پاورپوینت خانه ای با بلوک های بتنی سفید در ویتنام

 پاورپوینت خانه ای با بلوک های بتنی سفید در ویتنام , خانه ای با بلوک های بتنی سفید در ویتنام , پاورپوینت ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۳۰۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۹

نمونه مشابهی از خانه های مسکونی تجزیه و تحلیل خانه ای با بلوک های بتنی سفید در ویتنام(cocoon )

.

در یکی از مناطق شهری نادیده گرفته شده ویتنام معماران محلی landmak نمای خانه ای با آجرنمای قرمز را تغییر داده و یک نمای جدید به آن داده اند. علاوه بر نمای خارجی در داخل خانه هم برخی تغییرات داده شده است و دکوراسیون داخلی را نیز زیباتر از گذشته نمایان کرده است. در ادامه با میهن بنا همراه باشید.

طراحی نمای ساختمان به صورت کلی تغییر داده شده است که اکنون رنگ سفید آن زیبایی نما را به اوج خود رسانده است. در این ساختمان تراس و پنجره ها به گونه ای طراحی شده است که نور بهتر  از گذشته به داخل ساختمان نفوذ می کند.

مشخصات پروژه:

نام: خانه cocoon

معماران: landmak architecture

معماران مسئول: ta tien vinh, truong tuan chung

تیم طراحی: le minh hoang, ngo hung, nguyen viet anh, nguyen thi thao, pham dinh hanh, vu nam son , do thọ ha, tran viet phu, bui huy toan

سرپرست ساخت و ساز: nguyen trong huan

تاریخ اتمام: ۲۰۱۶

دکوراسیون خانه: lava VN

عکاس: trieu chien

منبع: designboom

بلوک AAC

بتن اوتوکلاو هوا داده شده (AAC) که به عنوان بتون سلولی اوتوکلاو (ACC) یا بتن سبک اوتوکلاو (ALC)، بتون اوتوکلاو هبلکس،‌ بتن سلولی، بتن متخلخل ایرکریت، هبل بلوک و یتونگ نیز شناخته شده از بتن سبک، پیش ساخته و فوم می باشد که مواد سازنده آن در اواسط دهه ۱۹۲۰ اختراع شد و به طور همزمان مقاومت در برابر ساختار، ‌عایق کاری، آتش و قالب گیری را فراهم می آورد. محصولات AAC شامل بلوک، پانل دیوار، پانل کف و سقف،‌ پانل پوشاننده (نما) و تیر سر در می باشد.

۱- پیشینه

۲- کاربردها

۳- ساخت و ساز

۴- مزایا

تاریخچه یا پیشینه:

بلوک AAC در اواسط دهه ۱۹۲۰ توسط معمار و مخترع سوئدی به نام دکتر یوهان رکسل اریکسون تکمیل شد و با پروفسور هنریک کروئر در موسسه فناوری رویال همکاری می کرد. این ماده در سوئد به سال ۱۹۲۹ در کارخانه های بروتت تولید شد و به سرعت همه گیر شد. سپیروکس در سال ۱۹۳۹ در سوئد تاسیس شد و در حال حاضر گواهی خود را دریافت کرد و صاحب کارخانجاتی در ۳۵ منطقه دنیا می باشد. در دهه ۱۹۴۰ علامت تجاری یوتونگ معرفی شد و به «بتن آبی» در سوئد اشاره می کند چونکه سایه آبی دارد. این ورژن یوتونگ از سنگ رسی زاج سفید تولید شده و محتوای کربن قابل احتراق آن مفید بوده و در فرایند تولید به کار می رود. برند بتن رقابتی سیپورکس در توزلای بوسنی تولید شد و از مواد خام دیگری استفاده کرد. «یوتونگ» سیپورکس را کسب نمود، و امروز «سیپورکس» را تحت برند «یوتونگ» در توزلای بوسنی تولید می کند. متاسفانه رسوبات ورقه های سنگ برای یوتونگ دارای اورانیوم به کار می رود که مواد رادیواکتیو و گاز رادون را در ساخت و ساز به کار می برد. در سال ۱۹۷۲ مقامات امنیت پرتوشناسی سوئد عدم تناسب مواد سازنده دارای نشست رادون را متذکر شدند و کاربرد ورقه های زاج سفید یا رسوم در تولید یوتونگ در سال ۱۹۷۵ متوقف شد. یوتونگ در سال ۱۹۷۵ از مواد خام بدون مواد اورانیوم به کار رفت و تولید شد.

از سال ۱۹۸۰، افزایش کاربرد مواد AAC در دنیا مشاهده شده. کارخانجات تولیدی جدید در استرالیا، بحرین، چین، اروپای شرقی، هند، اسرائیل و آمریکا ساخته شده. AAC بیشتر توسط توسعه دهندگان، معماران و سازندگان مسکن به کار می رود.

مزایا:

بیش از ۷۰ سال است که AAC تولید می شود و مزایای زیادی نسبت به سایر مواد سازنده دارد و یکی از مهمترین آنها، تاثیر کم محیط می باشد.

کارآیی دمایی آن فشار گرمایش و سرمایش در ساختمان را کم می کند. ساختار متخلخل آن باعث مقاومت در برابر حریق می شود. قابلیت عملکردی آن باعث برش درست شده و تولید ضایعات در هنگام کار را به حداقل می رساند.

تولید بلوک AACدر اروپا به شکل قابل ملاحظه ای کُند شد ولی این صنعت به سرعت در آسیا در حال رشد است چونکه تقاضای زیادی در مسکن سازی و فضای تجاری دارد. چین، آسیای مرکزی، هند و خاورمیانه در ساخت و مصرف بلوک AAC بالاترین رتبه را دارند. تولید بلوک AAC در خلیج فارس در سال ۱۹۷۸ همراه شرکت تولید بتن سبک سیپروکس LCC آغاز شد.

کاربردها:

AAC از مواد مبتنی بر بتن عایق کاری شده ؟؟؟ که برای بیرون و درون ساختمان به کار می رود. علاوه بر قابلیت عایق کاری AAC، یکی از مزایای آن در ساخت و ساز، نصب سریع و آسان آن است چونکه مواد را می توان مسیریابی،‌ماسه بندی و یا برش داد و با استفاده از ابزار قدرتمند فولادی کربن استاندارد در جایگاه خودش قرار داد.

AAC به طور مناسب در مناطق شهری با ساختمان های خیلی بلند و مناطقی که تغییرات خیلی زیاد دما را دارند به کار می رود. به خاطر تراکم پایین آن، ساختمان های خیلی بلند با استفاده از AAC که فولاد و بتون کمتری برای ساختار دارند ساخته می شود. مقدار ؟؟؟ برای لایه بندی بلوک های AAC کاهش خواهد یافت چونکه تعداد اتصالات کم است. به همین ترتیب مواد مورد نیاز برای تقسیم و اصلاح کاهش یافته به دلیل درستی ابعادی AAC کارآیی دمایی بهتر AAC باعث شده تا کاربرد آن در مناطق با دمای بالا مناسب باشد و نیاز به مواد جداکننده برای ساخت و ساز و عایق بندی را حذف می کند چرا که منجر به ساخت سریع تر می شود حتی اگر ملات سیمان معمولی به کار رود، اکثر ساختمان ها با مواد AAC انتخاب شده و از ملات نازکی در حدود ۸/۱ اینچ استفاده می شود که البته به قوانین ملی ساخت و ساز بستگی دارد. مواد AAC را می توان با استوکر یا پلاستر پوشاند که باعث حفاظت اجزا شده و یا با موادی مثل آجر و ونیل پوشش داد.

کارآیی منابع آن تاثیر محیطی را در تمام مراحل سیکل عمر کم کرده از پردازش مواد خام گرفته تا انتقال ضایعات.

سبک بودن باعث حفظ هزینه و انرژی در حمل و نقل، هزینه کار شده و شانس ابقا در طی زلزله را بیشتر می کند.

بلوک های بزرگتر کار ساخت را سریع تر می کنند. هزینه پروژه کم می شود.

دوستدار طبیعت: در هنگام استفاده حداقل ۳۰% ضایعات محیطی را نسبت به بتن سنتی کم می کند. کاهش ۵۰% نشت گاز گلخانه ای را به همراه دارد. در صورت امکان، کاربرد بتن هوازده اوتوکلاو، انتخاب بهتری برای محیط زیست.

حافظ انرژی: دارای ویژگی عالی بوده و عایق مناسبی است یعنی محیط درونی به راحتی حفظ می شود. وقتی به کار می رود معمولا نیازی به عایق کاری تکمیلی نیست.

افزایش اکوستیک: وقتی به بتن فکر می کنید نباید عالی بودن اکوستیک را در نظر بگیرید به هر حال این بتن دارای عملکرد عالی اکوستیک است و می توان به عنوان مانع موثر صدا به کاربرد.

مقاوم در برابر حریق: ACC مثل بتن معمولی مقاوم در برابر حریق است. این ماده غیرارگانیک و غیرقابل احتراق است.

تهویه بیشتر: این ماده هوایی بوده و باعث تخلیه آب می شود و رطوبت ساختمان را کم می کند. ACC رطوبت را جذب می کند و مانع احتراق و مسایل دیگر می شود.

غیر سمی بودن: گازهای سمی یا مواد سمی دیگر در این بتن وجود ندارد. باعث جذب حشرات یا آفات که خرابی ایجاد می کنند نمی شود.

سبکی: بلوک های بتن که از ACC ساخته شده حدود یک پنجم بتن واقعی وزن دارد. و در سایزهای مختلف تولید شده تا ساخت وساز سریع تر و راحت تر پیش برود.

درستی: پانل ها و بلوک های ساخته شده از این بتن با سایزهای دقیق و مورد نیاز تولید می شوند. نیاز کمتری به اندازه گیری در محل کار وجود دارد. وقتی بلوک و پانل ها با همدیگر هماهنگ شدند، کاربرد مواد پایان دهنده مثل ملات کم می شود.

دوام زیاد: عمر این مواد زیاد است چونکه تحت تاثیر آب و هوا و شرایط دمایی قرار نمی گیرد. تحت شرایط تغییرات نرمال آب و هوایی هم قرار نمی گیرد.

ترکیب سریع: کار با مواد سبک راحت است و ترکیب و مونتاژ سریع تر و راحت تر صورت می گیرد.

ساخت و ساز:

برخلاف اکثر کاربردهای بتن، AAC با استفاده از موادی بزرگتر از ماسه تولید نمی شود. سنگ کوارتز، سنگ گچ تصفیه شده و سنگ آهک (معدنی) و یا سیمان و آب به عنوان عامل اتصال دهنده به کار می رود پودر آلومینیوم به میزان ۰۸/۰- ۰۵/۰ % به کار می رود (به تراکم از قبل تعیین شده بستگی دارد). در بعضی کشورها مثل هندوچین خاکستر بادی از طریق کارخانجات پودر گرمایی تولید شده و دارای ۶۵-۵۰% سیلیکا می باشد که به صورت مصالح استفاده می شود.

وقتی AAC به شکل های مختلف میکس و قالب بندی شد، واکنش شیمیایی صورت گرفته و AAC سبک با ویژگیهای دمایی تشکیل می شود (۲۰% از وزن بتن) پودر آلومینیوم با هیدروکسید کلسیم و آب واکنش داده و هیدروژن تشکیل می شود. گاز هیدروژن باعث جوشاندن و دو برابر کردن مواد خام شده و حبابهای گاز به قطر ۳ میلی متر تولید می شود. در پایان فرایند جوشاندن، هیدروژن وارد هوا شده و با آن ترکیب می شود.

وقتی این فرم ها از مواد گرفته شد، جامد شده ولی هنوز کمی نرم است. سپس به صورت بلوک یا پانل بریده می شود و در اتاقک های اوتوکلاو به مدت ۱۲ ساعت قرار می گیرد. در طی فرایند سخت کردن فشار بخار زمانی که دما به ۱۹۰ درجه سلسیوس می رسد و فشار به ۸ تا ۱۲ بار می رسد ماسه یا سنگ کوارتز با هیدروکسید کلسیم واکنش داده و هیدرات سیلیکای کلسیم تشکیل می شود و قدرت AAC و خصوصیات خاص دیگر را افزایش می دهد. به خاطر دمای نسبتا پایین به کار رفته در بلوک های AAC، آجر پخته مورد توجه نیست ولی بتن سبک ضروری است. بعد از فرایند اوتوکلاو کردن، ماده آماده به کار رفتن در ساخت و ساز است. براساس تراکم، تا ۸۰% حجم بلوک AAC هواست. تراکم پایین AAC برای قدرت فشردگی پایین به کار می رود و می تواند فشار ۸ mpa و ۵۰% فشار بتن معمولی را تحمل کند.

قیمت فایل فقط ۱,۰۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.