آب بر اساس شیب زمین در باغ
nگیاهان باغ
nنقشه دسترسی ها
۳تحلیل باغ ارم:

nموقعیت باغ در شهر
nتاریخچه
nدید و منظر
nعرصه وفضای باغ
n استخر
nورودی باغ
nمحور اصلی باغ
nکوشک
nگیاهان باغ
nشیوه آبیاری باغ
حجم فایل۶٫۱۹مگابایت
فرمت فایل:پاور پوینت
تعداد صفحه:۴۲

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.