پاورپوینت پروژه تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران

10دسامبر - توسط adminpost - 0 - در پاورپوینت پروژه معماری

پاورپوینت پروژه تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران

پاورپوینت پروژه تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران , پروژه تعمیر و نگهداری , خانه پیشه وران , پروژهدخانه پیشه وران , پروژه تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران ,

دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۲۳۲۳ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۸۷

پاورپوینت پروژه تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران در ۸۷ اسلاید قابل ویرایش با فرمت pptx برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۱۳,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت پروژه تعمیر و نگهداری خانه پیشه وران

فصل بندی و توضیحات مختصری از این فایل؛

فصل بندی پروژه

فصل اول :  تاریخچه استان  و مشهد  مقدس

فصل دوم : شناسایی اثر

فصل سوم : مدارک (پلان – برش – نما)

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل

فصل پنجم :  آسیب شناسی

تاریخچه خراسان

خراسان رضوی یكی از قدیمی ترین مناطق شمال خاوری ایران و یكی از جدید ترین استان های ایران است كه از تقسیمات جدید استان خراسان به وجود آمده است. خراسان رضوی یكی از پرجاذبه ترین مناطق ایران است كه دربرگیرنده حرم مطهر حضرت رضا (ع) بوده و یكی از مهم ترین قطب های گردشگری مذهبی – فرهنگی ایران را تشكیل می دهد. خراسان بخش باقی ‎مانده و کوچکی از «ساتراپی» پارت در دوره های باستانی ایران است که در سنگ نبشته های داریوش بزرگ هخامنشی در بیستون و سنگ نبشته های دیگر هخامنشی، ازآن یاد شده است. خراسان رضوی صرف نظر از جایگاه طبیعی، جغرافیایی و دارا بودن منابع سرشار زیر زمینی، از لحاظ تاریخی نیز از کهن سال ترین مناطق ایران به شمار می رود و از گذشته های دور دارای فرهنگی درخشان بوده است. وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) در شهر مشهد نیز در گسترش, رشد و رونق این استان نقش بسیار موثری داشته و مهم ترین جاذبه گردشگری مذهبی ایران را تشكیل می دهد.

مشهد مقدس مزین به وجود مبارك حضرت امام رضا(ع) مهم ترین شهر مذهبی ایران است كه در تمام روزهای سال پذیرای دوستداران اهل بیت(ع) است. وجود حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در این منطقه سبب توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان شده است. صنعت جهانگردی در مشهد از اهمیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. اهمیت ویژه شهر مشهد در درجه نخست به خاطر جایگاه زیارتی آن است كه به طور دایم گروه گروه مردم ایران و دیگر مسلمانان كشورهای گوناگون اسلامی را برای زیارت به سوی خود می کشاند. علاوه بر جهانگردان مسلمان، بسیاری از جهانگردان غیرمسلمان نیز آرزوی بازدید این آثار و زیارت مسلمانان را در‌این گونه زیارتگاه ها دارند. مشهد به پاس وجود حرم مطهر ثامن الائمه(ع) و نیز به لحاظ جایگاه گردشی و فرهنگی خود، سراسر سال را با بیش ترین جمعیت می گذراند

در مشهد تولیدات هنری، نقش پر اهمیتی در اقتصاد ناحیه داشته و شمار زیادی از مردم، در بخش صنایع دستی شاغل هستند. رایج ترین صنایع دستی مردم مشهد و پیرامون آن، بافت فرش، قالیچه، گلیم، شعربافی، نمد مالی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، قلم‌زنی روی سنگ، سفال‌گری، سبد و حصیربافی، فرآورده های چوبی و فلزی، نقاشی روی چرم و… است. روند بازرگانی حاكم بر اقتصاد ایران، بر پیكره بازرگانی استان خراسان، به ویژه ناحیه مشهد نیز تاثیر داشته است. از گذشته های دور، بخش بزرگ تولید مشهد را فرآورده های كشاورزی و صنایع دستی به خود اختصاص می داده است. بیش‌ترین كالاهای صادراتی این ناحیه در سطح ملی، فرآورده های كشاورزی، مانند گندم، زعفران، زرشك، كشمش، پوست دام و در مورد صنایع دستی، قالی، فیروزه تراشیده شده و پوستین بوده است.
جمعیت‌شهرستان‌مشهد،‌درسرشماری‌عمومی‌نفوس‌و‌مسكن‌سال‌۱۳۷۵ هـ . ش، ۲٫۲۴۷٫۹۹۶ نفر بوده است، كه از این شمار ۱٫۱۳۷٫۶۳۲ نفر مرد و ۱٫۱۱۰٫۳۶۴ نفر زن بوده اند. در سال‌های اخیرمهم ترین واردات استان را لوازم نیروگاه‌ها، مواد شیمیایی، قند و شكر، روغن، قطعات كارخانه ها،ماشین‌آلات، اتومبیل، ورق های فلزی، دارو، لوازم برقی و پوشاك تشكیل می‌داده است.

جغرافیای طبیعی خراسان

پستی و بلندیها

استان پهناور خراسان به سبب وسعت زیاد، از نظر شرایط طبیعی بسیار متنوع و هر یك از نواحی مختلف آن دارای ویژگیهای خاصی است.

بلندترین نقطه آن قله بینالود، ۳۲۱۱ متر و كم ارتفاع‌ترین نقطه آن در شمال سرخس، ۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

كوههای خراسان دنباله ارتفاعات البرز به سمت مشرق است كه به صورت قوسهای موازی از «شاه كوه» آغاز شده و در جهت شمال غربی به سوی جنوب شرقی تا ارتفاعات هندوكش افغانستان امتداد می‌یابد.

در میان این رشته كوههای موازی، دره‌ها و دشتهای وسیعی وجود دارد كه گاه پهنای آن، به حدود ۲۰۰ كیلومتر می‌رسد. امتداد این رشته‌ كوهها در برخی نواحی با برخورد به دره و یا جلگه گسسته می‌شود. آنچه در این منطقه حایز اهمیت است، وجود دشتهای حاصلخیز و آبادی چون: بجنورد، شیروان، قوچان، چناران و مشهد است كه در پهنه دشت سرسبزی بین دو رشته ارتفاعات موازی كپه داغ و هزار مسجد در شمال و آلاداغ و بینالود در جنوب به وجود آمده‌اند.

توضیحاتی مختصر در مورد خانه پیشه وران

۱-موقعیت فعلی بنا :

بنای فوق در خیابان خسروی  .  کوچه رازقی  .  کوچه سه شهید پلاک ۴۲ واقع است.

۲-شماره پلاک ثبتی بنا :

بنای تاریخی فوق فاقد شماره پلاک ثبتی میباشد.

۳-  تاریخچه و وجه تسمیه :

به علت عدم وجود کتیبه و تاریخ مستند ساخت می توان قدمت بنا را با توجه به مستندات شفاهی نزدیک به هشتاد سال نسبت داد.

۴-   سوابق پزوهشی بنا :

بنای فوق فاقد سوابق پزوهشی پیشین میباشد.

قیمت فایل فقط ۱۳,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت برج ایفل

پاورپوینت بررسی اصول معماری در ایران

پاورپوینت بررسی بین النهرین

پاورپوینت بررسی بیمارستان

پاورپوینت بیوگرافی تخت جمشید

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.