پاورپوینت معماری روم

پاورپوینت معماری روم , معماری رم , پروژه معماری رم
 دسته: معماری
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۴۳۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۳

پروژه سبک روم معرفی آثار این شیوه ، اصول ساخت بناها ، معماری سبک روم وهمراه با تصاویر در قالب ۴۳اسلاید پاورپوینت

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

معماری روم

.

u قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشینشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند ،و امروز نیز ملتها « را احساساتی می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یونانیون با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخییل می درخشید نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند و به اعتقاد بسیاری دیگر هنر رومی از هنر یونانیان متولد گردید . هنر رومی به واقع انتشار دهنده میراث هنر یونانیان بوده است. و هر چند عده ای اعتقاد بر این دارند که معماری رومی ریشه در معماری اتروریایی داشته است اما در واقع دارای خصوصیاتی یو نانی بوده است .
فنون اولیه ساختمان
uرومیان به منظور بر پایی بناهای خود از روشها و فنون خاصی بهره می گرفتند .
u که می توان چنین دسته بندی کرد:
u-اوپوس کو آدراتوم.که عبارت است از سنگهای  چهار گوش تراش که معمولا منظم اند  ،که به صورت افقی کنار یکدیگر قرار داده می شدندکه علاوه بر کارایی های ساده در ساختن قوسها و پوششهای گهوارهای به کار می رفته است.
کلیسای سانتا ماریا نولا
uکلیسای سانتا ماریا نولا (Santa Maria Novella) یکی از زیباترین کلیساهای فلورانس است که در اوخر قرن ۱۴ و اوایل قرن پانزده ساخته شده و با نقاشیهای زیبایی تزیین شده است.

قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند و امروز نیز ملتها آنرا احساس می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یونانیان با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخیل می درخشد نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند و به اعتقاد بسیاری دیگر هنر رومی از هنر یونانیان متولد گردید .

هنر رومی به واقع انتشار دهنده میراث هنر یونانیان بوده است. و هر چند عده ای اعتقاد بر این دارند که معماری رومی ریشه در معماری اتروریایی داشته است اما در واقع دارای خصوصیاتی یونانی مآبی بوده است .

اما آنچه که معماری رومی را متمایز از معماری اقوام دیگر همچون یونانیان می کند را شاید بتوان به این صورت توجیح کرد که در واقع  تمرکز قدرت های نظامی مالی  و اداری روم باستان، دیر تر با تمرکز توان علمی و فرهنگی همراه شد و چنان که دانسته شده است، مدتی، توانمندترین شخصیتهای زبده، دانش و هنر زمان، را از دور و نزدیک جذب خود کرده است .

فهرست:

مقدمه
پر شماری گونه های معماری
گستردگی حجمی بنا
فنون اولیه ساختمان
معماری روم باستان
بناهای تاریخی ایتالیا
– Colosseum کولوزیم
– Florence Cathedral کلیسای جامع فلورانس
– فلورانس Firenze
– موزه هنری پلازو دلی
– کلیسای سانتا کروچه
– کلیسای سانتا ماریا نولا
– Rome رم
– میدان سن پیترو در واتیکان
– Leaning Tower of Pisa برج کج پیزا

عنوان: معماری روم

فرمت: پاورپوینت
حجم در حالت فشرده: ۳٫۴ MB
صفحات: ۵۵ اسلاید

قیمت فایل فقط ۶,۵۰۰ تومان

خرید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.