پاورپوینت مدرسه

پاورپوینت مدرسهپاورپوینت مدرسه , آشنایی با معماری اسلامی , دانلود پاورپوینت مدرسه , پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی , مدرسه , پاورپوینت مدرسه ,

دسته: معماری
بازدید: ۳۶ بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۹۳۲۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۶۱

 پاورپوینت پاورپوینت مدرسه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت مدرسه برای درس آشنایی با معماری اسلامی تهیه شده که دارای ۶۱ اسلاید می باشد بخشی از پاورپوینت مدرسه را در ادامه قرار داده شده است و پس از دریافت این پاورپوینت تمام اطلاعات آن را در اختیار خواهید داشت

قیمت فایل فقط ۹,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت مدرسه ( آشنایی با معماری اسلامی )
پاورپوینت مدرسه برای درس آشنایی با معماری اسلامی تهیه شده که دارای ۶۱ اسلاید می باشد. بخشی از پاورپوینت مدرسه را در ادامه قرار داده شده است و پس از دریافت این پاورپوینت تمام اطلاعات آن را در اختیار خواهید داشت. مدرسه را به طور خلاصه می توان مؤسسه ای برای آموزش عالی تعریف کرد که در آن علوم سنتی اسلامی- حدیث، تفسیر، فقه و جز آن آموزش داده می شود. این نوع مؤسسات آموزشی به طور مرسوم مسکونی هستند. منظور از هنر و معماری اسلامی ، همان هنر و معماری سرزمین‌های‌ خاورمیانه، آفریقای شمالی، هند شمالی و اسپانیا است‌ که از آغاز قرن هفتم میلادی تحت حاکمیت مسلمانان قرار گرفتند.
سیر تحول هنر اسلامی از قرن هفتم تا هجدهم میلادی را در سه دوره می توان طبقه‌بندی کرد. دوره شکل گیری هنر اسلامی، ‌کمابیش ‌با حاکمیت اولین حاکمان اسلامی یا خلفای بنی امیه (۶۶۱الی ۷۵۰م) که اسلام را از دمشق در سوریه تا اسپانیا گسترش دادند، همزمان بود. دوره میانی‌، عصر خلفای عباسی (۷۵۰م الی ۱۲۵۸م)‌ که ‌از بغداد در عراق خلافت اسلامی را بر عهده داشتند تا زمان استیلای مغول را در بر می‌گیرد. دوران خلافت عباسی که در ترویج آموزش و فرهنگ پرآوازه است، درخشان‌ترین تاریخ اسلامی است. در همین دوره میانی است که تأثیر نماهای هنر ایرانی چشمگیر شد. از استیلای مغول تا قرن هجدهم میلادی را می‌توان برای سهولت، دوره پسین هنر اسلامی نامید.‌‌‌‌‌‌ در این دوره سبک‌های متمایز هنر در ‌بخش‌های مختلف جهان اسلام قا‌بل شناسایی است که با سلسله‌های گوناگون حاکمان ارتباط دارند.
سبک‌های گفته شده در این مقاله در ‌کنار هنر اموی و عباسی، هنر‌های ترکان سلجوقی که ‌از اواسط قرن یازدهم میلادی تا ۱۱۵۷م‌ بر ایران حکم راندند‌، هنر ایلخانیان که مغول تبار بوده و شرق ایران را از  سال ۱۲۵۶م تا ۱۳۴۹م در تسلط خود داشتند‌، هنر تیموریان که به عنوان بزرگ‌ترین حامیان فرهنگ ایرانی از سال ۱۳۷۸م تا ۱۵۰۲م بر شرق ایران حکومت کردند و هنر صفویه که حاکمان تمامی ایران از سال ۱۵۰۲م تا۱۷۳۶م بودند را نیز شامل می‌شود. هنر، تحت حکمرانی ترکان عثمانی که ازسال ۱۲۹۹م تا ۱۹۲۲م حاکمان ترکیه‌ بودند و در قرن ۱۶م ‌امپراطوری خود را تا مصر و سوریه گسترش دادند‌ نیز شکوفا شد.
فهرست:
– مفهوم مدرسه
– هنر و معماری اسلامی
– تاریخچه
– فرم ساختمان مدرسه دررابطه با اقلیم
– انتخاب جهت قرارگیری ساختمان مدرسه
– عملکردها
– تغییرات مهم دربرنامه ریزیها و سیاستهای مدرسه
– معماری مدارس قدیم
– نمونه مدرسه (مدرسه چهار باغ عباسی اصفهانی)
عنوان: مدرسه
فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: ۱۰٫۵ MB
صفحات: ۶۱ اسلاید
مشاهده پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:
پاورپوینت مدرسه رشته معماری

قیمت فایل فقط ۹,۰۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت روانشناسی محیط در معماری

پاورپوینت مدرسه

پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری

پاورپوینت کاروانسرا جلوه ای از معماری ایرانی اسلامی

پاورپوینت سبک معماری دیکانستراکشن

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.