پاورپوینت تناسبات در معماری

 پاورپوینت تناسبات در معماری ,  دانلود پاورپوینت تناسبات در معماری ,  پاورپوینت معماری ,
دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۷۶۷۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۸

پاورپوینت تناسبات در معماری در قالب ۳۸ اسلاید بهمراه تصاویر کامل ، آماده ارائه که برای شما کاربران عزیز درنظر گرفته شده است و شما میتوانید این پاورپوینت را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت تناسبات در معماری

تناسب یکی از مفاهیم اصلی و پایه‌ای معماری است که به رابطهٔ بین اجزا و کلیت یک فضا یا طرح معماری اشاره دارد و منظور از تئوری‌های تناسبات، ایجاد احساس نظم بین اجزاء یک ترکیب بصری است.

در سبک‌های معماری به تناسب اجزا معماری و انسان و فضا توجه بسیاری شده است و در هر سبک معماری تغییرات تناسب مفاهیم متفاوتی را بیان می‌کند.

نسبت طلائی بین اجزای ساختمان در معماری‌های متعدد و در زمان‌های متفاوتی در سبک‌های معماری مورد نظر بوده‌است و آثار آن را در معماری ایرانی-اسلامی، معماری مصر باستان، معماری یونان، معماری روم می‌توان دید.

برج و میدان آزادی:طول بنا ۶۳ و عرض ان ۴۲ است که ۱/۵=۴۲: ۶۳ و به عدد طلایی نزدیک می‌باشدسبک معماری آن نیزطاق بزرگی است که تلفیقی از سبک هخامنشی و ساسانی و اسلامی است که منحنی آن با الهام از طاق کسری معماری ایران باستان را تداعی می‌نماید.

قلعه دالاهو، کرمانشاه:خطی از استحکامات به طول دو و نیم کیلومتر و عرض چهار متر با قلوه و لاشه سنگ به همراه ملات دیوار گچ را می‌سازد. سرتاسر نمای خارجی این دیوار با مجموعه‌ای از برج‌های نیم دایره‌ای شکل تقویت شده است. می دانیم۱/۶=۵/۲: ۴ که همان عدد طلایی است.

 

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

______________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

پاورپوینت پروژه نظم و بی نظمی در مبانی نظری معماری

پاورپوینت ضوابط و استاندارد کامل فضاهای مسکونی

اتوکد و رساله فرهنگسرا-نمونه اول

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

دانلود پاورپوینت معماری همساز با اقلیم

_______________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.