پاورپوینت مجتمع لیندن استراسه

2نوامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پاورپوینت معماری
 پاورپوینت مجتمع لیندن استراسه , مجتمع لیندن استراسه , پاورپوینت ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۴۸۹ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۰

نمونه مشابهی از خانه های مسکونی مجتمع لیندن استراسه

قیمت فایل فقط ۱,۱۰۰ تومان

خرید

مجتمع لیندن استراسه

.

امروزه کشور هلند به لطف دستاوردها و ایده های خلاقانه معماران جوان در عرصه توسعه بافت های مسکونی و مساکن اجتماعی به کانون توجه معماران و شهرسازان تبدیل شده است. اما پیش از این و در سال های رهایی از قیود اولیه معماری مدرن نیز معماری و شهرسازی بسیار مدیون کشور هلند و معماران این سرزمین بوده است.

هرمان هرتزبرگر که از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۲ سردبیری مجله فوروم را به عهده داشته است از رهبران جنبش معماری مدرن خصوصا معماران ساختار گرای هلند به شمار می آید که در عرصه بین المللی نیز به شهرتی فراوان دست یافته است. وی در سال ۱۹۳۲ در آمستردام متولد و در دانشکده فنی شهر دلف تحصیل معماری نموده و از سال ۱۹۷۰ در آکادمی معماری آمستردام به تدریس پرداخت. وی علاوه بر فعالیت های حرفه ای و تدریس در دانشگاه های مختلف تالیفات بسیار با ارزشی پیرامون موضوعاتی نظیر شیوه های اموزش معماری منتشر نموده است. اودر سال ۱۹۷۲ با ساخت مجتمع اداری central beheer تبحر خود را در ساختار پلان های پیچیده مدولار و پیش ساخته نشان داد.

هرتز برگر در سال ۱۹۸۶ برای طراحی و اجرای یک مجتمع مسکونی در ساتی ذوزنقه ای شکل به برلین دعوت شد. وی در طراحی این مجتمع مسکونی از حیاط مرکزی به عنوان ساختار رایج و سنتی در در طراحی بلوک های شهری برلین پیروی نمود. اما در اینجا برخلاف هنندسه و تناسبات رایج در بلوک های شهر برلین که در انها حیاط های مرکزی غالبا مستطیل یا مربعی شکل و بسیار کم نور می باشند و البته به دلیل محدودیت های حاصل از هندسه سایت به ناچار حیاط مرکزی با فرمی تقریبا نیم دایره ای و توده ها با ارتفاعی مناسب ساماندهی شده اند. این مجتمع شامل ۴۵ واحد مسکونی در سه طبقه است که اکثر آنها دوخوابه و دارای بالکن می باشند. پلان واحدها دوبلکس نبوده و از لحاظ نوع چیدمان فضاهای داخلی تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند.

حیاط مرکزی مجتمع بسیار ساده و صمیمی و امن به نظر می رسد و اغلب واحدها هم به حیاط مرکزی و هم به خارج از سایت دید دارند. هرچند که ساختار نماها بسیار متقارن به نظر می رسد اما بیرون زدگی مختصر بالکن ها از حجم و تفاوت ابعاد انها در طبقات مختلف سبب ایجاد ریتم و پویایی در نما شده است. ساختار منظم پلان کل مجموعه تنها در دو نقطه که نقاط اتصال مجموعه به بافت شهری است کمی متغیر می شود که این امر به وضوح در پلان های ارائه شده قابل مشاهده می باشد. در حاشیه خیابان اصلی ساختمانی که نقش مفصل را در ارتباط میان بنا با توده های پیرامون بازی میکند ارتفاعی متناسب با بافت و بیش از سایر توده های مجتمع دارد و در پلان نیز با هندسه ای متفاوت خود را به توده مجاور متصل کرده است.

ارتفاع کم این مجتمع نسبت به توده های پیرامون سبب شده است تا حیاط مرکزی از دید و نور مناسب بهره مند شود. امری که در بسیاری از بلوک های بلند شهری برلین به مشکلی جدی برای ساکنین تبدیل شده است. همچنین نحوه قرار گیری گشودگی ها در محل قرار گیری ارتباطات عمودی حیاط مرکزی رابه خوبی به فضای شهری پیرامون پیوند می دهد.

در نماهای بنا از سیمان سفید به عنوان مصالح اصلی و در جداره پلکان ها از آجر های شیشه ای استفاده شده است. نورگیرهایی شیشه ای با ارتفاع بیش از بام توده ها، نور را به خوبی به درون فضاهای ارتباطی و پلکان های هدایت می کنند و جزئیاتی نظیر ترکیبات رنگ لبه تراس ها، نرده ها و ستون های گرد با رنگ سفید نماها بسیار زیبا و بی آلایش و ارامش بخش است.

هرتزبرگز پیش از این نیز در ساخت مجتمع مسکونی diagoon در سال ۱۹۷۰ نگاه بی پیرایه خود را در طراحی مجتمع های مسکونی به نمایش گذاشته است. از جدید ترین پروژه های مسکونی وی می توان به طراحی مجتمع مسکونی برای افراد کم درآمد در شهر dureh المان اشاره کرد.

قیمت فایل فقط ۱,۱۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.