پاورپوینت هنر نظم دادن به فضا درمعماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۹۵۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۶
پاورپوینت هنر نظم دادن به فضا درمعماری در ۱۶ اسلاید قابل ویزایش که برای شما کاربران عزیزدرنظر گرفته شده است وشما میتوانید این پاورپوینت رادانلود کنید.
قیمت فایل فقط ۲,۵۰۰ تومان
پاورپوینت هنر نظم دادن به فضا درمعماری
معماری قبل از هر چیز عبارت است از هنر نظم دادن به فضا که از نوعی آفرینش تبعیت میکند. معماری قبل از هر چیز عبارت است از هنر نظم دادن به فضا که از نوعی آفرینش تبعیت میکند. یعنی بیان طرح و ایده و فکری که معمار در مغزش دارد وبه همراه تاثیرات و هیجانات مشخص میخواهد آن را به شکل بنا نمایان کند، مقصود او بیان مفهوم و معنایی عظیم تر از انسانیت است که معماری نام دارد.
به عبارت دیگر معماری در نظر معمار عبارت است از موضوعی ذهنی که متکی به نیت و مقصود اوست، ازاین رو عامل( قصد) باید جای خود را در تعریف معماری باز کند. معماری هنری است که با تهی سر کار دارد و هم از بیرون تعریف میشود و هم از درون . ما نه فقط با ذهن خود بلکه با بدن خود در آن نفوذ میکنیم .هر کار معماری که فقط از بیرون در نظر گرفته و طراحی شده باشد دیگر معماری نیست، بلکه حکم چیزی نمایشی را مییابد.
متقابلا تنها به ویژگیهای فضایی بسنده کردن نیز چونان گریز از نمادها و نشانههای عینی نهفته در ماهیت مادی آن است. ارسطو فضا را جای دهنده یا گنجایهی چیزهای مختلف میداند. زنجیرهای از ظروف گوناگون در اندازههای مختلف که همه چیز را بیرونهای محدود و تو خالی دارد و درونهای پر شده. هیچ فضای خالی هم وجود ندارد هر چیز دارای موقعیت خاص خود، جایگاه خاص خود و مکان خاص خود است
.
فهرست
معماری قبل از هر چیز عبارت است از هنر نظم دادن به فضا که از نوعی آفرینش تبعیت میکند.
باغ مصری ،حس زیبایی نظم
نگاهی به نقشه باغ سنوفر ، قدیمی ترین سند باغسازی
شرح مفاهیم پلان و عناصر باغ سنوفر
پلان باغ سنوفر
تشریح مبانی نظری سلسله مراتب ورود
تاکستان
کوشک
پلان کاشت
سه بعدی باغ سنوفر ، ترسیم در قرن ۱۹
قیمت فایل فقط ۲,۵۰۰ تومان
________________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:
پاورپوینت ضوابط و استاندارد کامل فضاهای مسکونی
اتوکد و رساله فرهنگسرا-نمونه اول
پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه
دانلود پاورپوینت معماری همساز با اقلیم
پاورپوینت معماری پایدار
________________________________________