چگونگی رفتار سدهای مخزنی

28نوامبر - توسط زهره غفوری تبار - 0 - در پروژه معماری
 چگونگی رفتار سدهای مخزنی ,  دانلود مقاله چگونگی رفتار سدهای مخزنی ,  خرید و دانلود مقاله چگونگی رفتار سدهای مخزنی ,
 دسته: معماری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۲

چگونگی رفتار سدهای مخزنی این متن به بررسی مقاومت سدهای مخزنی بزرگ هنگام وقوع زلزله می پردازدکه برای شما کاربران عزیز درنظر گرفته شده است و شما میتوانید این پاورپوینت را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

چگونگی رفتار سدهای مخزنی

بسیاری از قدیمی ترین سدهای جهان به منظور کنترل سیلاب احداث گردیده بودند. سدهای مخزنی غالبا” چند منظوره بوده و برای اهدافی چون آبیاری, تامین آب شرب, تولید برق, مهار سیلاب و اهداف تفریحی مورد استفاده قرار میگیرند.

هدف یک مخزن مهار سیلاب, ذخیره قسمتی از جریان سیلاب به منظور کاهش حداکثر آن میباشد. در صورتیکه سیلابهای رودخانه دارای خصوصیات فصلی باشند، کارایی مخازن چند منظوره برای کاهش پیک سیلاب به نحو قابل ملاحظه ای افزایش مییابد. در شرایط ایده آل مخزن درست در بالادست منطقه حفاظت شده قرار دارد و بهره برداری از آن به منظور کاهش حداکثر سیلاب به ظرفیت گذردهی ایمن پایین دست صورت میگیرد. سیلاب ذخیره شده با توجه به زمان وقوع آن یا بتدریج رها میشود و یا در صورتیکه پایان فصل سیلاب نزدیک باشد, برای مصارف آبیاری و تولید برق ذخیره میشود. در صورت وجود حوزه میانی بعد از سد و منطقه مورد حفاظت, هدف مدیریت مخزن در جریان سیلاب, جاری شدن حداقل سیلاب در منطقه حفاظت شده خواهد بود که در اینصورت الزاما” سیلاب در محل سد حداقل نخواهد بود.

چكیده:

این متن به بررسی مقاومت سدهای مخزنی بزرگ هنگام وقوع زلزله می پردازد . گر چه سدهای مخزنی بسیار قدیمی هستند ولی خسارتهای وارده مربوط به سالهای اخیر می باشد ما به بررسی رفتار سدهایی با ارتفاع ۱۵ متر هنگام وقوع زلزله می پردازیم ، حقیقت این است كه سدهایی كه طبق طرح تكنولوژی جدید ساخته شده اند تنها خسارت بسیا ركمی د رژاپن دیده اند واین نشانگر این است كه در برابر زلزله مقاومند روشهای جدید ابداعی برای بررسی مقاومت در برابر زلزله بسیار سودمند می باشند ( مهندسی خاك )

قیمت فایل فقط ۳,۵۰۰ تومان

خرید

______________________________________
پیشنهاد میکنم مطالب زیر را مشاهده کنید:

پاورپوینت پروژه نظم و بی نظمی در مبانی نظری معماری

پاورپوینت ضوابط و استاندارد کامل فضاهای مسکونی

اتوکد و رساله فرهنگسرا-نمونه اول

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

دانلود پاورپوینت معماری همساز با اقلیم

__________________________________________

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.