پاورپوینت مجموعه بازار تاریخی تبریز

 پاورپوینت مجموعه بازار تاریخی تبریز ,  مجموعه بازار تاریخی تبریز ,  بازار تاریخی تبریز ,
 دسته: معماری
بازدید: ۳۷ بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۵۳۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۹

پاورپوینت مجموعه بازار تاریخی تبریز بازارها بازار تبریز با طاقها و گنبدهای بلند آجری شامل بازار امیر ، بازار کفاشان ، راسته بازار ، بازار حلاجان ، یمینی دوز بازار ، راسته کهنه ، بازار حاج محمد حسین ، بازار مشیر ، بازار دلاله زن بزرگ ، بازارچه صفی ، بازار امیر ابوالحسن ، سرای حاج رسول ، سرای حاج میرزا علی نقی ، تیمچه ، سرای شیخ کاظم ، تیمچه حاج صفر علی ، تیمچه و دالان میرزا شفیع ،که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما میتوانید این پاورپوینت رادانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۲,۷۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت مجموعه بازار تاریخی تبریز

مجموعه بازار تاریخی تبریز

بازار تبریز در مردادماه سال ۱۳۸۹خورشیدی به‌عنوان نخستین بازار جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. بازار تبریز از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است. این بازار در سال ۱۱۹۳ هجری قمری بر اثر زلزله با خاک یکسان شد، اما طولی نکشید که  معماران زبردست آن را بازسازی کردند و بازار کنونی مربوط به اواخر حکومت زندیه و عصر قاجار است. بازار تبریز از چندین راسته و تیمچه و سرا تشکیل شده که تیمچه امیر از این میان بزرگترین گنبد و تیمچه مظفریه با شکوه‌ترین معماری را داراست. بازار تبریز هم اکنون به طول یک کیلومتر بزرگ‌ترین مجموعه به هم پیوسته و مسقف دنیاست و در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده‌ است.

تبریز – ایرنا- بازار سنتی و سرپوشیده تبریز به عنوان پایگاه بزرگ تجاری و بازرگانی منطقه همچنان پر رونق به فعالیت خود ادامه می دهد.

بازار تبریز از منحصر به فردترین معماری شکل گرفته و با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ ترین بازار سرپوشیدهٔ جهان است که مرداد ماه سال ۸۹ به عنوان نخستین بازار جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و همه ساله از پربازدید ترین مکان تاریخی آذربایجان شرقی است.
بازار تبریز خاطرات نا گفته فراوانی در دل خود دارد و کوچه پس کوچه های پیچ در پیچ آن، آشنای هر کودک و پیر تبریزی است.

قیمت فایل فقط ۲,۷۰۰ تومان

خرید

___________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیررا مشاهده کنید:

اتوکد و رساله فرهنگسرا-نمونه اول

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

دانلود پاورپوینت معماری همساز با اقلیم

پاورپوینت معماری پایدار

پاورپوینت مسجد و معماری اسلامی

____________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.