پاورپوینت بینش و عناصر نمادین در معماری اسلامی

پاورپوینت بینش و عناصر نمادین در معماری اسلامی

پاورپوینت بینش و عناصر نمادین در معماری اسلامی ,  دانلود پاورپوینت بینش و عناصر نمادین_طاق و قوس_مقرنس در معماری اسلامی ,  پاورپوینت بینش و عناصر نمادین در معماری اسلامی ,

 دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۹۰۹۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۶۰

پاورپوینت بینش و عناصر نمادین ، طاق و قوس و مقرنس در معماری اسلامی که برای شماکاربران عزیزدر نظر گرفته شده است و شمامیتوانید این پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۹,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت بینش و عناصر نمادین در معماری اسلامی

بینش نمادین در معماری اسلامی

•مقدمه

•نماد

•عناصر نمادین در معماری اسلامی

•هندسه در معماری اسلامی

•نقش عناصر نمادین در معماری معاصر ایران

•منابع و ماخذ

مقدمه

معماری اسلامی برگرفته از زبان قرآن است و عمق و غنای تمدن اسلام را با بهره‌گیری از روح معنویت نشان می‌دهد. این امر به گونه‌ای است که اعتقاد به توحید و ایمان به تعالیم اسلام به عنوان اندیشه زیبایی‌شناسی دین اسلام در معماری اسلامی تجلی می‌یابد مؤلفه‌های به جا مانده از پیش از ظهور اسلام نشان می‌دهد از زمانی که انسان هنر را شناخت یعنی از هزاران سال پیش به طراحی رنگی از حیواناتی که منقرض شدند به منظور نشان دادن واقعیتها و مهارتهای خود بر روی دیوارها پرداخت . در واقع هنر پیش از زبان و ادبیات در زندگی انسان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط او به شمار می‌رفت .

ارتباط معماری با دین اسلام نشانه اعتقاد به توحید، ایمان و عمل به آموزه ها و تعالیم دین اسلام است. اندیشه توحیدی مبنی بر اعتقاد به خدای واحد سبکی بود که در اکثر هنرهای اسلامی به عنوان موضوعی بکر به کار می رفت. معماری اسلامی هنری بود که نه تنها در اماکن دینی چون مساجد مورد استفاده قرار می گرفت، بلکه از آن در مدارس، ضریحها و قصرها و حتی خانه ها و حمامها نیز بهره گرفته می شد.

بنابراین می توان گفت که معماری اسلامی با روح تمدن اسلام تطبیق داشت.هویت معماری اسلامی در همه جهان با وجود تنوعات زبانی و تمدنی یکسان است و این تنوعات از چین تا اقیانوس اطلس با وجود تعددات فرهنگها دیده می شود. اگر چه رومیها و دیگر اقوام نیز دارای معماری بودند، اما معماری اسلامی ویژگی خاص خود را داشت. از دیگر ویژگیهای هنر معماری اسلامی تزئینات است که مسجد النبی به عنوان اولین بنای اسلامی دارای معماری اسلامی دارای این ویژگی بوده است.

 

قیمت فایل فقط ۹,۵۰۰ تومان

خرید

___________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیررا مشاهده کنید:

پاورپوینت تحلیل روستای انجیله

پاورپوینت تحلیل روستای اردمه

نقشه كشی صنعتی در محیط Drawing

تحقیق شهر کرج

پاورپوینت سازه های طبیعی و هندسه فراکتال

______________________________________________

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.