پاورپوینت مسجد آقابزرگ , شکوه معماری در کاشان

پاورپوینت مسجد آقابزرگ , شکوه معماری در کاشان

پاورپوینت مسجد آقابزرگ ,  شکوه معماری در کاشان ,  مسجد آقابزرگ شکوه معماری در کاشان ,

 دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۴۳۶۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۴

پاورپوینت مسجد آقابزرگ شکوه معماری در کاشان شامل ۳۴ اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت مسجد آقابزرگ شکوه معماری در کاشان

 

مسجد آقابزرگ مسجد و مدرسه‎ای بزرگ در کاشان، منسوب به ملا مهدی نراقی ملقب به آقابزرگ که به هزینه مردی نیکوکار به نام حاج محمدتقی خانبان و پسرش در نیمه قرن ۱۳ق، مقارن با دوران پادشاهی محمد شاه قاجار (متوفی ۱۲۶۴ق) ساخته شده است.

محل بنا

این مسجد و مدرسه در محدوده تاریخی و بافت قدیمی شهر، مجاور بقعه خواجه تاج‎الدین و در محله‎ای به همین نام بنا گردیده و در خیابان آقابزرگ، منشعب از خیابان فاضل نراقی واقع است و از نظر استواری هنوز وضع مطلوبی دارد.

پیشینه تاریخی

ساختمان این بنا در روزگار پادشاهی محمدشاه قاجار آغاز گردید و در سال‌های نخستین سلطنت ناصرالدین‎شاه (۱۲۶۴-۱۳۱۳ق)، به پایان رسید.

به نظر می‎رسد که این مجموعه، بر روی آثار به جای مانده پس از زلزله ۱۱۹۲ق یا دوره‎های گذشته ساخته شده باشد، به خصوص شبستان ۴۰ ستون شمالی مسجد که احتمالاً پیش از احداث گنبدخانه بر روی بقایای خانقاه، مسجد، مقبره و مدرسه خواجه ‎تاج‎ الدین (متعلق به اواسط سده ۹ق) ساخته شده است.

تلفیق این شبستان با مسجد و مدرسه‎ای که بعداً در کنار آن ایجاد گردید، یکی از نمونه‎های ایجاد هماهنگی و اتصال دو بنا در کنار هم است.

 مسجد آقابزرگ , شکوه معماری در کاشان, پاورپوینت مسجد آقابزرگ , شکوه معماری در کاشان, دانلود پاورپوینت مسجد آقابزرگ , شکوه معماری در کاشان,

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

_______________________________________
پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مشاهده کنید :

پاورپوینت مطالعات اولیه طراحی بیمارستان

پاورپوینت بررسی نمونه های تطبیقی مدارس دیگر کشورها

ده آسمان‌ خراش برتر جهان

پاورپوینت معماری باغ های ایرانی

پاورپوینت ارگ بم، شاهکار هنر معماری

___________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.