پاورپوینت آشنایی با GIS

پاورپوینت آشنایی با GIS

پاورپوینت آشنایی با GIS , دانلود پاورپوینت آشنایی با GIS , آشنایی با GIS , GIS , سیستم اطلاعات جغرافیایی , نقشه , پاورپوینت GIS ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۸۶۲۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۳۵

دانلود فایل پاورپوینت آشنایی با GIS(سیستم اطلاعات جغرافیایی)،در حجم ۱۳۵ اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت آشنایی با GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) ،در حجم ۱۳۵ اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:

GIS سیستمی است كه باعث سرعت بخشیدن به پردازش داده ها و اطلاعات جغرافیایی شده و به كمك آن می توان آنالیز، تغییر، ضبط و مشاهدة اطلاعات را انجام داد.

GIS مجموعه ای از نرم افزارها و سخت افزارها، داده ها، متخصصین و مدلها جهت اخذ، ذخیره سازی، بازیابی، پردازش و نمایش داده های مرجع شده مكانی جهت تصمیم گیری برای حل یك مشكل میباشد.

استفاده از این سیستم روز به روز در حال گسترش بوده و لازم است كه این فناوری دركشور ما نیز در همة زمینه های مرتبط بخصوص منابع طبیعی و جنگل رشد مناسب داشته باشد.

سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) یك سیستم كامپیوتر مبنا می باشد كه به عنوان یك مجموعه متشكل از سخت افزار، نرم افزار، اطلاعات جغرافیایی، نیروی انسانی و مدلهای پردازش داده، به منظور تولید، ذخیره سازی، نمایش، بازاریابی، پردازش، بهنگام رسانی  و… اطلاعات جغرافیایی مربوط به عوارض و پدیده های مختلف، مورد استفاده قرارمی گیرد.

به عبارت دیگر، GIS یك سیستم حامی تصمیم گیری است كه به صورت وسیع در زمینه بهینه سازی فعالیتها و فرآیندهای مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد.

GIS  به سادگی یك سیستم كامپیوتری صرفاً برای تولید نقشه نیست گرچه قادر به تولید انواع نقشه ها در مقیاس های مختلف و در سیستم های تصویر متفاوت و با رنگهای متنوع می باشد.

GIS یك ابزار تحلیلی اطلاعات فضائی است. مهمترین ویژگی این سیستم اینست كه امكان شناسائی روابط فضائی میان عوارض مختلف روی نقشه را فراهم می سازد.

GIS  صرفاً وسیله ای برای ذخیره و نگهداری نقشه نیست (ثبت اسناد نقشه ای)، بلكه ابزاری است كه برای اهداف خاصی، اطلاعات را نیز ذخیره می سازد.

GIS  اطلاعات مكان دار فضائی را با اطلاعات جغرافیائی یك پدیده خاص روی نقشه مرتبط می سازد. اطلاعات به شكل عوارض جغرافیائی در كامپیوتر ذخیره می شود.مثلاً شبكه راهها بایك سری خطوط روی نقشه مشخص می گردد كه به تنهائی اطلاعات چندانی راجع به جاده ارائه نمی كند. برای دستیابی به اطلاعات مربوط به جاده ها مانند عرض جاده، نوع جاده، طول جاده، سال احداث و غیره بایستی به پایگاه اطلاعاتی مربوطه مراجعه نمود و سپس با تلفیقی از این دو نوع اطلاعات، نقشه جدیدی با اطلاعات بیشتر تولید نمود.

به عبارت ساده، یك GIS صرفاً نقشه با عكس ها را نگهداری نمی كند، بلكه یك پایگاه اطلاعاتی با توجه به كلیه اصول و معیارهای فنی و علمی آن ایجاد می نماید. مفهوم پایگاه اطلاعاتی در یك GIS بسیار مهم است و آن را از یك سیستم ساده یا كامپیوتری نقشه كشی متفاوت می سازد. در GIS سیستم مدیریت اطلاعات نیز به صورت جزء پیوسته آن در آمده است.

و…

فهرست مطالب:

GIS چیست؟

ویژگیهای یك سیستم اطلاعات جغرافیایی

توانایی های سیستم جغرافیایی چیست؟

قابلیت های GIS

برخی کاربردهای GIS

محاسن و معایب GIS

در فرایند برنامه‌ریزی GIS

GIS مؤلفه های

وظایف اصلی یك سیستم اطلاعات جغرافیایی

زیر سیستم های GIS

منابع تولید كننده اطلاعات مورد نیاز یك سیستم GIS

مراحل رقومی سازی از طریق دیجیتایزر

سیستم مختصات

انواع پروژكسیون

و…

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۱۳۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:

فایل پاورپوینت GIS و ساماندهی شهری(۱۸ اسلاید)

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

مصالح ساختمانی

مراحل ساخت ساختمان های اسكلت فلزی

محاسبه شدت روشنایی

پاورپوینت آشنایی با GIS

پاورپوینت ورود داده ها به سیستم اطلاعات جغرافیایی

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.