پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف

16اکتبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف

 پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف , دانلود پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف , معماری در اقلیم های مختلف , پاورپوینت معماری پایدار ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۲۹۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۰

دانلودفایل پاورپوینت بررسی و آشنایی با معماری در اقلیم های مختلف و همچنین معماری پایدار،در حجم ۲۰اسلاید قابل ویرایش برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۵,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف
فایل پاورپوینت بررسی و آشنایی با معماری در اقلیم های مختلف و همچنین معماری پایدار،در حجم ۲۰اسلاید قابل ویرایش برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.
بخشی از متن:

زمانی که از معماری در اقلیمهای مختلف صحبت می شود گویی قصد داریم تا به حل مسایل معماری بپردازیم .
امروزه معماری با چه مشکلاتی مواجه می باشد که می خواهیم آن را در ارتباط با محیط واقلیم حل نماییم . در وضعیت فعلی وجه مسلط بر معماری سبک معماری بین المللی مدرن میباشد . نگاهی به معماری معاصر کشورمان نشان می دهد که به تیغ فرهنگ استعماری غرب گرفتار اشتباه مضاعف بوده ایم ساختمانهایی ساخته ایم با اتلاف انرژی .
در یزد همان ساختمانی را ساخته ایم که مشابه آنرا معماران در تبریز و زنجان و ساری ودیگران در پاریس و لندن و رم ساخته اند بدون در نظر گرفتن اقلیمها و فرهنگهای مختلف .
در کتاب آسایش بوسیله معماری همساز با اقلیم به نقل از سیم و ندرسن آمده است که
انرژی ارزان و وفور همه جایی مصالح صنعتی مدرن به طراحان اجازه داده است که ویژهگیهای مکان . کیفیت انحصاری آب و هوا و عادت مردم را ندیده بگیرند . نظم و زیبایی هندسه ناب این نمونه ها برای مدت مدیدی چنان ما را مجذوب کرده بود که هزینه سرد و گرم کردن فضاهای داخل این ساختمانها و عدم همخوانی فضاهای مورد بحث با رفتار روزمره انسان را فراموش کردیم .
نمی بایستی اجازه می دادیم که اندیشه های ناسازگار با طبع کشورهای شرق به پشتبانه انرژی فسیلی مفت به چنگ آمده از همین کشورها به سادگی جامه عمل بپوشد ….. واقعیت این است که نه تنها منابع ما برای تبلور اینگونه نظریه های نا معقول مصرف شده است بلکه ما خود به تولید ساختمانهای انرژی ضایع کن پرداختیم .
یکی از مهمترین اصول معماری پایدار آن است که در طراحی اینگونه معماری چگونگی اقلیم در نظر گرفته شود بعبارت دیگر معماری پایدار طراحی معمارانه آگاه از محیط را توصیف مینماید .

بدون در نظر گرفتن اثرات درجه حرارت میزان تابش خورشید شدت باد میزان باران و غیره . ساختمان با اتلاف انرژی روبرو خواهد بود . رعایت شرایط اقلیمی در معماری بدنبال خود صرفه جویی در انرژی را در پی خواهد داشت در این مقاله موضوع معماری در اقلیمهای مختلف از جنبه های گوناگون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت لیکن موضوع پایداری مرکز توجه قرار خواهد داشت . معماری پایدار و یا بعبارتی دیگر همان معماری همسان با اقلیم مصرف منابع را حداقل نموده و ادامه استفاده از منابع طبیعی را امکان پذیر می سازد .

فهرست مطالب :
مقدمه
مفاهیم اقلیم و محیط زیست
تعریف پایدارى
مصرف سوخت در ساختماﻧﻬاى کشور
معمارى پایدار (معمارى همسان با محیط)
نمونه هایى از معمارى پایدار در ایران
اصول اساسی معماری پایدار
نتیجه
منابع

این فایل با فرمت پاورپوینت در۲۰اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

قیمت فایل فقط ۵,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت معماری در اقلیمهای مختلف

پاورپوینت معماری بیمارستان

بررسی معماری کارخانه خودرو

پاورپوینت مسجد شیخ زاید

پاورپوینت تجزیه و تحلیل بخشهای تشكیل دهنده ی دانشكده معماری

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.