پاورپوینت معرفی خانه های تاریخی

6نوامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت معرفی خانه های تاریخی

پاورپوینت معرفی خانه های تاریخی , دانلود پاورپوینت معرفی خانه های تاریخی , خانه های تاریخی , پاورپوینت خانه انیس , پ

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۶۴۰۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۳

دانلود فایل پاورپوینت تحلیل خانه های تاریخی،در حجم ۳۳ اسلاید قابل ویرایش،همراه با هدایای ویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت معرفی خانه های تاریخی

فایل پاورپوینت تحلیل خانه های تاریخی،در حجم ۳۳ اسلاید قابل ویرایش،همراه با هدایای ویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن:
در این فایل سه نمونه خانه تاریخی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته شده است.

اغلب خانه‌های قدیمی و تاریخی از قسمت‌های ذیل تشکیل ‌شده‌اند:

سکو، سردر ورودی، در ورودی، هشتی، دالان، ایوان‌ها، حیاط و اتاق‌های اطراف آن، حوض، آشپزخانه، سرویس‌ها، جهت ساخت خانه، گودال باغچه، بام، سرابستان، زمستان نشین، تابستان نشین، بهار خواب، اتاق کرسی، پایاب، شوادان، شبستان، شناشیل، آب سرا و اتاق بادگیر.

سکو به محلی در دو سوی در ورودی، برای استراحت در هنگام انتظار برای ورود یا گفت و گو با همسایه‌ها گفته می‌شود.
سر در ورودی هلال تزئینی روی در و تنها قسمت خارج از خانه است که اغلب کاشی‌کاری دارد و معمولاّ طوری ساخته می‌شده که در زمستان‌ها مانع از ریزش برف و باران بوده و در تابستان‌ها نیز مانعی برای تابش مستقیم آفتاب به شمار می‌رفته است. در بالای سردر آیاتی از قرآن کریم یا عبارات مذهبی نوشته می‌شد تا هنگام ورود و خروج از زیر آیات قرآنی یا روایات و عبارات دینی عبور کنند.

در ورودی، در بیشتر خانه‌های سنتی، درهای ورودی دو لنگه و چوبی هستند و هر لنگه کوبه‌ای نیز دارد. زن‌ها حلقه‌ای که صدای زیری داشت را به صدا در می‌آوردند و مردها کوبه چکشی شکل را که صدای بمی‌داشت.

هشتی‌ها اغلب به شکل هشت ضلعی یا نیمه هشت ضلعی و یا بیشتر مواقع ۴ گوش است. هشتی دارای سقفی کوتاه و یک منفذ کوچک نور در سقف گنبدی شکل آن است و عموماّ سکوهائی برای نشستن در آن طراحی شده است.

هشتی برای انشعاب قسمت‌های مختلف خانه و گاه برای دسترسی به چند خانه ساخته می‌شد. در خانه‌های بزرگ، اندرونی و اقامتگاه‌های خدمتکاران نیز به هشتی راه داشتند و اغلب برای جدا سازی آقایان و خانم‌ها دو قسمتی ساخته می‌شد.

دالان راهروی باریکی بود که با پیچ و خم وارد شونده را از هشتی به حیاط خانه هدایت می‌کرد. پیچ و خم دالان برای رعایت حریم خصوصی خانه بود تا عابران نتواند سریعاً فعالیت‌های جاری در حیاط را متوجه شوند.

حیاط در خانه‌های قدیمی مرکز و قلب ساختمان بوده است. حیاط مرکزی همراه با ایوان در هر سمت، ویژگی بود که از گذشته‌های دور در معماری ایرانی به چشم می‌آمد.

فهرست مطالب:
خانه انیس
معرفی
نقشه ها
خانه کلانترتبریز
معرفی بنا
مشخصات فنی بنا
موزه خانه امام جمعه
در گذر کوچه های خاموش عودلاجان
امام جمعه
خانه امام جمعه

این فایل با فرمت پاورپوینت در ۳۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایلWORD همین محصول(۵+۵+۴ صفحه)

قیمت فایل فقط ۶,۰۰۰ تومان

خرید

 پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت قالب تونلی

پاورپوینت ضوابط شهرداری واستانداردهای طراحی ساختمان

پاورپوینت بتن خود تراکم SCC

پاورپوینت وصله مکانیکی میلگرد (وصله با کوپلر)

پاورپوینت نورمن فاستر و معماری اکوتک

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.