پاورپوینت مجتمع مسکونی مکزیک

پاورپوینت مجتمع مسکونی مکزیک

 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۴۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۳

نمونه مشابهی از خانه های مسکونی مجتمع مسکونی مکزیک

دانلود و خرید این فایل

طراحی مجتمع مسکونی مکزیک توسط زاها حدید

.گروه معماران زاها حدید اولین طرح خود در کشور مکزیک را با عنوان مجتمع مسکونی متراکم، در مونتری ارائه داده اند. ابتدا این پروژه با عنوان ۱۲ برج مسکونی بلند مطرح شده بود. اما دفتر مرکزی طراحی لندن طرحی مبتنی بر ۹۸۱ واحد مسکونی را به عنوان آلترناتیو بعدی این پروژه معرفی نمود. طرح جدید شامل مجتمع مسکونی گسترده و مسطحی بوده که بر خلاف فلسفه مرتفع سازی شکل گرفته است.

این پروژه نزدیک به جنوب شرقی دره Huajaco، در منطقه مسکونی شهرستان esfera واقع شده است. نیاز اصلی سایت منطقه، طراحی یک مجتمع مسکونی گسترده را در اولویت اصل خود قرار داده است. بنا به شرایط شهری و عبور مرور،یک اتوبان هشت بانده در مجاورت این مجتمع واقع شده است تا تراکم و نیازهای حمل و نقل منطقه را پشتیبانی کند، و پاسخگو به شرایط متنوع شهری باشد.
با ترکیب CPTED (پیشگیری از جرم، از طریق طراحی محیطی) که استقبال فراوانی از آن به عمل آمده، سطح ایمنی جامعه را افزایش داده تا فضاهای عمومی و خصوصی پیوند خورده و رابطه فرهنگی مناسبی بین همسایگی و فضای گذر خلق کرده است.با گنجاندن فضای عمومی در محیط ساختمان، پروژه با ترکیب مرکز تجاری در متن آن روند رو به رشدی را سپری می کند.
همچنین این پروژه شامل یک پارک با ۳۰۰۰۰ متر مربع که فضاهایی مانند کافی شاپ، زمین ورزش، اتاق مطالعه، و یک آمفی تئاتر روباز را برای کنسرت ها در خود جای داده است. محور اصلی مجتمع به سمت فضای سبز گرایش یافته و هر بالکن یک فضای تعاملی بین یک منطقه خصوصی و عمومی است که خصوصیات فرهنگی مکزیک با به شیوه ای مدرن به نمایش گذاشته است. این طرح در سه مرحله تکمیل می شود و اولین مرحله در سال ۲۰۱۸ تکمیل می شود.
طراحی معماری مجتمع مسکونی Pasaje Santa Fe   در مرکز شهر مکزیکوسیتی و در محله ای به همین نام واقع شده است. ساکنین این محله اکثراً از سرمایه داران شهر بوده و از آن به عنوان مدرنترین منطقه شهر نام می برند، اما افزایش قیمت و کمود زمین در این منطقه سبب شده است که تراکم در این منطقه آرام آرام بالا رفته، تعداد آپارتمان نشین ها از ساکنین ویلاهای بزرگ و باغ های مجلل فزونی یابد .
مجتمع شامل ۶۲ آپارتمان حدوداً ۱۵۰ متر مربعی و دوبلکس است و ارتفاع آن چهار طبقه است. این واحدها که اکثراً برای زوج های جوان طراحی شده است ، همگی از دید مناسب به پارک مجاور سایت، بالکن ها و تراس هایی خوش منظره برخوردارند.
“ریکاردو لگورتا” متولد ۱۹۳۱ در شهر مکزیکوسیتی در مکزیک است. او در آکادمی معماری مکزیک تحصیل کرد و در همان دوران فعالیت خود را در عرصه معماری  با  ” خوزه ویل لارگن” آغاز نمود. از این دو می توان به عنوان اولین معرفی کنندگان نهضت معماری مدرن به کشور مکزیک نام برد. “لگورتا” در سال ۱۹۶۳ استودیوی شخصی خود را تأسیس و با طراحی پروژه هایی در مقیاس های متفاوت برای کارخانه automex  شهرتی بین المللی کسب کرد. او از سال ۱۹۶۹ فعالیت خود را در عرصه معماری کمتر کرده ، بیشتر اوقات خود را صرف تدریس در دانشگاه های معماری مکزیک و اروپا نمود. در سال ۱۹۹۱ فرزند “لگورتا” با نام “ویکتور لگورتا” به دفتر معماری پدر ملحق شد و نام دفتر به Legorreta & Legorreta  تغییر یافت.
“ویکتور لگورتا” با شناختی که از معماری مدرن مکزیک توسط پدر خویش کسب کرده بود آغاز گر معماری پست مدرنیستی در مکزیک شد.مشخصه بارز معماری او استفاده از رنگ هایی است که به طرز غریبی یادآور طبیعت و اقلیم کشور مکزیک است. رنگهایی تند و گرم ، پرهیز از تزئینات و استفاده از نماهای تخت و رنگی ، آثار او را به خوبی از آثار دیگر معماران هموطنش جدا می سازد.
مجتمع مسکونی Pasaje SantaFe   در مرکز شهر مکزیکوسیتی و در محله ای به همین نام واقع شده است. ساکنین این محله اکثراً از سرمایه داران شهر بوده و از آن به عنوان مدرنترین منطقه شهر نام می برند، اما افزایش قیمت و کمود زمین در این منطقه سبب شده است که تراکم در این منطقه آرام آرام بالا رفته، تعداد آپارتمان نشین ها از ساکنین ویلاهای بزرگ و باغ های مجلل فزونی یابد . مجتمع شامل ۶۲ آپارتمان حدوداً ۱۵۰ متر مربعی و دوبلکس است و ارتفاع آن چهار طبقه است. این واحدها که اکثراً برای زوج های جوان طراحی شده است ، همگی از دید مناسب به پارک مجاور سایت، بالکن ها و تراس هایی خوش منظره برخوردارند.
“لگورتا” سعی کرده است تا این مجتمع با حیاط مرکزی، آب نماها، فضاهای سبز و انتخاب رنگ های متفاوت، یادآور خانه های قدیمی و سنتی شهر باشد و طراحی مسیرهای پیاده اطراف سایت به بازگشت روحیه همسایگی در بافت کمک کند. بازی نور و سایه در نماها و نحوه آرایش توده ها پیرامون حیاط مرکزی بسیار جالب توجه است. استفاده از کمترین تزئینات در نماها و در عوض طراحی کف و بدنه ها به مثابه بوم های نقاشی ، نگاه هر عابری را به خود جلب می کند. مقیاس انسانی کل پروژه و نسبت ابعاد بازشو ها به کل سطح هر نما نیز یادآور کارهای دیگر این استودیو چون مجتمع مسکونی Los Patios  در همین شهر است.

.

.

مشاهده آنلاین ویدئوی معرفی پروژه مجتمع مسکونی مکزیک:

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

2 دیدگاه در “پاورپوینت مجتمع مسکونی مکزیک”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.