گزارش كارآموزی نحوه ساخت پی و اسکلت بتنی تا پایان سقف اول

گزارش كارآموزی نحوه ساخت پی و اسکلت بتنی تا پایان سقف اول

گزارش کاراموزی نحوه ساخت پی و اسکلت بتنی تا پایان سقف اول , کاراموزی نحوه ساخت پی و اسکلت بتنی تا پایان سقف اول , کارورزی نحوه ساخت پی و اسکلت بتنی تا پایان سقف اول ,

دسته: عمران و ساختمان
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۳۰۵۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۳

گزارش كارآموزی نحوه ساخت پی و اسکلت بتنی تا پایان سقف اول در ۳۳ صفحه ورد قابل ویرایش برای کاربران در نظر گرفته شده است . جهت کسب اطلاعات بیشتر این گزارش کار را دانلود کنید.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

گزارش كارآموزی نحوه ساخت پی و اسکلت بتنی تا پایان سقف اول

.

فهرست مطالب

عنوان                                                  صفحه

مقدمه ۳

اجرای شبکه پی……………………………………………………………………………………………………………………….. ۵

بتن ریزی پی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

اجرای سقف……………………………………………………………………………………………………………………………….. ۲۵

اجرای پله…………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶

.

مقدمه

پیشرفت سریع جوامع ونیازهای روز افزون آنها به انجام طرح های مختلف عمرانی از یك طرف و رشد و توسعه علوم مختلف از طرف دیگر، ایجاب می­نماید تا با یك برنامه ریزی صحیح و همه جانبه و نیز استفاده بهینه از ابزار و امكانات موجود در جامعه ، گامی بلند  در جهت ترقی و تعالی جامعه برداشته شود.

به دلیل گسترده بودن حوضه فعالیت دانش آموختگان این رشته، شغل هایی که یک مهندسی عمران می تواند داشته باشد به صورتهای مختلفی طبقه­بندی می­شوند. یک مهندس عمران می­تواند در حوضه پیمانکاری، مشاوره، نظارت و یا اگر دقیق تر به موضوع بنگریم در قسمتهای ساختمان سازی، سدسازی، راه سازی، پالایشگاه و سازههای صنعتی، مدیریت ساخت، سازه­های دریایی و … فعالیت داشته باشد.

فعالیت یک مهندس عمران در هر یک ازاین قسمت ها علاوه بر تسلط در زمینه تئوری ، نیازمند تجربیات عینی و عملی است . یکی از فرصت هایی که می تواند در انتقال این تجربیات به شخص مفید باشد ، واحد کارآموزی است . اگرچه که آشنایی و شناخت تمامی مسایل و نکات عملی مستلزم سال ها تلاش و حضور در پروژه های مختلف عمرانی است ، لیکن فرصت کوتاه کارآموزی هم می تواند شخص را در رسیدن به این هدف یاری کند .

در همین راستا نگارنده با توجه به علایق شخصی خود ، اقدام به کارآموزی در شرکت فنی و مهندسی « خزر بتن » نمود که عمده فعالیت آن پیمانکاری است . لذا دوره کارآموزی در یک سازه بتن مسلح در حال ساخت به عنوان سرپرست کارگاه سپری شد.

 شروع کارآموزی مقارن پایان دیوارچینی پی و پایان آن هم زمان با اجرای ستون طبقه دوم بوده است . نوع پی ساختمان نواری دو طرفه ( شبکه ای ) و سیستم سقف آن تیرچه بلوک است .

گزارش کارآموزی پیش رو اگرچه حاوی تمامی نکات اجرا یی انجام شده نیست ، لیکن  مهمترین نکات را در بر دارد.همچنین قسمت هایی از نقشه های معماری و سازه ای که در طول دوره مورد استفاده قرار گرفته است در پیوست آمده است.

.

اجرای شبکه پی

قبل از انجام هر کار، سرپرست کارگاه باید ملزومات اجرای پی را فراهم کند و خواسته خود را به طور کامل برای دست اندر کاران از جمله کارفرما ، مجری پی و کارگرها توضیح دهد.برخی از مصالح و و سایل مورد احتیاج به شرح زیر است :

.

۱- میلگرد :

میلگردهای پی به دو قسمت طولی ( کمرکش ) و عرضی      ( چنگال ) تقسیم می شوند .  قبل از سفارش میلگردها باید تعداد دقیق میلگردهای مورد نیاز را با توجه به نقشه محاسبه کرد . برای محاسبه میلگردهای طولی ، ابتدا طول هر نوار را در تعداد میلگردهای  طولی ضرب می کنیم و سپس با توجه به شماره میلگرد ، نتایج را دسته بندی و جمع می کنیم. اگر حاصل را تقسیم بر ۱۲ کنیم (طول یک شاخه میلگرد ۱۲ متر است ) تعداد میلگردها برای آن شماره خاص بدست می آید .

.

قیمت فایل فقط ۴,۰۰۰ تومان

خرید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید ! Digg twitter Facebook cloob Google plus Facenama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.