پاورپوینت کنترل آب در گودبرداری

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: ۸۳۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۱

پاورپوینت کنترل آب در گودبرداری در ۴۱ اسلاید برای دانشجویان عمران و ساختمان در نظر گرفته شده است و در ادامه این مطلب از فروشگاه فایل سازه برتر بخشی از این پاورپوینت همراه با فهرست و تصویر پیش نمایش از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت کنترل آب در گودبرداری

کنترل آب در گودبرداری
هیچ مسئله‌ای به اندازه وجود آب نمی‌تواند موجب اخلال در یک پروژه گودبرداری شود. این مسئله می‌تواند موجب کاهش ظرفیت باربری سطحی، تخریب پیشانی خاکی گود، عدم تمایل پیمانکاران در انتخاب روش شمع زنی و افزایش زمان و هزینه خواهد شد. حتی در صورتی که این مسئله‌ به طور موثر، مدیریت و کنترل شود. همچنین عامل مهمی در مورد مشکلات دسترسی و رفت و آمد در سایت است. به بیان دیگر مسئله وجود گل و لای می‌تواند مشکلات جدید بسیاری را ایجاد و حتی طرح‌ها و برنامه‌های بسیار دقیق را نیز دچار اخلال نماید. چنانچه با این مسئله به درستی برخورد نشود، عملاً امکان آسیب به پیمانکار در تمام موضوعات وجود خواهد داشت.
در برخورد با مسئله آب باید آمادگی مواجهه با مشکلات آب سطحی‌، آب راکد و آب‌هایی که در حین گودبرداری خارج می‌شوند مشابه مسائل فشار آب و لایه‌های تحت فشار زیر عمق گودبرداری‌، توجه شود. لذا به منظور دستیابی به این موضوع‌، رسیدن به فهم دقیق از انواع شرایط مواجهه با آب ضروری است. این اطلاعات باید با اثرات بالقوه آب و هوایی و تغییرات فصلی ترکیب شود. تنها در صورتی که تصور صحیح و منطقی از این موضوعات وجود داشته باشد، امکان برنامه ریزی صحیح جهت کنترل مسئله آب که امری ضروری در اجرای موفق پروژه گودبرداری است، وجود خواهد داشت.
تاکنون روش‌های مختلفی برای کنترل آب در گودبرداری ارائه شده‌ که هر یک برای شرایط خاصی موثر است. با این حال معیارهایی برای انتخاب بهترین روش وجود دارد که می‌توان گفت نفوذپذیری خاک و جنس آن از مهمترین آنها است.
آب کشی گود
آب کشی عنوانی است که به روش‌های حذف آب بعد از ورود آن به محل گود داده می‌شود. در این خصوص ممکن است بین این اصطلاح و عنوان خشک سازی گود اشتباه شود. در حالی که اصطلاح خشک سازی گود، مربوط به روش‌هایی است که از ورود آب به محل گود به وسیله عملیات پمپاژ جلوگیری می‌شود.
آب کشی می‌تواند در مورد سدهای صندوقه‌ای با سپر، بعد از نصب لایه‌ی آب بندی در کف نیز انجام شود.
چنانچه گودبرداری تنقریباً سطحی باشد (کمتر از ۴/۵ متر)، عملیات پمپاژ معمولاً به وسیله پمپ‌های خلاء انجام می‌شود. لکن در صورت عمیق‌تر بودن گود، این کار به وسیله پمپ‌های شناور یا پمپ‌های لجن کش قابل انجام خواهد بود.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید تا با مشکل روبه رو نشوید.

قیمت فایل فقط ۷,۵۰۰ تومان

خرید

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

پاورپوینت کاشی ضد اسید

پاورپوینت کنترل آب در گودبرداری

پاورپوینت عمق گود‌برداری

پاورپوینت جوشکاری فورجینگ سربه سر میلگرد

هیدرولوژی و توضیحات جامع در مورد آن

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.