گزارش كارآموزی عمران (مهندسی عمران)

گزارش كارآموزی عمران

گزارش کاراموزی عمران , کاراموزی عمران , کارورزی عمران ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۹۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۸

گزارش كارآموزی عمران در ۴۸ صفحه ورد قابل ویرایش برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است و کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید این پاورپوینت را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

گزارش كارآموزی عمران

.

مراحل مختلف ساختن یك ساختمان

.

بازدید زمین و ریشه كنی

قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده و وضعیت و فاصله آن نسبت به خیابانها و جاده‌های اطراف مورد بازرسی قرار گیرد و همچنین پستی و بلندی زمین با توجه به نقشه ساختمان مورد بازدید قرار گرفته در صورتیكه ساختمان بزرگ باشد.

پستی و بلندی و سایر عوارض زمین می‌باید بوسیله مهندسین نقشه بردار تعیین گردد و همچنین باید محل چاه‌های فاضل آب و چاه آب‌های قدیمی و مسیر قنات‌های قدیمی كه ممكن است در هر زمینی موجود باشد

تعیین شده و محل آن نسبت به پی سازی مشخص گردد و در صورت لزوم می‌باید این چاه‌ها با بتون و یا شفته پر شود و محل احداث ساختمان نسبت به زمین تعیین شده و نسبت به ریشه كنی (كنون ریشه‌های نباتی كه ممكن است در زمین روئیده باشد) آن محل اقدام شود و خاكهای اضافی به بیرون حمل گردد و بالاخره باید شكل هندسی زمین و زوایای آن كاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود.

.

پیاده كردن نقشه

پس از بازدید محل و ریشه كنی اولین قدم در ساختن یك ساختمان پیاده كردن نقشه می‌باشد.

منظور از پیاده كردن نقشه یعنی انتقال نقشة ساختمان از روی كاغذ بروی زمین بابعاد اصلی (یك به یك). بطوریكه محل دقیق پی‌ها و ستونها و دیوارها و زیرزمین‌ها و عرض پی‌ها روی زمین بخوبی مشخص باشد. و همزمان با ریشه كنی و بازدید محل باید قسمتهای مختلف نقشة ساختمان مخصوصاً نقشة پی كنی كاملاً مورد مطالعه قرار گرفته بطوری كه در هیچ قسمت نقطة ابهامی باقی نماند. و بعداً اقدام به پیاده كردن نقشه بشود.

باید سعی شود حتماً در موقع پیاده كردن نقشه از نقشة پی كنی استفاده گردد.

برای پیاده كردن نقشة ساختمانهای مهم معمولاً از دوربین‌های نقشه برداری استفاده می‌شود. ولی برای پیاده كردن نقشة ساختمان‌های معمولی و كوچك از متروریسمان بنائی كه به آن ریسمان كار هم می‌گویند استفاده می‌گردد.

برای پیاده كردن نقشه با متروریسمان كار ابتدا باید محل كلی ساختمان را روی زمین مشخص نموده و بعد با كشیدن ریسمان در یكی از امتدادهای تعیین شده و ریختن گچ یكی از خطوط اصلی ساختمان را تعیین می‌نمائیم.

برای اینكه مطمئن بشویم زوایای بدست آمدة اطاقها قائمه می‌باشد باید دو قطر هر اطاق را اندازه بگیریم. چنانچه مساوی بودند آن اطاق گوینا می‌باشد. به این كار اصطلاحاً چپ و راست می‌گویند.

البته چنانچه در این مرحله اطاقها در حدود ۳ الی ۴ سانتی متر ناگوینا باشد اشكالی ندارد زیرا با توجه به اینكه پی ها همیشه قدری پهن تر از دیوارهای روی آن می‌باشند لذا در موقع چیدن دیوار می‌توان ناگوینائیها را برطرف نمود بطور كلی باید همیشه توجه داشت كه پیاده كردن نقشه یكی از حساس ترین و مهم ترین قسمت اجرا یك طرح بوده و كوچكترین اشتباه در آن موجب خسارتهای فراوان می‌شود.

.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.