پاورپوینت مقاوم سازی تیر بتنی

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۱۵۴۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۳

پاورپوینت مقاوم سازی تیر بتنی در۴۳ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت مقاوم سازی تیر بتنی


مقاوم سازی تیر بتنی

امروزه بحث مقاوم سازی لرزه‌ای سازه‌ها و ساختمان‌های موجود به یكی از محوری‌ترین مسایل موجود در مهندسی زلزله مبدل شده است. غالباً ساختمان‌هایی كه نیاز به مقاوم سازی در برابر زلزله دارند در دو گروه عمده قرار می‌گیرند.
۱- گروه اول ساختمان‌هایی هستند كه قبل از تدوین هر گونه ضوابط لرزه‌ای و یا پس از تدوین آنها اما بدون رعایت آن ضوابط طراحی و ساخته شده‌اند و بهره‌برداری از آنها در حال حاضر نیز ادامه دارد.
چنین ساختمان‌هایی در بیشتر موارد صرفاً برای بارهای ثقلی طرح شده و فاقد هر گونه پایداری لرزه‌ای به ویژه در برابر حركات قوی و شدید زمین هستند.
۲- در گروه دوم ساختمان‌هایی قرار می‌گیرند كه مطابق ضوابط لرزه‌ای مشخصی طراحی و اجرا شده‌اند و اكنون به علت تغییر آن ضوابط و احیاناً افزایش سطح نیروهای طرح ‌یا تغییر در ضوابط شكل‌پذیری نیاز به بهسازی دارند.
در كشور ما به دلایل مختلف و به ویژه به علت جنبه‌های اقتصادی مسئله، در حال حاضر تمركز بر روی مقاوم سازی ساختمان‌های گروه اول است. ‌در در مقاوم‌سازی كلی، كل سیستم سازه با روش‌های مختلفی مانند استفاده از دیوارهای برشی، مهاربندها، میان قاب‌ها و… به منظور افزایش مقاومت و سختی و نیز تأمین شكل‌پذیری لازم تقویت و بهسازی می‌شود.
‌در سیستم‌های سازه‌ای معمول مانند قاب‌های خمشی و سیستم‌های دو گانه، تیرها نقش بسیار مهمی در لرزه‌بری سیستم دارند. این المان‌ها برای عملكرد مناسب نیاز به شكل‌پذیری بالا و مقاومت و سختی متناسب با آن دارند. طراح بایستی قبل از اقدام به بهسازی مكانیزم غالب در رفتار تیر داخل سازه مورد نظر را تشخیص داده و سپس متناسب با آن اقدام به انتخاب روش و سپس مقاوم سازی كند. برای مثال چنانچه شكل‌پذیری خمشی المان تیر پائین باشد، طراح ابتدا بایستی این نوع شكل‌پذیری را تأمین نموده و در مرحله بعد سعی در تأمین مقاومت برشی در تیر تا لحظه تشكیل مفاصل پلاستیك خمشی نماید. ‌

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت ضد یخ بتن

پاورپوینت سیمان ویژه و سیمان نسوز

پاورپوینت مقاوم سازی تیر بتنی

پاورپوینت بازیافت آسفالت

پاورپوینت ‌فرایند جوشکاری با گاز‌

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.