گزارش كارآموزی عمران (مهندسی عمران)

گزارش كارآموزی عمران

 گزارش کاراموزی عمران ,کاراموزی عمران , کارورزی عمران ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۲۰۴۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۵

گزارش كارآموزی عمران در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر این گزارش را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

گزارش كارآموزی عمران (مهندسی عمران)

.

پی كنی  :

اصولا پی كنی به دو دلیل انجام می شود

.۱-دسترسی به زمین بكروبرای محافظت                          ازپی ساختمان .

با توجه به اینكه كلیه بار ساختمان به وسیله دیوارها یاستونها به زمین منتقل می  شود در نتیجه ساختمان باید روی زمینی كه قابل اعتماد بوده و قابلیت  تحمل بار ساختمان داشته باشد بنا گردد. برای برای دسترسی به چنین زمینی ناچار به ایجاد پی برای ساختمان می باشیم . برای محافظت پایه ساختمان وجلوگیری از تاثیر عوامل جوی در پایه ساختمان باید پی سازی كنیم در این صورت حتما در  بهترین زمینها باید حداقل پی هایی به عمق ۴۰تا۵۰ سانتیمترحفر كنیم.

 طول وعرض وعمق پی ها كاملا بستگی به وزن ساختمان وقدرت تحمل خاك محل ساختمان دارد.

 در ساختمانهای بزرگ قبل از شروع كاربوسیله ازمایشهای مكانیك خاك  قدرت مجاز تحملی زمین را تعیین نموده وازروی ان مهندس محاسب ابعاد پی را تعیین میكند. ولی در ساختمانهای كوچك كه ازمایشات مكانیك خاك در دسترس نیست باید از مقاومت زمین در مقابل بار ساختمان مطمئن شویم.

 اغلب مواقع قدرت مجازتحملی زمین برای ساختمانهای كوچك با مشاهده خاك  پی ودیدن طبقات ان وطرز قرار گرفتن دانه ها به روی همدیگرو با ضربه  زدن بوسیله كلنگ به محل پی قابل تشخیص است.

  البته قبل از ان باید مهندس محاسب وزن ساختمان و میزان باری كه ازطرف ساختمان به زمین وارد میشود اگاه باشد.

تذكر شد كه نوع پی استفاده شده در این ساختمان پی نواری میباشد. با توجه به تشخیص مهندس محاسب ساختمان وبررسی نوع خاك محل   حداقل عمق پی در این پروژه ۵۰ سانتیمتردر نظر گرفته واجرا شد.

  البته باید در نظر داشت كه اگر در این عمق به زمین بكرنرسیدیم باید عمق  پی را تا زمین بكر ادامه داده ویا از روشهایی دیگراز جمله شمع كوبی ویا  تسطیع اقدام به اصلاح مقاومت زمین كرد.

.

 كرسی چینی:

معمولا در طبقه همكف ساختمانها سطح اتاقها را چند سانتیمتراز كف حیاط  یا كوچه بلندتر میسازند كه به این اختلاف ارتفاع كرسی چینی .

معمولا كرسی چینی به سرعت انجام میشود.هدف از ساخت كرسی در ساختمان  این است كه درابتدا از قدیم بشر تمایل بیشتر داشت قدری بلندتر از كف زمین  سكونت كند وبدین ترتیب احساس امنیت بیشتری میكرد

درثانی ارتفاع طبقه  همكف با سطح زمین مانع ورود برف وباران وغیره به داخل اطاقها میگردد.  وسوم اینكه چون اغلب زمینهایی كه ما برای ساختمان انتخاب میكنیم كاملا   مسطح نبوده ودارای شیب میباشند واز طرفی اتاقها وسالنهای ساختمان باید   كاملا در یك سطح ساخته شوند لذا برای مسطح كردن اطاقها قسمتهای پایین  را بوسیله كرسی چینی با قسمتهای دیگرهم سطح میكنند.

 عرض كرسی چینی باید قدری از دیوار اصلی وقدری كمتر از پی زیر ان باشد اگر ارتفاع كرسی چینی فقط در حدود ۱۰الی ۱۵ سانتیمتر باشد میتواند پهنای   ان مساوی دیوار روی ان باشد اماهمیشه بایددر نظر داشت برای كلیه دیوارهای  اعم از حمال ویا تیغه ای و پارتیشنها پی سازی و كرسی چینی انجام شود.

.

نحوه كرسی چینی یا ساخت پی سنگی:

روز قبل از اجرای كرسی چینی چند كمپرسی سنگ معدنی(لاشه) و چند  كمپرسی ماسه شسته به دستور مهندس گارگاه به محل آورده شد. پس از اماده شدن ملات سیمان انرا بوسیله فرغون در كنار پی برای شروع   اجرای پی میاوردند.

ملات ماسه وسیمان را به نسبت ۱به۴ با پیمانه مخلوط  وبه ان اب دادند.اب دادن به این طریق بود كه مخلوط ماسه وسیمان رابصورت   دپو در اوردند سپس شروع به ساختن حوضچه كوچكی با این دپو كردند.   بعد از ان اب را به اندازه كافی وبا نظر مهندس كارگاه درون این حوضچه  ریختن به این كاردر اصطلاح آبخور كردن میگویند.  سپس دو كارگر شروع   به مخلوط كردن ان شدند.

پس از ساخت ملات ماسه سیمان برای حمل كردن ان به محل از فرغون  استفاده شد وبعد ازاوردن ملات به محل ایجاد پی یك نفر كارگر با بیل ملات  را در پی میریخت و استاد كار بوسیله كمچه ملات را درون پی پخش میكرد.

 وسنگهای لاشه را روی ان میچید. از این ملات هم به عنوان بتن مگر وهم  به عنوان ماده چسباننده بین سنگها استفاده میشد در موقع چیدن سنگها اگر سنگی وجود داشت كه نسبتا بزرگ بود یكی از  كارگرهابوسیله پتك اقدام به شكستن انها میكرد واز قطعات كوچكترمعمولااستفاده میشد. این كاررادر سرتاسرپی انجام میدادند تااینكه كار بعد از۳ روز به پایان رسید.

استاد كارساختمان با وسیله ای بنام شیلنگ ترازسطح پی ها راترازنمود و ریسمان كشی كرد وملات صافی را روی ان كشید. بعد از خشك شدن پی ها تا چند روز سطح پی ها را اب میدادند تا ملات  سیراب شود وبه مقاومت خوبی برسد ودر این مدت زمان كه سطح پی ها   را اب میدادند كار تعطیل بود.

برش در شناژ :

هنگامی كه در بتن ریزی پی نمی توانیم بتن ریزی را طی یك روز انجام دهیم و بتن ریزی به روز بعد كشیده می شود باید در جایی كه بتن ریزی قطع می شود را تخته ای به صورت عمود بگذاریم .

دلیل اینكه به صورت عمود می گذاریم و به صورت مایل یا ۴۵ درجه نمی گذاریم این است كه ترك بتن یا برش در بتن به صورت ۴۵ درجه صورت می گیرد و اگر ما بتن را به صورت ۴۵ درجه رها كنیم و بتن ریزی را در روز بعد انجام دهیم ، هنگامی كه بتن تحت تأثیر بار قرار گیرد راحت برش می خورد ولی اگر به صورت عمود باشد مقاومتر در برابر برش می باشد .

.

در پی می توان به صورت شكل مقابل بتن ریزی را در دو زمان انجام داد :

۱-طبق آئین نامه یك سوم  فاصله از آكس ستون .

۲-آرماتور حرارتی در جهت عمود بر تیرچه ها می باشد .

سقفهای تیرچه بلوك :

.

میله گرد فشاری :

صلبیت ایجاد می كند و باعث می شود كه میله گرد را در دهانه قرار دهند (قبل از بتن ریزی )

.

میله گرد كششی :

برای جلوگیری از خمش به كار می رود .

.

میله گرد برشی یا زیكزالی :

برای ایجاد صلبیت و تحمل نیروی كششی و برشی به كار می رود .

.

طبق آئین نامه :

بلوكها را تا ۷۰ سانتیمتر می توان روی سقفهای تیرچه بلوك استفاده كرد (در ایران بلوك ۴۰ سانتیمتر)

.

فهرست مطالب

عنوان                                                                          صفحه        

پی كنی در ساختمان به دو منظور انجام می شود

برش در شناژ

سقفهای تیرچه بلوك

.

میله گرد فشاری

میله گرد كششی

میله گرد برشی یا زیكزالی

طبق آئین نامه

تایبیم

تعریف سقف و انواع آن

اجرای طاق ضربی

سقف كاذب

رابیتس و رابیتس كاری

تعریف دیوار

 هدف از دیوار سازی

 انواع دیوارها

دیوارهای باربر آجری

ملات مصرفی

ملات گل آهك

ملات ماسه آهك

ملات باتارد

ضخامت دیوارهای آجری

ارتفاع دیوارهای آجری

نحوة اجرای دیوارهای آجری

دیوارهای جداكننده ( پارتیشن )

دیوارهای جدا كننده از نظر مصالح

موزائیك و روش نصب آن

كاشی

روشهای نصب كاشی

نصب كاشی به روش دو غاب

نصب كاشی به روش ملات گذاری

سرامیك یا كاشی كف

نحوة اجرای سرامیك (سرامیك كاری )

نحوة اجرای اندودها

اندود گچ و خاك

سنگ پلاك

روش نصب سنگهای نما

عایق حرارت

.

قیمت فایل فقط ۳,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.