پاورپوینت معماری قاجار پهلوی

7نوامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت معماری قاجار پهلوی

پاورپوینت معماری قاجار پهلوی , معماری قاجار پهلوی , پاورپوینت معماری قاجار پهلوی , دانلود پاورپوینت معماری قاجار پهلوی ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۳۱۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۷

پاورپوینت معماری قاجار پهلوی شامل ۳۷ اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

 

معماری قاجار، پهلوی

معماری قاجار پهلوی

معماری ایران از اواخر دوره قاجار و شروع دوره پهلوی دچار هرج و مرج و آشفتگی شد در این دوران ما شاهد احداث همزمان ساختمانهایی هستیم که هر کدام بیانگر یکی از مکاتب فکری دوره هایی مشخص از تاریخ ایران هستند :
کاخ مرمر به تقلید از معماری سنتی و عمارت شهربانی کل کشور به تقلید از تخت جمشید و ساختمانهای بلدیه ( شهرداری ) و پستخانه به شمال و جنوب میدان امام ( سپه ) به تقلید از معماری نئوکلاسیک فرانسه ساخته شدند . در این دوره تلاش می شد که پیوندی بین سه طیف فکری به وجود آید : ساختماهای وزارت امور خارجه ، اداره پست ، صندوق پس انداز بانک ملی را در واقع می توان به عنوان نمونه این گونه ساختمانهای التقاطی نام برد . این گرایشهای متفاوت و بعضا متضاد در معماری این دوره ناشی از اختلاف در گرایشهای سیاسی و ایدوئولوژیک این عصر از تاریخ ایران است که ریشه در جریانهای عقیدتی – سیاسی اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی دارد . جریانهای مذکور را می توان به سه دسته تقسیم کرد :
گروه اول ، سنت گرایان ، که اساس تفکر سیاسی و بینش دینی آنها هماهنگی دین با سیاست و احیاء و توسعه سنتهای هزار ساله جامعه ایرانی بود . پرچمداران این نهضت در آن برهه از زمان شیخ فضل الله نوری بود و بعد از ایشان سید حین مدرس ادامه دهنده راه وی گشت .

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

۲۰۱۶-۱۲-۲۲_۱۲-۱۰-۳۶

قیمت فایل فقط ۷,۹۰۰ تومان

خرید

 

 پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

معماری رنسانس

پاورپوینت برج های تبریز

پاورپوینت شیخ بهایی پدر علم معماری ایران

پاورپوینت کاربرد نانو درمعماری

پاورپوینت معماری انواع گنبد

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.