مونوگرافی ایل بختیار (بررسی ساختار فرهنگی- اجتماعی)

30نوامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
 مونوگرافی ایل بختیار (بررسی ساختار فرهنگی اجتماعی) ,  مونوگرافی ایل بختیار ,  بررسی ساختار فرهنگی اجتماعی ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۰۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۴۰

مونوگرافی ایل بختیار (بررسی ساختار فرهنگی- اجتماعی)جامعه عشایری كشور سابقه ای طولانی در تاریخ و فرهنگ ایران زمین دارد از زمانهای گذشته تاكنون بخشی از مردم در پهنه جغرافیایی ایران نوعی از زندگی را برگزیده اند كه با استفاده از چراگاه های طبیعی، به پرورش دام می پردازند و فعالیت عمده آنها دامداری است جامعه عشایری كشور در كنار جامعه شهری و روستایی جامعه سومی را به وجود آورده است که برای شما کاربران عزیز درنظر گرفته شده است و شما میتوانید این پاورپوینت را دانلود کنید.

 

 

مردم بختیاری یا لرهای بختیاری[۳][۴][۵] یا ایل بختیاری[۲] از مردمان ایرانی‌تبار به‌شمار می‌آیند، که در جنوب غربی ایران در استان‌های چهار محال و بختیاری، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان زندگی می‌کنند.[۶][۷] بختیاری‌ها به گویش بختیاری که یکی از گویش‌های زبان لری است گویش می‌کنند.[۸][۹][۴] ایل بختیاری از دو شاخه چهارلنگ و هفت‌لنگ تشکیل شده است،[۱۰] که چهارلنگ خود به ۵ باب و هفت‌لنگ به ۴ باب تقسیم می‌گردد و هر باب نیز از چندین طایفه تشکیل می‌شود.[۱۱] این تقسیمات که نمودار سازمانی ایل بختیاری خوانده می‌شود، به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد و بر مبنای نظام خاص طبقاتی و مالیاتی طوایف بختیاری سازمان یافته است.[۱۲]

سرزمین کنونی بختیاری هزاران سال است که سکونت‌گاه گروه‌های مختلف انسانی می‌باشد. شواهد گوناگون نشان می‌دهد که سرزمین باستانی قوم لر ده‌ها هزار سال پیش، مسکونی بوده‌است. منابع و امکانات طبیعی از قبیلِ آب، جنگل، مراتع، بارندگی مناسب، آبگیرهای فراوان و درّه‌های مستعد برای کشاورزی، این سرزمین را به یکی از بهترین زیستگاه‌ها و محل تجمع و سکونت گروه‌های انسانی در گذشته تبدیل نموده بود. افزون بر این امکانات، در بلندی‌های زاگرس و دامنه‌های آن، محیط مناسبی برای رویش نباتات علوفه‌ای و گونه‌های مختلف حیوانات فراهم کرده بود.

كوچ نشینی شیوه ای از زندگی است كه بر مبنای اقتصادی استوار است. در هر گونه تلاش انسانی، خواه  تلاش جسمانی، ذهنی یا معنوی كه به تولید كالای اقتصادی منتهی شود، كار نامیده می شود، در زندگی كوچ نشینی عمده فعالیت انسان حول محور تلاش جسمانی و دام و مرتع از طرف دیگر اساس و مبنای زندگی كوچ نشین را تشكیل می دهد مرتع را طبیعت، یعنی محیط جغرافیایی، در اختیار انسان كوچ نشین قرار می دهد.و انسان كوچ نشین با به كارگیری سرمایه (دام) و به كار انداختن نیروی جسمانی خود در فرایند تولید قرار می گیرد. در حقیقت این نوع زندگی تابع نوعی جبر جغرافیایی است.

.

فهرست مطالب

موضوع شماره صفحه

مقدمه: ۲

تعاریف ازمردم شناسی ۴

روش تحقیق ۶

فصل اول: زندگی كوچ نشینی در ایران

كوچ- ایل عشیره ۹

تعریف كوچ نشینی ۱۰

انواع كوچ نشینی- علل كوچ- زمان كوچ ۱۲

چرا قوم بختیاری ولی را به این نام را می خواندند ۲۱


نوع فایل: word

سایز:۲۰۴ KB 

تعداد صفحه: ۱۴۰

قیمت فایل فقط ۱۱,۵۰۰ تومان

خرید

__________________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیررامشاهده کنید:

تعیین ضخامت سنگ فرش

پاورپوینت پروژه نظم و بی نظمی در مبانی نظری معماری

پاورپوینت ضوابط و استاندارد کامل فضاهای مسکونی

اتوکد و رساله فرهنگسرا-نمونه اول

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

___________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.