پروژه شناسائی و كاهش آب بحساب نیامده در شبكه های آبرسانی

5نوامبر - توسط admin2 - 0 - در پروژه عمران و ساختمان

پروژه شناسائی و كاهش آب بحساب نیامده در شبكه های آبرسانی شهری

پروژه شناسائی و كاهش آب بحساب نیامده در شبكه های آبرسانی شهری , پروژه شناسائی و كاهش آب بحساب نیامده در شبكه های آبرسانی شهری , شناسایی عوامل ایجاد تلفات آب در شبكه های آبرسانی ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۱۴

پروژه شناسائی و كاهش آب بحساب نیامده در شبكه های آبرسانی در یک فایل برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و شما می توانید این مطلب را در صورت تمایل دانلود کنید. شناسایــــی پرت آب در شبكه های آب رسانی شهری بصورت های فیزیكی و غیر فیزیكی كه از مخازن ذخیره و لوله های اصلی شبكه توزیع آب شهری و نیز شبكه های فــرعی و انشعابات مشتركین كه ممكن است بصورت نشت آب و یا تركیدگی لوله های اصلی و فرعی شبكه و انشعابات و شیرهای شبكه به خارج از ســــیستم توزیع آب منتقل شود.

قیمت فایل فقط ۸,۰۰۰ تومان

خرید

پروژه  شناسائی و كاهش آب بحساب   نیامده در شبكه های آبرسانی شهری

.

هدف :

شناسایــــی پرت آب در شبكه های آب رسانی شهری بصورت های فیزیكی و غیر فیزیكی كه از مخازن ذخیره و لوله های اصلی شبكه توزیع آب شهری و نیز شبكه های فــرعی و انشعابات مشتركین كه ممكن است بصورت نشت آب و یا تركیدگی   لوله های اصلی و فرعی شبكه و انشعابات و شیرهای شبكه به خارج از ســــیستم توزیع آب منتقل شود و حجم عظیمی از آب سالم و بهداشتی هدر میرود كه با مشكلات فراوانی تولیـــــــد و در بعضی از شهرها تصفیه می شود.

هزینه های هنگفتی را شركتــهای آب و فاضلاب بابت آن خرج می نمایند و در كشور ما علاوه بر آنكه از نظر اقتصادی هزینه های كلانی  متوجه دولت در این زمینه  می شود كشور ما دارای منابع محدود آب می باشــــــد و در بیشتر موارد ۶۰-۴۰ درصد آب تولید شده برای شرب شهری بصورت تلفات هدر میرود كه رقم بسیار بالایی است .

بنابراین شناسایی راههای بروز تلفات آب و ارائـــــه راهكارهـــــای مقابله با آن شكلات زیادی را از پیش پای صنعت نوپای آب و فاضلاب كشور بر میدارد.

 تعریف آب به حساب نیامده : (پرت شبكه  یا تلفات شبكه)

تلفات آب در شبكه آبرسانی شهری به دو صورت مشهود است .

الف :تلفات فیزیكی آب.

ب : تلفات غیر فیزیكی .

.

تلفات فیزیكی:

 آب بصورت نشت از مخازن ذخیره آب ،نشت ازلوله ها و شیر فلكه ها و تلفات آب ناسی از اتفاقات و شكستگی لوله های اصلی و فرعی و نیز انشعابات .

.

تلفات غیر فیزیكی آب :

عدم كاركرد صحیح كنتور های حجمی موجود دروروی و خروجی مخازن ذخیره آب كه ممكن است مقدار حجمی را كمتر یا بیشتر از میزان واقعی نشان دهد

 عدم كاركرد صحیح  كنتور های مشتركین

 كنتور های خراب ،كنتور های معكوس ،كنتور های دست كاری شده توسط مشترك یا افراد غیر مجاز دیگر

انشعابات غیر فنی و غیر اصولی

عدم وجود كد بندی و پلاك كوبی اماكن

خطای انسانی

بنابراین اتلاف آب در شبكه ها ممكن است به یكی از صورت های فیزیكی و غیر فیزیكی صورت گرفته باشد . برای كاهش میزان تلفات آب باید عوامل ایجاد تلفات در شبكه شناسایی شود و بعد از شناسایی راههای جلوگیری از ایجاد تلفات بررسی شود .  [۱]

.

تعیین نقاط نصب فشار سنج و انجام عملیات فشارسنجی

 به منظور تعیین و انتخاب نقاط نصب فشار سنج د رابتدا لازم است سیستم آب رسانی و توزیع آب دقیقاً مورد بررسی قرار گرفته و پس از شناخت دقیق خصوصیات سیستم و همچنین انجام بررسی های لازم در خصوص وضعیت توپو گرافی منطقه مورد مطالعه ، نقاط نصب فشار سنج به گونه ای انتخاب گردند كه بتوان پس از نصب و قرائت فشارسنجهای مورد نظر ، وضعیت فشاری سیستم توزیع را در كلیه مناطق بررسی و تعیین نموده و همچنین از نتایج حاصل از آن در ارتباط با كالیبراسیون مدل هیدرو لیكی كه هدف نهایی از انجام این فعالیت بشمار می آید ، استفاده نمود .

بطور كلی جهت تعیین نقاط نصب فشار سنج در یك سیستم توزیع آب عموماً بررسی های ذیل انجام می گردد :[۱]

 – مطالعه انواع شبكه هاو تعیین وضعیت شبكه موجود

– وضعیت توپوگرافی و مورفولوژی منطقه

– نحوه تقسیم بندی نواحی فشاری شبكه توزیع

قیمت فایل فقط ۸,۰۰۰ تومان

خرید

___________________________________________

پیشنهاد می کنیم این مطالب را مشاهده کنید:

دانلود پاورپوینت آموزشی اجرای کناف

دانلود پاورپوینت نورگیرها

دانلود پاورپوینت کف سازی داخلی طبقات

دانلود پاورپوینت کف کاذب

دانلود پاورپوینت معرفی چسب بتن، گروت و FRP

___________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.