پاورپوینت راهكارهای بهسازی پی‌ها

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۶۱۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۷

پاورپوینت راهكارهای بهسازی پی‌ها در ۳۷ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت راهكارهای بهسازی پی‌ها

راهكارهای بهسازی پی‌ها
بهسازی پی ساختمان

اگر چه افزودن یا تكمیل پی‌های موجود برای اعضای جدید در سازه اصلی از قبیل دیوارهای برشی و قاب‌های مهاربندی شده در بهسازی لرز‌ه‌ای متداول است، ولی بهسازی كمبودهای پی موجود در مقایسه با آن كمتر مورد توجه است. دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد، نخست اینكه عملیات بهسازی پی ساختمان موجود بسیار پرهزینه است و دوم اینكه درگزارش‌های رسیده از بررسی‌های اولیه موارد آسیب در زلزله‌ها تعداد نسبتاً كمی از آسیب‌های جانبی و مالی ناشی از گسیختگی پی گزارش شده است.
تحلیل پی یكی از قسمت‌های چالش آفرین بهسازی لرزه‌ای است. فرضیات متفاوت با توجه به شرایط بهتر تكیه‌گاه‌ها، خواص خاك محل و موقعیت و نوع رفتار غیرخطی محتمل به تغییر گسترده‌ای در نتایج منجر می‌شود. برای بسیاری از ساختمان‌ها، ارزیابی نتایج اولیه برای فهم چگونگی اندركنش پی با سازه اصلی و خاك پیرامونی تحت بارگذاری زلزله نیازبه مدل سازی و تحلیل‌های دقیق‌تر دارد. معمولاً تسلیم یك عضو پی یا خاك مكانیزم حاكم خرابی است، اما تنها پس از نگاهی به سازه اصلی و زیر سازه به عنوان یك مجموعه است كه می‌توان توالی و طبیعت رفتاری عضو را تعیین كرد.
چنانچه تحلیل منطقی نشان دهد كه پی‌های جدید باید افزوده یا پی‌های موجود اصلاح شوند، مهندس سازه باید فهم درستی از مشكلات مهندسی خاك، اهداف بهسازی، توصیه‌های عملكردی، و فرضیات و روش‌ها و محدودیت‌های اجرایی داشته باشد. روشن است كه بهسازی سازه موجود نسبت به اجرای سازه‌ی جدید بسیار مشكل‌تر است. به دلیل هزینه بهسازی پی، دیگر گزینه‌ها باید كاملاً بررسی و نیاز به اصلاح پی، قطعی تشخیص داده شود.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۶,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت افزودنی‌های بتن زودگیرکننده

پاورپوینت راهكارهای بهسازی پی‌ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.